Nieuwe campagne ‘van Hoe? naar Zo!’ toont kansen van energietransitie De klimaatcrisis en de noodzaak om op korte termijn volledig over te stappen op duurzame energiebronnen stelt Nederland voor een enorme opgave. De Noord-Hollandse Energie Regio start daarom een nieuwe campagne om inwoners en bedrijven te enthousiasmeren voor en te betrekken bij de energietransitie, gebaseerd op ontwerpend onderzoek van Kennisland in samenwerking met What Design Can do. In eerste instantie in Noord-Holland maar bij succes mogelijk in heel Nederland. Lees meer over de campagne en het onderzoek. |
Terugblik KL Brouwerij #1 ’De betrokken buurt’ Twee weken geleden vond de allereerste KL Brouwerij plaats, een bruisende bijeenkomst om samen nieuwe ideeën te bedenken voor de samenleving. Het thema van de middag was ‘De betrokken buurt’, over het betrekken van buurtgenoten bij het oplossen van maatschappelijke uitdagingen. De deelnemers gingen enthousiast en vol energie aan de slag met elkaar en met een speciale editie van het samenspel ‘Buurtgenoten’ over onze eigen buurt: de Oostelijke Eilanden in Amsterdam. Bekijk ook de foto's! |
|
|
|
|
|