Kabinet komt met reclameverbod op flitskrediet | David Lette marketingdirecteur Heineken Nederland Online versie
Digital Transaction 2017
MarketingTribune
      Bureaus Design Online Marketing
      Business-to-Business Food en Retail Sponsoring
  Algemeen Contentmarketing Media
Koen Brakenhoff (Mauritshuis) over storytelling: 'Musea zijn schatkamers vol vertellingen'
 Content  Het Mauritshuis heeft samen met designbureau Energize een storytellingwebsite ontwikkeld. Hiermee wil het museum de achtergrond van bekende (en minder bekende) schilderijen naar een groot en internationaal publiek brengen. Aan het woord Koen Brakenhoff, hoofd marketing bij het Mauritshuis. 'We vertellen verhalen die in het museum onverteld blijven.'
Lees verder »
Is de Benelux klaar voor de digitale transformatie?
Advertorial - Wij hebben voor jullie een onderzoek uitgevoerd naar de digitale transformatie en hoe merken hun digitale marketing opnieuw moeten overdenken, met een speciale focus op de Benelux. De inzichten en antwoorden in dit ebook zijn afkomstig van 150 professionals die deelnamen aan het onderzoek.
Klik hier voor alle resultaten en antwoorden »
Kabinet komt met reclameverbod op flitskrediet
 Bureaus  Er komt een verbod op reclame voor flitskredieten. Het Ministerie van Financiën werkt samen met toezichthouder AFM aan een wetsvoorstel dat het promoten van deze kortlopende leningen tegen extreem hoge rentes onmogelijk maakt. Het verbod kan al over zes weken ingaan. 'Dit reclameverbod is een belangrijk middel in de strijd tegen giftige producten.'
Lees verder »
David Lette marketingdirecteur Heineken Nederland
 Food-en-retail  David Lette is per 20 maart benoemd tot marketingdirecteur van Heineken Nederland. Hij volgt daarmee Bram Westenbrink op, die zijn carrière voortzet als marketingdirecteur Heineken Brazilië .
Lees verder »
Ga met MarketingTribune mee op innovatiereis naar Zuid-Korea!
Advertorial - Dit wil je niet missen! MarketingTribune gaat op Inspiratiereis naar Seoul (24 juni - 2 juli), het mekka van de hedendaagse innovatie. We nemen je mee naar Samsung en zijn marketingbureau Chiel, naar Kia/Hyundai, naar Lotte World en nog veel meer. Profiteer bovendien van een interessante masterclass aan de University EWHA.
Meld je nu aan! »
Snapchat nog onder de radar van Nederlandse adverteerder
 Online  Adverteerders en mediabureaus op de Nederlandse markt tonen steeds meer interesse in Snapchat, maar blijven terughoudend. Het bureau MeMo² gaat - in opdracht van het snel groeiende sociale netwerk - daarom actief Snapchat data voor de Nederlandse markt delen. Zo weet het bureau te melden dat Snapchat maandelijks 70 procent van de jongeren tussen de 12 en 24 jaar bereikt.
Lees verder »
Eindhoven365 en Zandbeek genomineerd voor NRW Marketing Awards: 'Influencer marketing is van alle tijden'
 Content  Bureau Zandbeek en opdrachtgever Eindhoven365 zijn met hun internationale influencercampagne Another City Trip genomineerd voor de NRW Marketing Awards, de jaarlijkse bekroning voor effectieve marketinginspanningen voor een winkelgebied. Een eerste reactie van Mark de Greeff, head of strategy bij Eindhoven365. 'Als het geen extra bezoekers voor Eindhoven oplevert, is het alsnog weggegooid geld.'
Lees verder »
Versterk de b2b-klantrelatie met online zelfservice: tips
Advertorial - Onder invloed van digitalisering constateerde Imbema veranderingen in de buyer journey van haar b2b-klanten. Dit was het signaal om digitaal te versnellen en de processen rondom de nieuwe klantinzichten te optimaliseren. Tegenwoordig maken klanten gebruik van online zelfservices en worden zij digitaal geïnspireerd. Leer van b2b-cases als deze tijdens de B2B Summit op 9 maart.
Koop nu jouw tickets »
Centraal Beheer strikt Hulk Hogan voor 60e commercial
 Bureaus  Verzekeraar Centraal Beheer tikt deze week de 60e commercial aan met het befaamde thema ‘Even Apeldoorn bellen’. De nieuwe film is komende zaterdag voor het eerst te zien op televisie, maar staat nu al op YouTube. Voor deze jubileum-spot strikte reclamebureau DDB & Tribal Amsterdam niemand minder dan de legendarische worstelaar Hulk Hogan. Hoe rekent hij af met een tasjesdief?
Lees verder »
 
