'We sturen hen inhoudelijke artikelen, nodigen ze uit voor events, en we bieden hen ieder half jaar aan om hun marketing- en verkoopstrategie met ons door te spreken. Er staan 2000 ondernemers op onze lijst en ongeveer een kwart van al onze leads meldt zich naar aanleiding van onze nieuwsbrief als klant aan. We zorgen ervoor dat onze lijst blijft groeien. Tijdens presentaties bieden we mensen de kans aan ons boek "Elke week goede leads" te winnen, in ruil voor hun e-mailadres. Onze grootste klapper qua lijstgroei hadden we toen we net startten met ons bedrijf, 6 jaar geleden. Toen hebben we een gratis e-book als download aangeboden aan een partij met een enorme lijst, en plots hadden we er 500 emailadressen in de doelgroep bij! Dus; zoek partijen om mee samen te werken hierin. Als experiment hebben we onlangs een belbureau gevraagd 75 man uit de lijst na te bellen. Daaruit bleek dat ze allemaal heel goed wisten wie wij zijn en dat we een boek geschreven hebben. Onze nieuwsbrief wordt dus heel goed gelezen. En dat levert wat op. Door de jaren heen hebben we er enkele tonnen omzet uitgehaald. Onze nieuwsbrief gaat over twee dingen: hoe je meer goede leads krijgt - dus hoe je binnenkomt - en hoe je zo snel mogelijk de handtekening onder je offerte krijgt als je eenmaal binnen bent. Om te zorgen dat de nieuwsbrief goede leads oplevert - waar het allemaal om gaat- delen we content die zowel praktisch toepasbaar is, als strategisch inzetbaar. Het moet interessant zijn voor je lezers en je onderwerpregel moet een geweldige titel bevatten, specifiek over het ene onderwerp waar het over gaat. En bovenal haal je leads uit je lijst door je lezers geregeld uit te nodigen om met jou in gesprek te gaan. Dat gebeurt alleen als je hen haarscherp uitlegt waarom dat een goed idee is. We gebruiken Autorespond om de nieuwsbrief te versturen en daar zijn we heel blij omdat we er ook onze facturen mee kunnen doen en tickets voor events kunnen verkopen. We hebben zo alles onder één dak. Het feit dat het Nederlandstalig is en de klantenservice top is, is een mooie extra'. (Karen van Riel) |