Als vakvereniging voor schoolleiders maken we ons zorgen over het feit dat het voorstel onvoldoende draagvlak van de schoolleider krijgt. ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏
| | | Helden ontmoet je op het AVS-Congres |
| Wat een mooi rijtje (onderwijs)helden staat hierboven hè? Ze spreken allemaal op ons AVS-Congres volgende week! Neem bijvoorbeeld Abdelkader Benali, uiterst rechts, die komt vertellen over de reis die hij maakte langs 15 basisscholen samen met Hans Spekman, directeur van het Jeugdeducatiefonds. Hij is ervan overtuigd dat schoolleiders dé helden zijn als het gaat om gelijke kansen voor alle kinderen. Nu al benieuwd? Lees de preview van zijn kersverse interview voor KADER of kom naar hem luisteren op het Congres en ontdek de held in jou! Je kunt nog tot 20 maart een kaartje kopen. |
| | | Kritiek op gewijzigd wetsvoorstel Gerichte Bekostiging |
| AVS plaatst kritische kanttekeningen bij het gewijzigde wetsvoorstel Gerichte Bekostiging. Als vakvereniging voor schoolleiders maken we ons zorgen over het feit dat het voorstel onvoldoende draagvlak van de schoolleider krijgt. Het voorstel ging eind januari in internetconsultatie; klik op de link om te lezen wat ons commentaar is! |
| | | Pedagogisch leiderschap als solide basis |
| Hoe minder je als schoolleider ad hoc moet ingrijpen, hoe beter. Een sterke pedagogische basis zorgt voor voorspelbaarheid, zelfstandigheid en minder gedragsproblemen. Leraren kunnen zich dan richten op leren, in plaats van incidenten managen. Wil je dit op jouw school versterken? Schrijf je in voor de leergang Pedagogisch Leiderschap die start op 9 april! |
| | | Agressieve ouders: maak schoolleiders niet banger maar bekwamer Het Brabants Dagblad publiceerde op 3 maart een artikel met de titel: ‘'Agressieve ouders zorgen voor grote problemen op scholen: Zelfs thuis ben je niet meer veilig’. In het artikel worden verschillende mogelijke oplossingen aangedragen, zoals een training waarbij leraren met behulp van Virtual Reality (VR)-brillen geconfronteerd worden met agressieve ouders, zodat ze leren agressie te herkennen en te de-escaleren. Daarnaast wordt een alarmknop genoemd, die leerkrachten in noodsituaties kunnen gebruiken om snel hulp in te schakelen. Agressie is uiteraard nooit te rechtvaardigen, en we moeten zeker op een passende manier reageren op dit gedrag. Toch is het belangrijk om te erkennen dat deze benadering niet genoeg zal zijn om het probleem op lange termijn effectief aan te pakken.
|
| | | | | | | | | Verbeter het technisch lezen met leeshelden!
400+ leeskaarten op woord-, zin- en tekstniveau voor maatwerk van M3 tot M8. Extra functies t.o.v. DMT-oefenmappen, digitaal en op papier inzetbaar en met koppeling aan de woordenschat. Bekijk de gratis webinar! |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| | | | | | | Disclaimer Ondanks het feit dat AVS zorgvuldigheid in acht neemt bij het samenstellen en onderhouden van deze e-mail en zij daarbij gebruik maakt van bronnen die betrouwbaar geacht worden, kan zij niet instaan voor de juistheid, volledigheid en actualiteit van de geboden informatie en kan zij hiervoor niet aansprakelijk gesteld worden. Uitgebreide disclaimer |
|
|
|
|
| |
|