Kleine gastvrije gebaren, knokken in 2013 en praktische trendvoorbeelden | Food For Thought januari 2013

4 jaren geleden


Text only:

Klik hier om deze email in de browser te lezen
 
Download het boekje
         
Primeur: Kleine gastvrije gebaren
"Gastvrijheid is en blijft subjectief. Wat ik als gastvrij ervaar, kan door een andere gast zelfs als vervelend worden ervaren. Toch zijn er gastvrije gebaren die het bij al uw gasten goed doen."
Marjolein van Spronsen
 
De gastvrije gebaren die indruk op ons maakten zijn verzameld in 'Kleine gastvrije gebaren'. Deze gebaren zijn gemakkelijk zelf toe te passen in de praktijk. Als abonnee op onze nieuwsbrief kunt u het boekje hier als eerste gratis downloaden.
 
 
Hans van Spronsen
 
Het jaar van het knokken
 
“De grote trend van 2013 wordt simpelweg deze: knokken om elke euro van de gast. Nivelleren, de nieuwe werkelijkheid en alle andere begrippen waar we mee worden doodgegooid, leveren slechts op dat we gaan somberen, de hand op de knip houden en in een hoekje gaan zitten tot de storm is overgewaaid. En dat moeten we dus juist niet (!) doen.”
 
 
Kortom, ga niet bij de pakken neerzitten. Ga aan de slag. Tegenwind is fijn, want daar word je sterker van, is het devies. Ik wens u een geweldig 2013 toe, waarin u alle kansen ten volle zal gaan benutten!
 
Lees de volledige column
 
AT5 op bezoek bij IJssalon Mezzo
 
 
 
 
 
Menupresentatie van Restaurant de Molen
 
Interessante praktische trends
Op de website Horecatrends.com hebben we in 2012 ruim 900 inspirerende berichten geplaatst. 
 
In mei schreven we over IJssalon Mezzo. Samen met de  eigenaar en de buurt hebben we aparte ijssmaken bedacht die uitgebreid in het nieuws kwamen. Het leverde veel naamsbekendheid op, zo liet hij bij 'Hart van Nederland' zien hoe hij haring-ijs maakte.
 
In Canada liet McDonald’s zien hoe ze een reclamefoto van een hamburger maken en waarom de foto er altijd beter uitziet dan het broodje uit het doosje. Een mooi voorbeeld van transparantie.
 
Het Vlaamsch Broodhuys liet dichter bij huis zien dat pop-up restaurants het goed doen. In december maakten ze bekend dat Niven Kunz de eerste sterrenchef is waarmee ze in 2013 samenwerken voor een diner. Deze eerste editie is een groot succes geweest.
  
Voorproeven en presenteren van menukaarten gaat veel verder dan de keuken. Er zijn verschillende voorbeelden van presentatievideo’s en het voorproeven van menu's met vaste gasten. Ook zien we verschillende single product restaurants opkomen, de een succesvoller dan de ander. Bekijk Meatballs in Amsterdam eens.
 
Van Spronsen & Partners horeca - advies            www.spronsen.com           071-5418867
Gegevens wijzigen / Uitschrijven
Powered door YMLP

Salaris-spronsen.nl/

Categorieën: Overige | Diversen
Leeftijd: 19 t/m 30 jaar 31 t/m 64 jaar 65 jaar en ouder

Deel deze nieuwsbrief op

© 2017