dinsdag 21 februari 2017 @MTribune t f
Headlines
 » Jeroen Mirck aan de slag voor BNO...
 » [marketingscience] Klantinzicht met...
 » WWAV voert verkiezingscampagne voor...
 » Adverteerders geven 25 procent meer...
 » Ride wint social account...
 » [Forum] Stoppen/starten als...
IBM
Blogs
Wat contentmarketeers kunnen leren van Dick Bruna
Met het heengaan van Dick Bruna zijn we de koning van eenvoud verloren. Hij bracht ons Nijntje en andere kinderhelden als Boris, Betje Big en Snuffie. Annelies Bolluijt, eindredacteur bij contentmarketingbureau ZB, groeide met ze op en las op haar beurt haar kinderen voor uit de bekende vierkante boekjes. Ze haalde haar ‘Nijntjes’ van zolder en destilleerde vijf Dick-Bruna-lessen voor contentmarketing.
t Annelies Bolluijt Lees verder »
12 V&D-zusterbedrijven die we zijn vergeten
De meeste consumenten zullen bij de naam Vendex International alleen aan V&D denken. Het moederbedrijf was in de jaren '80 echter een van de grootste retailconcerns van de wereld. Bekende winkelketens waaronder America Today, Dixons, EDAH, Kijkshop, Konmar en Siebel vielen onder dit concern. Naast winkels vielen onder meer Cemsto, Dactylo, NTI, Vedior, Staal Bankiers en Vendorado onder deze reus. In het buitenland hadden zij deelnemingen in onder andere Barnes & Noble Dillard's, Wilson's, Cole National en Sears.
t Richard Otto Lees verder »
5 tips voor krachtige interne communicatie
Veel organisaties steken zowel tijd, geld als energie in professionele personeelsuitgaven, zowel online als in print. Dit betekent nog niet dat de interne communicatie ook effectief is. MediaTest doet veel onderzoek naar interne communicatie en heeft daarbij een grote hoeveelheid kennis en ervaring opgedaan.
t Gastblogger Lees verder »
Magazine
  MarketingTribune  
  In MarketingTribune 3 »  
Vacatures Exenzo
 » Online Marketeer
 » Marketing medewerker
 » Senior Adviseur Marketingcommunicatie
 » Branche Marketeer
 » Manager Digital & Content
 » Product marketeer
 » Senior Marketeer Acquisitie & Branding
 » B2B Marketeer (tijdelijk) bij BBP...
MT abonnement
Service
 » Abonneren op MarketingTribune
 » Adverteren
 » Profiel wijzigen / afmelden van de nieuwsbrief
 » Colofon
 » Informeer de redactie
Zijtribune
Wie is de marketeer van de toekomst?
Dat leren abonnees van onze print-editie MT3, die gisteren op de mat is gevallen. Laat je niet inhalen door de conculega's en pak voortaan ook de andere helft van het nieuws en de insights mee. Met een persoonlijk abonnement op Nederlands beste marketingvakblad. Aftrekbaar als 'beroepskosten'. En je hoeft niks meer te missen. Verstevig je positie als marketeer van de toekomst en abonneer je nu!

http://www.marketingtribune.nl/abonneren
Zijtribune
BBP Media ©2016 BBP Media B.V.  |  Over MarketingTribune  |  Colofon  |  Contact  |  Partners  |  Privacy Statement  |  Adverteren
 
U bent geabonneerd op de nieuwsbrief van MarketingTribune met dit e-mailadres: newsletter@newslettercollector.com.
Wilt u deze nieuwsbrief niet langer ontvangen dan kunt u hier uw profiel aanpassen.
 

Deze e-mail is verstuurd met de e-mailmarketing software Clang van E-Village.
Wil jij ook meer halen uit jouw e-mailmarketing? Laat je gegevens achter en wij nemen contact met je op.