27 september 2017
Online versie
MarketingTribune
Sponsorring
image
May-Britt Mobach (Amayzine.com): Print is perfecte marketingtool
Amayzine.com heeft een online achterban van 400.000 unieke bezoekers per maand en trakteert haar lezeressen sinds kort ook op print. Het derde print magazine van Amayzine is inmiddels een feit. Het magazine is een bonanza van mode, fotomodellen en interviews en steekt menig ander vrouwenmagazine naar de kroon. Waarom print? MarketingTribune in gesprek met hoofdredacteur May-Britt Mobach (links op de foto): ‘We wilden graag een marketingextensie, een fysieke zichtbaarheid op terras en strand.’
lees verder
twitter facebook linkedin
image
RTL reageert eindelijk op tsunami aan kritiek
RTL Nederland wordt al een week lang overstelpt met kritiek over de slechte kijkcijfers en de arrogante, in zichzelf gekeerde organisatie. Al die tijd zweeg RTL, maar nu komt het commerciële tv-bedrijf dan eindelijk met een verklaring. 'Er kunnen zeker zaken beter.'
lees verder
twitter facebook linkedin
Reageren op de behoeften van de klant in real-time
[advertorial] EBG en SAS hebben samengewerkt om een trainingscyclus te creëren over 'Predictive Marketing'. Dit rapport geeft u een samenvatting van de geleerde lessen, de beste praktijk ervaring en veel gemaakte fouten die door marketeers worden besproken tijdens vier workshops die hebben plaatsgevonden.
image
Schumacher wordt per 2018 nieuwe ceo FrieslandCampina
De raad van commissarissen van Koninklijke FrieslandCampina is voornemens om Hein Schumacher (links op de foto) per 1 januari 2018 te benoemen tot chief executive officer van FrieslandCampina. Schumacher volgt Roelof Joosten (r.) op die zijn functie als chief executive officer per 31 december 2017 zal beëindigen. Marketing wordt belangrijker in het werk van de nieuwe ceo. 'We gaan nu een fase in waarin onze prioriteit ligt bij het snel en adequaat inspelen op marktontwikkelingen.'
lees verder
twitter facebook linkedin
image
Sponsorbudget Ajax groeit naar 29 miljoen euro
Voetbalclub Ajax presteert sportief matig, maar kan wel bogen op goede jaarcijfers. De club realiseerde een netto winst van 49,5 miljoen euro, op een omzet van 118,2 miljoen euro. Ook het sponsorbudget groeit mee (+2,4 miljoen euro). De sponsoring-omzet is met 29,1 miljoen euro ruimschoots meer dan de concurrenten PSV en Feyenoord.
lees verder
twitter facebook linkedin
Content is king en brand is queen!
[advertorial] Inmiddels omarmen de meeste merken het contentmarketing-gedachtegoed en zijn marketeers zelf op zoek naar de sweet spot van contentmarketing voor hun merk. In die ontdekkingstocht wordt vaak een aantal strategische kaders en keuzes overgeslagen. Welke content is niet alleen relevant en interessant voor de consument, maar ook voor je merk? Diverse topsprekers uit de branche beantwoorden tijdens het Branded Content Event op 1 februari 2018 jouw prangende vragen over dit onderwerp.
image
Hoop-bier heeft mooiste etiket
‘Oudt Heyn en syn wyf’ van Hoop-bier heeft volgens de Bier- en Verzamelaarsvereniging (BAV) het mooiste bieretiket van 2017. Ook dit jaar organiseerde de BAV weer de traditionele ‘BAV Bieretiketverkiezing’, een wedstrijd waarbij alle bierbrouwers uit Nederland hun mooiste bieretiket kunnen insturen. Volgens de jury heeft het Hoop-etiket gewonnen ‘vanwege de uitstraling en doorslaggevend hierbij was de vermelding van de bier- en spijscombinaties.’
lees verder
twitter facebook linkedin
ABONNEMENT
Deze e-mail is verstuurd met Copernica e-mailmarketingsoftware en is ontworpen door Gracious Studios. Wil jij ook meer halen uit jouw e-mailmarketing? Probeer Copernica dan nu gratis.