Hagelslag, wc-papier, een halfje volkoren en wacht, nog even een trosje tomaten plukken. Indoor stadslandbouw groeit als kool. Whole Foods Market beet al even geleden de spits af en inmiddels duiken de eerste moestuinen op bij Albert Heijn en Jumbo. Hoe gegrond zijn hun redenen?
Het Amerikaanse Walmart introduceerde onlangs een service waarmee bezorgers ook in huis bezorgen. Uitgerust met een camera betreden ze het huis van de consument, zodat deze precies kan zien waar de bezorger zich bevindt. Deze video laat zien hoe de service in zijn werk gaat.
Het Spaanse Ecoalf pioniert sinds 2009 met fashionitems die volledig van gerecycled vuilnis gemaakt zijn. Het moeilijkst is misschien wel het veranderen van de klantperceptie, merkt oprichter Javier Goyeneche. Lees in RetailTrends 6 onder meer een interview met het merk.
RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van Coca-Cola, Depop en de samenwerking van Amazon en L'Oréal.
Door structurele prijsverlagingen van concurrenten en de hedendaagse prijsverwachting van consumenten, worden promotieacties steeds belangrijker voor veel retailers. Uit recent onderzoek is gebleken dat promoties de afgelopen 2 jaar de marges behoorlijk onder druk hebben gezet. Een lastig vraagstuk voor veel retailers.
Must see! Een verkooptool die persoonlijk advies combineert met een unieke klantervaring? Dat is de Slimme Passpiegel! Deze innovatie is dé ideale assistent van de winkelmedewerker. De spiegel geeft suggesties voor combinatiestukken, inzicht in de winkelvoorraad en de klant kan zichzelf zien vanuit alle mogelijke hoeken.