Line-up met Primark, Eataly, IKEA en de Bijenkorf

 
Image
 
Image

Stores That Wow - The best insights for a future proof store

Het RetailTrends-events duikt in de succesfactoren van de winkel van morgen; van storedesign tot nieuwe businessmodellen en van experience tot instore technologie. Stores That Wow is een dag met nationale en internationale sprekers en biedt inspirerende voorbeelden en praktische inzichten voor een toekomstbestendige fysieke winkel. Koop hier je tickets >>> www.storesthatwow.nl

Image

Oscar Farinetti - ceo Eataly

Zo maakt Eataly van boodschappen doen een belevenis

 

Oscar Farinetti krabbelde in 2002 op een kladblaadje een eenvoudige plattegrond met het idee voor een baanbrekend retailconcept dat hij wilde neerzetten. Kort gezegd: een voedselbeleving waar bezoekers onder één dak kunnen eten, boodschappen doen en leren over de Italiaanse keuken. Dat plan groeide uit tot een internationale keten van locaties, waar iedere supermarkt inspiratie uit zou kunnen halen. Met als absolute hoogtepunt het twee jaar terug geopende voedselpretpark Fico Eataly World, het ‘Disneyland voor de culinaire liefhebber’ in Bologna. Een lesje beleving in foodretail van Farinetti zelf.

Image

Giovanni Colauto - ceo de Bijenkorf
Live interview door dagvoorzitter Jort Kelder: 150 jaar de Bijenkorf


Warenhuizen hebben het wereldwijd moeilijk en ook in Nederland is het een gevaarlijk concept, getuige de val van V&D én de snelle ondergang van opvolger Hudson’s Bay. De Bijenkorf is er na een herpositionering de afgelopen jaren juist in geslaagd groei te combineren met winst, door fors te investeren in zijn winkels en een luxe shopervaring te creëren. Het 150-jarig jubileum kan daardoor echt gevierd worden, maar is de Bijenkorf ook klaar voor de komende 150 jaar? Een live interview door dagvoorzitter Jort Kelder met ceo Giovanni Colauto.

Image

Cate Trotter - trendwatcher

Hoe je de klant nu écht centraal zet

 

Wie denkt met diensten als click & collect en de mogelijkheid om kortingscoupons zowel on- als offline te gebruiken aardig op weg te zijn, loopt een stukje achter. De toekomst van unified commerce draait om zoveel meer. Nieuwe, verbonden devices en interfaces zullen de manier waarop merken klanten bedienen volledig op zijn kop zetten. Ze zullen niet alleen nieuwe klantinteracties faciliteren, maar retailers in staat stellen producten, diensten en berichten op een extreem geavanceerde manier te personaliseren. Wat betekent dat voor je retailoperatie? Head of trends bij Insider Trends Cate Trotter hielp merken als Nike, Chanel en Lego al op weg en inspireert ook jou graag tot het verbeteren van je retailpropositie.

Image

Kevin Tulip - ceo Primark Benelux

Hoe Primark nog altijd zijn pijlen richt op de fysieke retail

 

Een vijftigjarig bestaan, tien jaar actief in Nederland en de opening van de twintigste winkel in ons land. Het zijn allemaal mijlpalen die Primark dit jaar mocht vieren. De fashionketen zet nog altijd sterk in op de fysieke retail en gelooft in het behoud van winkelgebieden en hoofdstraten. “We willen de winkelstraat in leven houden”, vertelt Kevin Tulip in een interview met RetailTrends. 

Image

Miriam Stox - IKEA  
IKEA’s winkelervaring: van statisch en voorspelbaar naar verrassend


Lange tijd wist je bij IKEA precies wat je kon verwachten: grote blauwe dozen langs de snelweg, een vaste wandelroute langs het gehele assortiment en dan het immense zelfbedieningsmagazijn. Maar dat is aan het veranderen. Heeft de grote blauwe doos langs de snelweg nog wel toekomst nu zoveel consumenten ook hun weg naar de IKEA.nl en de app weten te vinden? Jaarlijks verwelkomt de Zweedse retailer zo'n 25 miljoen bezoekers in haar Nederlandse winkels. Het shopgedrag van de consument verandert in hoog tempo, maar de behoefte aan een fysiek touchpoint blijft. De meubelgigant experimenteert met nieuwe winkelinrichtingen, stadsconcepten en digitale technologie in de winkel. Miriam Stox, retail solution manager bij IKEA Nederland, neemt je mee in hoe de woonretailer zich voorbereidt op de dag van morgen én overmorgen.

Image

Ibrahim Ibrahim - retailconceptdenker
De winkelruimte van de toekomst

Menig retailer zal het zich afvragen: hoe ziet de winkel van de toekomst eruit? En wat betekent dat voor de manier waarop je naar de stenen winkel en de functie daarvan kijkt? Het draait daar allang niet meer alleen om transacties. En dat heeft invloed op alles wat bij het ontwerpen van een winkel te maken heeft. Moet je de focus misschien verleggen van omzet per vierkante meter naar engagement per vierkante meter? En welke nieuwe metrics zijn er nog meer? Ibrahim Ibrahim, retailconceptdenker en directeur van designbureau Portland, duikt met je in de winkelruimte van de toekomst.

Image

Jort Kelder - dagvoorzitter Stores That Wow

 

Journalist, columnist, voormalig hoofdredacteur van maandbald Quote en televisiepresentator. Tussen 2007 en 2009 presenteerde hij het programma Bij ons in de P.C. waarvoor hij reportages maakte in deze winkelstraat. Voor RetailTrends schreef hij een column: Geen puf voor de p.c. en tóch alles al hebben - da's pas luxe. Lees 'm hier.

 

Jort Kelder is dagvoorzitter van Stores That Wow en zal de Giovanni Colauto, ceo de Bijenkorf live op het podium interviewen.

 

Koop je tickets!

Image

  Businesspartners 2020

Image
 

Businesspartner worden?

Mail dan naar Gideon ten Holte (gideon@retailtrends.nl) voor meer informatie.

Facebook Twitter YouTube LinkedIn

RetailTrends Media - Lindelaan 8, 6721 VC Bennekom

Geen nieuwsbrief meer ontvangen? Klik hier om u af te melden.