My 1st Thanksgiving: folder heaven

7 jaren geleden


Text only:

DDMA | Lees on-line | Voeg toe aan adresboek | Afmelden | Doorsturen
Folder
My first Thanksgiving: folder heaven
Nederland heeft Sinterklaas en Amerika heeft Thanksgiving. Beide events zijn een belangrijk financieel moment voor retailers. Het bijzondere aan Thanksgiving is dat het gelduitgeefmoment zowel voor als na deze feestdag plaatsvindt. Thanksgiving wordt namelijk opgevolgd door Black Friday: de start van Christmas shopping season.
Retailers openen hun winkels zo vroeg mogelijk (denk aan 12 uur middernacht of 4 uur in de ochtend) om de hordes volgegeten Thanksgivingvierders los te laten op alle aanbiedingen. Black Friday is sinds 2005 de dag met hoogste omzetten. Dus je begrijpt dat event driven marketeers reikhalzend naar deze dag uitkijken. Belangrijkste actiemedium voor deze dag: de folder.
Delen
Lees meer over
folder heaven >

Fondswerving
Amerikaanse grote gevers geven gul

Veel goede doelen zijn aangesloten bij DDMA. Een belangrijke reden hiervoor is dat dialoogmarketing maximaal wordt ingezet om fondsen te werven. Binnen DDMA delen zij hun kennis hierover.
De goede doelen hebben het zwaar. Subsidies uit Den Haag lopen terug. De gevolgen van het Bel-me- niet Register zijn goed voelbaar en de stap naar online fondsenwerving is nog niet gemaakt. De wil is er zeker en de fans/volgers kunnen ook online gecreeerd worden. Maar wat zorgt ervoor dat de Nederlander ook online gaat doneren?


Delen
Lees meer over de learnings van fondswerving >
Privacy
Waarom Jon wel en Jacob niet? Amerikaans verschil van privacy-inzicht
Net als David Robustelli liep ik (met dank aan Marketingfacts) rond op Ad:tech New York. Ik kende dit congres alleen van naam. En aan deze naam had ik een zeer positief imago gekoppeld. Dit heb ik na afloop van dit congres flink moeten bijstellen. Het aantal sessies was zeer gering (ik schat in dat de conferentie 1/10 was van de beursvloer) en de kwaliteit van de aangeboden kennis was erg laag.
Zoals een Nederlandse marketeer op een borrel mij meedeelde: “Nee, je moet niet naar Ad:tech gaan. Je moet tijdens Ad:tech in New York zijn. In de stad is de kennis te krijgen. Niet op het congres”.
Delen
Lees meer over privacy in de USA >
NYC In beeld
NYC snapshots & screenshots

Vanaf oktober 2011 woon ik, Monique Rutten, voor 1 jaar in NYC. Tijdens de wandelingen door de stad maak ik snapshots van zaken waar ik mij over verbaas.
Een beeldblog van mijn nuchtere blik op een wereldstad waar de “marketingsky the limit is”.


Delen
Bekijk de snapshots>
Inhoud
>
My first Thanksgiving: Folder heaven
>
Amerikaanse grote gevers geven gul
>
Waarom Jon wel en Jacob niet? Amerikaans verschil van privacy-inzicht
>
NYC snapshots
Contact
W.G. Plein 507/508
1054 SJ Amsterdam
Routebeschrijving - pdf
T  020 - 4528413      
E info@ddma.nl
Blogs
Volg ons
 
 
Wat is DDMA
DDMA is de branchevereniging voor dialoogmarketing en omvat alle vormen van directe communicatie; van social marketing tot direct mail. DDMA biedt deskundige en praktische kennis over datadriven marketing. Als service aan onze leden (opdrachtgevers & dienstverleners), als gesprekspartner van Den Haag en Brussel en als promotor van kwaliteit in de sector.
 
Delen
Visie DDMA >
Wat doet DDMA
Leden
Wat doet DDMA?
Voordelen lidmaatschap
Privacy Waarborg
 
 
DDMA | Reageren | Doorsturen | Uw gegevens | Aanmelden | Afmelden
U ontvangt deze e-mail op het volgende adres: Nnewsletter@newslettercollector.com

Ddma.nl

Categorieën: Overige | Diversen
Leeftijd: 19 t/m 30 jaar 31 t/m 64 jaar 65 jaar en ouder

Deel deze nieuwsbrief op

© 2019