Column: Extreem Goed Nieuws

Image
MotorKledingCenter: 'Stilstaan haalt de jeu uit ons bedrijf'
 

MotorKledingCenter: 'Stilstaan haalt de jeu uit ons bedrijf'

 

“Hoe bedoel je dat je een retailbedrijf in coronacrisis niet kunt verkopen?”, zei de accountmanager van MotorKledingCenter (MKC). De retailer maakte vorige week bekend een meerderheidsbelang te hebben verkocht aan motorkledingfabrikant Richa, om vervolgens weer zelf in het bedrijf te stappen. “Als ik in de spiegel kijk dan realiseer ik me wel dat ik een bofkont ben”, vertelt Mark Bos, directeur van MKC.

COVID-19 als bindmiddel tussen huurder en verhuurder?
 

COVID-19 als bindmiddel tussen huurder en verhuurder?

 

Een model waarbij retailhuurprijzen afhankelijk zijn van passantenstromen heeft de toekomst. De coronacrisis maakt dat nog eens extra duidelijk, zo betoogt ceo Bart Schmitz van PFM Footfall Intelligence.

Column: Extreem Goed Nieuws
 

Column: Extreem Goed Nieuws

 

Het coronavirus zet de wereld op zijn kop en zorgt voor een regelrechte crisis. Het resultaat? Serieuze en ernstige nieuwsberichten en zware gesprekken. Om het hier en daar een beetje lichter en luchtiger te maken, verschijnt elke woensdag een column van Hans Verstraaten over opmerkelijke zaken binnen de retail.

 
Image
 
Appdate: Kleding passen in coronatijden
 

Appdate: Kleding passen in coronatijden

 

RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week onder meer een app waarmee shoppers contactloos kleding kunnen 'passen'.

Advertorial

Een optimaal deurbeleid met de digitale klantenteller
 

Een optimaal deurbeleid met de digitale klantenteller

 

Social distancing blijft een belangrijke maatregel in de strijd tegen Corona. Maar hoe beperk jij het aantal personen in je winkel? Met de digitale klantenteller verloopt dit volledig automatisch en krijgen klanten aan de ingang van je winkel een ‘stop’ of ‘go’ bericht op basis van het maximaal aantal toegelaten bezoekers.

Service

Webinar: Hoe je je merk klaarstoomt voor na de crisis
 

Webinar: Hoe je je merk klaarstoomt voor na de crisis

 

De Amerikaanse merkstrateeg Alain Sylvain zal in de RetailTrends-webinar laten zien dat je instincten moet activeren die niet vanzelf komen in tijden van crisis. Eén ding is zeker: de tijd van loze woorden is voorbij, het écht omarmen van je merkdoel om in de fundamentele behoeften van consumenten te voorzien begint. 

Service

Webinar: Hoe word je een post-corona succesverhaal?
 

Webinar: Hoe word je een post-corona succesverhaal?

 

Trendwatcher Cate Trotter weet het zeker: retailers die erin slagen goed te reageren op de huidige situatie zullen niet alleen overleven, maar ook succesvoller zijn als die achter de rug is. In haar webinar voor RetailTrends inspireert ze je om zelf een van die post-corona succesverhalen te worden.

In het aprilnummer van RetailTrends:

 
Image
 
House of Einstein
 
Image
 
De vrouw achter Amazon
 
Image
 
Open het magazine
 
Image
 
 
Image
 

» Curatoren Hudson's Bay liggen overhoop met uitverkoopadviseur

»'Amazon-robots van slag door coronavirus'

» Honig en Thuisbezorgd.nl lanceren maaltijdbezorgdienst

» 'Aantal aanvragen Thuiswinkel Waarborg verdubbeld'

» 'Kleine webshops de dupe van drukte bij PostNL'

Events save the date

RetailTrends Live! - 10 september

Catch the Shopper - 14 september

Changemakers in Retail - 7 oktober

What's Next in Retail Tech - 12 november 

Stores That Wow- 9 februari 2021 

Fans Love Brands - 8 april 2021

Facebook Twitter YouTube LinkedIn

RetailTrends Media - Lindelaan 8, 6721 VC Bennekom

E-mailadres - info@retailtrends.nl


Geen nieuwsbrief meer ontvangen? Klik hier om u af te melden.