Image
Maaltijdbezorging: een vuile oorlog of gezonde strijd?
 

Maaltijdbezorging: een vuile oorlog of gezonde strijd?

 

Aan de groei van de maaltijdbezorgmarkt komt voorlopig geen einde, maar de grote macht van Thuisbezorgd.nl wordt steeds meer ondernemers een doorn in het oog. Kan een opstand leiden tot een serieuze verschuiving in de verhoudingen? 

Dit is de high tech-supermarkt van JD.com
 

Dit is de high tech-supermarkt van JD.com

 

De stenen supermarkt trekt aandacht van e-commercegiganten. Nadat Amazon eigenaar werd van Whole Foods, lanceerde Alibaba al snel zijn eigen concept Hema. Nu is het de beurt aan JD.com, dat in Beijing zijn eerste ‘high-tech’ supermarkt heeft geopend.

 
Image
 
 
Image
 
 
Image
 
De selfie van Sjaak Kranendonk
 

De selfie van Sjaak Kranendonk

 

In de rubriek Selfie schetsen we iedere maand binnen het magazine van RetailTrends een beeld van een persoon achter een retailer of merk. Zo ook van Sjaak Kranendonk, die onlangs afscheid nam als algemeen directeur van Spar.

RetailTrends 1: LaDress, chatbots en het Amazon-effect
 

RetailTrends 1: LaDress, chatbots en het Amazon-effect

 

Toen Simone van Trojen elf jaar geleden bedacht om ‘het perfecte jurkje voor iedere gelegenheid’ te ontwikkelen, had ze niet kunnen dromen waar dat simpele idee toe zou uitgroeien: een merk dat dit jaar waarschijnlijk de magische omzetgrens van twintig miljoen euro doorbreekt.

 
Image
 
 
Image
 
 
Image
 
'De fascinatiefase van data is over'
 

'De fascinatiefase van data is over'

 

Exclusief voor members van RetailTrends: een interview met futuroloog Dough Stephens, een ‘retailprofeet’ die over de hele wereld gequote wordt. “De toekomst van retail is zo schitterend dat je een zonnebril nodig hebt.”

De week in vijf analyses
 

De week in vijf analyses

 

RetailTrends geeft wekelijks een beeld van wat zich zoal buiten onze landsgrenzen heeft afgespeeld. Vandaag: de week in vijf analyses, over onder meer Amazon, g-commerce en de Chinese consumptiemaatschappij.

 
Image
 
 
Image
 
Advertorial: Whitepaper: 9 stappen naar een GDPR-proof retailbedrijf
 

Advertorial: Whitepaper: 9 stappen naar een GDPR-proof retailbedrijf

 

In mei 2018 wordt een nieuwe Europese wet van kracht voor de bescherming van klantdata: de GDPR. Voor retailorganisaties is het een uitdaging om hier op tijd aan te voldoen.

Advertorial: Hoogvliet kiest voor Glory's Cash Infinity Recyclers
 

Advertorial: Hoogvliet kiest voor Glory's Cash Infinity Recyclers

 

Supermarktketen Hoogvliet heeft na een uitgebreid pilottraject gekozen voor cashmanagement-oplossing van G4S, CASH360, waarbij de automatische cash-recyclers van GLORY een essentieel onderdeel vormen.

 

Events save the date

e-Delivery Event 28 maart 2018

Changemakers in Retail 15 mei 2018

Trends & Transities in Retail 19 juni 2018

Retail & Brands Festival 6 september 2018

 

 
Facebook
 
Twitter
 
YouTube
 
LinkedIn
 

RetailTrends Media - Lindelaan 8, 6721 VC Bennekom

Geen nieuwsbrief meer ontvangen? Klik hier om u af te melden.