Image
Lukt het fonQ om uit de rode cijfers te groeien?
 

Lukt het fonQ om uit de rode cijfers te groeien?

 

Groeien is voor webwinkels vaak belangrijker dan winst. Nu online nog flink aan populariteit wint, heeft het veroveren van zoveel mogelijk marktaandeel prioriteit. Ook bij woonwebwinkel fonQ gaat groei gepaard met een miljoenenverlies.

De culinaire aspiraties van Gucci
 

De culinaire aspiraties van Gucci

 

Met de opening van Gucci Garden kan er geen misverstand meer over bestaan dat Florence de thuisbasis van het luxemerk is. Het label had al een museum in het Palazzo della Mercanzio, maar heeft daar nu een restaurant en een winkel aan toegevoegd.

 
Image
 
 
Image
 
 
Image
 
Franchisen in China doe je zo
 

Franchisen in China doe je zo

 

Hoewel de tijden van de ongebreidelde groei voorbij lijken te zijn, is China nog steeds een interessante plek om te ondernemen. Robin Tabbers en Maciej Bednarski beschrijven hoe de franchisemarkt in China kan worden betreden en welke voordelen en nadelen hieraan kleven.  

RetailTrends 1: LaDress, chatbots en het Amazon-effect
 

RetailTrends 1: LaDress, chatbots en het Amazon-effect

 

Toen Simone van Trojen elf jaar geleden bedacht om ‘het perfecte jurkje voor iedere gelegenheid’ te ontwikkelen, had ze niet kunnen dromen waar dat simpele idee toe zou uitgroeien: een merk dat dit jaar waarschijnlijk de magische omzetgrens van twintig miljoen euro doorbreekt.

 
Image
 
 
Image
 
 
Image
 
Negen trends op social media om in de gaten te houden
 

Negen trends op social media om in de gaten te houden

 

2018 is gearriveerd, en daarmee ook de bijbehorende voorspellingen voor het nieuwe jaar. Zo weten we dat retailers die een schepje bovenop hun social media-strategie doen, zullen floreren. Daarvoor is het wel handig als je weet wat de laatste trends op het gebied van 'social' zijn.

Futuristisch foodshoppen: de boodschappentrip van de toekomst
 

Futuristisch foodshoppen: de boodschappentrip van de toekomst

 

Exclusief voor members van RetailTrends: een verhaal over hoe de consument in de toekomst zijn eten en drinken zal kopen.

 
Image
 
 
Image
 
Advertorial: Whitepaper: 9 stappen naar een GDPR-proof retailbedrijf
 

Advertorial: Whitepaper: 9 stappen naar een GDPR-proof retailbedrijf

 

In mei 2018 wordt een nieuwe Europese wet van kracht voor de bescherming van klantdata: de GDPR. Voor retailorganisaties is het een uitdaging om hier op tijd aan te voldoen.

Advertorial: Hoogvliet kiest voor Glory's Cash Infinity Recyclers
 

Advertorial: Hoogvliet kiest voor Glory's Cash Infinity Recyclers

 

Supermarktketen Hoogvliet heeft na een uitgebreid pilottraject gekozen voor cashmanagement-oplossing van G4S, CASH360, waarbij de automatische cash-recyclers van GLORY een essentieel onderdeel vormen.

 

Events save the date

e-Delivery Event 28 maart 2018

Changemakers in Retail 15 mei 2018

Trends & Transities in Retail 19 juni 2018

Retail & Brands Festival 6 september 2018

 

 
Facebook
 
Twitter
 
YouTube
 
LinkedIn
 

RetailTrends Media - Lindelaan 8, 6721 VC Bennekom

Geen nieuwsbrief meer ontvangen? Klik hier om u af te melden.