27 november 2017
Online versie
MarketingTribune
Sponsorring
image
Omzet keurmerkfood stijgt met maar liefst 29 procent
De omzet van levensmiddelen onder keurmerk is met 29 procent gestegen. Dit komt met name door de zeer forse groei van ASC en het Beter Leven keurmerk op Nederlandse foodartikelen. Het Beter Leven keurmerk is inmiddels met afstand het grootste keurmerk in de supermarktomzet geworden in 10 jaar tijd, gevolgd door biologisch. Onder andere in programma's als Lubach op Zondag werd aandacht gevraagd voor keurmerken, die je als vorm van beschaving kan zien. Hoewel vleeswaren de grootste groei laat zien, is vis nog steeds de categorie met het hoogste aandeel volgens Iri: ruim 65% van de totale bestedingen aan vis bestaat uit producten met het MSC of het ASC keurmerk.
lees verder
twitter facebook linkedin
image
[Black Friday] De behaalde resultaten
Black Friday is voor (online) winkels in Nederland, zonder enige twijfel, de belangrijkste dag in 2017 geweest. Vergeleken met 5 jaar geleden is dit zelfs met 2000 procent toegenomen. Nederland is niet achter gebleven en elk jaar weer stijgt het aantal winkels dat inhaakt op deze dag. Door de stijging van het aantal deelnemende online webwinkels en de toegenomen interesse bij online shoppers, is het verkeer op Kortingscode.nl gestegen tot 2.6x hoger dan op een normale dag.
lees verder
twitter facebook linkedin
De bouwstenen van digital marketing leren kennen?
[advertorial] Wil jij weten wat de bouwstenen van digital marketing zijn? Lees hier welke cruciale stappen je moet nemen om je succes en klantervaring te verbeteren. De bouwstenen leggen tegelijkertijd ook de basis voor het adopteren van AI en machine learning in de toekomst. Dit e-book bevat daarnaast relevante casestudies van klanten.
image
Paradepaardje Coolblue XXL op Amsterdamse ZuidAs moet claim klantreisbureau verstevigen
Met de nieuwe Coolblue XXL vestiging aan de Amsterdamse ZuidAs wil de online retailer de klanttevredenheid verder omhoog stuwen door persoonlijke service te bieden bij de aanschaf van producten die daarom vragen, zo stelde ceo Pieter Zwart vanochtend tijdens de opening. Met de lancering van deze negende fysieke vestiging in Nederland – en met Den Haag zeer binnenkort in het verschiet – ontwikkelt de van oudsher online player zich langzaam maar zeker ook tot een retailer met een serieuze positie in het fysieke winkellandschap. Hoewel Zwart bezweert dat deze ambitie zijn begrenzingen kent. ‘We gaan de komende jaren wellicht naar 20 á 25 winkels, maar het zullen er geen 60 worden.’
lees verder
twitter facebook linkedin
image
[onderzoek] ST - GfK Consumentenonderzoek 2017: 70% van de jongeren shopt mobiel & andere winkeltrends
Inmiddels koopt bijna 90% van de Nederlanders weleens iets online, geeft een online koper in het eerste half jaar van 2017 gemiddeld € 757,- uit bij webshops en wordt op totaalniveau 23% van alle consumentenbestedingen aan producten en diensten1 online uitgegeven. De komende vijf jaar verwacht de Nederlandse consument alleen maar meer online te gaan besteden. Opvallend is dat hij hiervoor vaker zijn mobiel zal gebruiken, en dat hij vaker over de grenzen bij buitenlandse webshops gaat kopen. Dit blijkt uit het ShoppingTomorrow Consumentenonderzoek dat GfK in opdracht van ShoppingTomorrow uitvoerde onder een representatieve steekproef van ruim 5.000 Nederlanders.
lees verder
twitter facebook linkedin
Starten met Word Of Mouth Marketing
[advertorial] In dit whitepaper lees je alles wat je als marketeers over referral marketing moet weten. We behandelen de facts en figures, beschrijven de successen die telecomoperator Ben hiermee behaalt en geven in een stappenplan weer wat er komt kijken bij het opzetten van een member-get-member programma.
image
'Huismerken van AH kunnen worden gezien als succesvol en sterk merk'
Onlangs vond de tweede bijeenkomst plaats van het Effective Packaging Network (EPN) plaats. Er stonden twee thema’s centraal: Het nieuwe merkendenken en -doen en Onderscheidend vermogen met eigen merk-producten.
lees verder
twitter facebook linkedin
image
Alexander Kraemer (MediaMonks): 'Experiential marketing maakt klantreis veel rijker'
MediaMonks heeft zijn experiential team versterkt met designer Alexander Kraemer. Hij gaat een compleet nieuwe functie bekleden bij het productiebureau: experience architect. MarketingTribune vraagt hem wie hij is en wat zijn toegevoegde waarde kan zijn. 'Ik sla een brug tussen digitale kanalen en de winkelvloer.'
lees verder
twitter facebook linkedin
Hoe data-driven is jouw marketingstrategie?
[advertorial] Het is belangrijk om te begrijpen hoe jouw analytics een bijdrage leveren aan jouw huidige succes en toekomstige vooruitgang. In deze whitepaper vind je handvatten waarmee je kunt inschatten hoe het is gesteld met de 'analytical maturity' van jouw afdeling. Op basis daarvan weet je welke stappen je moet nemen om een volgend niveau te bereiken.
ABONNEMENT
Deze e-mail is verstuurd met Copernica e-mailmarketingsoftware en is ontworpen door Gracious Studios. Wil jij ook meer halen uit jouw e-mailmarketing? Probeer Copernica dan nu gratis.