Image
 
Image
 

Miele: Naast producent ook steeds meer retailer

De rol van Miele beperkt zich al lang niet meer tot alleen het servicen van het retailkanaal. Er is een steeds grotere rol voor de witgoedfabrikant als retailer weggelegd. De recente opening van een experience store in Amsterdam is hier een voorbeeld van. RetailTrends ging met een deel van de directie in gesprek.

 
Image
 
Image
 
 
Image
 
 
Image
 
Pluk & play: De groei van indoor farming
 

Pluk & play: De groei van indoor farming

 

Hagelslag, wc-papier, een halfje volkoren en wacht, nog even een trosje tomaten plukken. Indoor stadslandbouw groeit als kool. Whole Foods Market beet al even geleden de spits af en inmiddels duiken de eerste moestuinen op bij Albert Heijn en Jumbo. Hoe gegrond zijn hun redenen?

Met een camera je boodschappen in de gaten houden
 

Met een camera je boodschappen in de gaten houden

 

Het Amerikaanse Walmart introduceerde onlangs een service waarmee bezorgers ook in huis bezorgen. Uitgerust met een camera betreden ze het huis van de consument, zodat deze precies kan zien waar de bezorger zich bevindt. Deze video laat zien hoe de service in zijn werk gaat. 

 
Image
 
 
Image
 
RetailTrends 6: Ecoalf, Intertoys en de impact van d2c
 

RetailTrends 6: Ecoalf, Intertoys en de impact van d2c

 

Het Spaanse Ecoalf pioniert sinds 2009 met fashionitems die volledig van gerecycled vuilnis gemaakt zijn. Het moeilijkst is misschien wel het veranderen van de klantperceptie, merkt oprichter Javier Goyeneche. Lees in RetailTrends 6 onder meer een interview met het merk.

Appdate: Punten scoren met cola-blikjes
 

Appdate: Punten scoren met cola-blikjes

 

RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van Coca-Cola, Depop en de samenwerking van Amazon en L'Oréal.

Advertorial

Eurotrade Fair speelt in op verhoogde prijsdruk bij retailers
 

Eurotrade Fair speelt in op verhoogde prijsdruk bij retailers

 

Door structurele prijsverlagingen van concurrenten en de hedendaagse prijsverwachting van consumenten, worden promotieacties steeds belangrijker voor veel retailers. Uit recent onderzoek is gebleken dat promoties de afgelopen 2 jaar de marges behoorlijk onder druk hebben gezet. Een lastig vraagstuk voor veel retailers. 

Advertorial

Personal shopping in het digitale tijdperk
 

Personal shopping in het digitale tijdperk

 

Must see! Een verkooptool die persoonlijk advies combineert met een unieke klantervaring? Dat is de Slimme Passpiegel! Deze innovatie is dé ideale assistent van de winkelmedewerker. De spiegel geeft suggesties voor combinatiestukken, inzicht in de winkelvoorraad en de klant kan zichzelf zien vanuit alle mogelijke hoeken.

Image

Whitepapers

» Last-mile delivery challenge

 

» BrandzTop 30 meest waardevolle Nederlandse merken

 

» Datagedreven besluitvorming dankzij advanced analytics

 

» Shopper-first retailing

 

» Omzet ligt voor het oprapen als je aan de juiste knoppen draait 

» Meer whitepapers

 
Image
 
Open het magazine
Image
 
Image
 

» 'Hudson's Bay Nederland heeft kleine kans van slagen'

» Picnic test bezorging bij zakelijke klant

» Unilever zet in op breder merkenbestand

» Nieuwe Hubo-formule zet uitbreiding voort

» 'Aantal faillissementen detailhandel bijna gehalveerd'

Events save the date

Retail & Brands Festival 12 september 2019

What's Next in Retail Tech 5 november 2019

Stores That Wow  11 februari 2020

Image
Facebook Twitter YouTube LinkedIn

RetailTrends Media - Lindelaan 8, 6721 VC Bennekom

Geen nieuwsbrief meer ontvangen? Klik hier om u af te melden.