3 juli 2025
X Facebook Linkedin Instagram Online versie
MarketingTribune
Masterclass AI-Geletterdheid
image
Decathlon viert zomerse klassiekers met opvallende straatcampagne
Decathlon viert deze zomer twee productjubilea: het Easybreath-snorkelmasker bestaat 10 jaar en de populaire 2 Seconds-tent is al 20 jaar een vertrouwd gezicht op campings wereldwijd. Reden genoeg voor het sportmerk om groots uit te pakken met een creatieve buitenreclamecampagne in Amsterdam en Den Haag.
lees verder
X facebook linkedin
image
Nieuwe commerciële strategie Jumbo werpt eerste vruchten af
Jumbo meldt de eerste vruchten van de nieuwe commerciële strategie die in het begin van het tweede kwartaal in 2025 is ingezet nu te plukken. 'De aangescherpte focus op klanten, winkels en assortiment is de drijfveer voor een toename van het aantal klanten en een stijging van de klanttevredenheid.'
lees verder
X facebook linkedin
Retailhospitality als strategisch wapen
[advertorial] Nu digitalisering steeds meer domineert, bewijst de aanpak van Opvallers dat fysiek contact relevanter is dan ooit. Renée van der Westen (r), Commercieel Directeur van Opvallers, en Kyra Vermeulen, Client Lead, vertellen op welke manier ze inspelen op de groeiende behoefte aan persoonlijk contact in retail én een grijs gebied tussen verkoop en gastvrijheid succesvol invullen.
image
Reframe presenteert DE&I-onderzoek binnen Nederlandse marketingsector
Stichting Reframe deelt de resultaten van het eerste grootschalige onderzoek naar 'Diversiteit, Gelijkheid en Inclusie' (DE&I) binnen de Nederlandse marketingsector. Het onderzoek, waaraan 389 professionals deelnamen, biedt volgens de initiatoren een scherp beeld van van de stand van zaken op het gebied van DE&I op de werkvloer én in het creatieve werk dat de sector maakt.
lees verder
X facebook linkedin
image
Stayokay speelt met vooroordelen in nieuwe campagne: ‘Het is hier geen hostel!’
De Nederlandse hostelketen Stayokay heeft een nieuwe merkcampagne gelanceerd onder de opvallende naam ‘Het is hier geen hostel!’. Daarmee wil het merk het hardnekkige beeld van hostels als sobere slaapzalen voor backpackers doorbreken.
lees verder
X facebook linkedin
Blijf voorop in marketing - óók in de zomer
[advertorial] De zon schijnt, de dagen zijn langer, dus is het tijd om je kennis bij te spijkeren terwijl je ontspant! We hebben een selectie van de meest inspirerende whitepapers samengesteld die je deze zomer niet mag missen.
image
Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
De rechtbank Amsterdam heeft bepaald dat marketingbedrijf Candid oprichter Piet Hein Smit van het reclamebureau XXS moet uitkopen voor €350.000. De uitspraak volgt op een slepend conflict dat ontstond na de overname van XXS, bekend van campagnes voor onder meer Hema, in 2019.
lees verder
X facebook linkedin
image
MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau Benelux
Na een intensieve pitch heeft Mediamarkt gekozen voor Serviceplan Amsterdam en Serviceplan Brussel als het nieuwe creatieve bureau voor de gehele regio. Vanuit een geïntegreerde samenwerking tussen de Houses of Communication in Amsterdam, Brussel en Luxemburg, gaat Serviceplan aan de slag met campagnes die de omnichannelstrategie van de retailer verder moeten versterken.
lees verder
X facebook linkedin
Dit boek mag niet ontbreken in je koffer
[advertorial] Vakantie is hét moment om even op te laden. Maar ook om stil te staan bij waar je staat in je vak. Voor marketeers die willen bijblijven in een vakgebied dat nooit stil staat, is er één boek dat absoluut niet mag ontbreken in je koffer: het NIMA Marketingfacts Jaarboek. Met heldere cases, scherpe analyses en praktische inzichten is dit hét boek om je marketingbrein te prikkelen.
ABONNEMENT
Deze e-mail is verstuurd met Copernica e-mailmarketingsoftware. Wil jij ook meer halen uit jouw e-mailmarketing? Probeer Copernica dan nu gratis.