Nieuw: Masterclass digitale magazines maken

3 jaren geleden


Text only:

Klik hier voor de online versie van deze nieuwsbrief
De
Redactie Trainingen
Gooische Kaai 15-16
1141 TV Monnickendam
Tel: 0299-653853
Home
Incompany
Cursussen
Coaching
Onze klanten
Redacteur nodig
Over Ons
Contact

[Nieuw: Masterclass digitale magazines maken]


Luister naar praktijkverhalen en ga zelf aan de slag met jouw digitaal magazine


Echt in contact komen met je doelgroep? Benut de creatieve mogelijkheden van een digitaal magazine: realtime interactie met je lezer,  hoogwaardige, actuele content in woord, beeld en geluid, en specifiek inzicht in data over jouw doelgroep. Tijdens deze masterclass delen vier specialisten uit de praktijk hun kennis, ervaringen en lessons learnt rond digitaal uitgeven. Welke technische en strategische keuzes maak je voordat je aan de slag gaat? Hoe maak je met dezelfde content zowel een printmagazine als een online uitgave? Welke marketingstrategie zet je in voor jouw e-zine zodat je ook daadwerkelijk jouw communicatiedoelen bereikt? Uniek aan deze masterclass is de doe-factor. In het middaggedeelte ga je zelf aan de slag om een aantal pagina’s van jouw digitale magazine te creëren. Neem je laptop dus mee!


Dolf Weverink over Het Taalcongres: 'Mij fascineert hoe taal tekst wordt'


Op 28 oktober organiseert [De Redactie] Trainingen voor de vierde keer op rij Het Taalcongres. Het meest complete, interactieve evenement voor journalisten, redacteuren en communicatieprofessionals. Met lezingen en workshops over oldschool én nieuwe schrijftechnieken, maar ook over onderwerpen als branded content, contentmarketing, storytelling en communicatie via mobile devices.


We vroegen docent Dolf Weverink wat hij vindt van Het Taalcongres:


Kun je jouw workshop in 100 tekens (of minder) beschrijven?


Ja (2 tekens)


Met een slim en aantrekkelijk idee je ontvanger in de ‘ja-dat-is-iets-voor-mij’-stemming brengen. (98 tekens)


Welk woord mis jij in het vocabulaire anno 2014?


Pardoes, subiet, verdorie. Mild-archaïsche, vertederende woorden.


Aan welke taalfout erger jij je het meest?


We nemen geen beslissingen meer, we maken ze, hoor ik om me heen. Doe ik nog even niet aan mee. Net als hé zeggen als je iemand aanspreekt. Ik heet geen hé. En jij ook niet. Wat echt pijn doet aan mijn oren zijn het voorvoegsel fokking en die keiharde g’s, beide vooral bij jonge jongens.


Waar komt jouw passie voor je vak vandaan?


Wat mij fascineert is hoe taal tekst wordt. Dat je sfeer, situaties, karakters en aantrekkelijke vergezichten schetst en verhalen vertelt, gewoon door woorden achter elkaar te zetten. En hoe je die techniek inzet om te amuseren, te informeren en te verkopen – mooi vind ik dat, al sinds ik kan lezen en schrijven.


Wat vind jij het leukste onderdeel van Het Taalcongres?


De praatjes die je op zo’n dag maakt met iedereen. Word ik vrolijk van.


Waar ga jij de mensen mee verrassen op Het Taalcongres?


Met aanwijzingen die ervoor zorgen dat de dames en heren deelnemers hun schroom achter zich laten en hun creatieve potentieel makkelijker inzetten bij het schrijven.


Aan de slag met...


Jochem Koole geeft op 11 november de training Aan de slag met… Social Business. We stelden hem wat vragen:


Aan de slag met Social Business, waarom is dat relevant?


In de 21e eeuw, die nu al een tijdje aan de gang is, krijgen alle organisaties met digitale technologie te maken. Geen enkel bedrijf of instantie ontkomt eraan: overheden, traditionele nutsbedrijven, scholen, duurzaamheidsconsultants, accountants, softwareleveranciers en zelfs advocatenkantoren. Een steeds groter deel van hun dienstverlening wordt digitaal. Digitale technologie an sich is echter niet per se effectief. Uiteindelijk zijn het de mensen binnen een organisatie, die bepalen hoe zij die digitale technologieën – zoals sociale media – gaan inzetten. Wil een organisatie sociale media effectief en efficiënt zakelijk inzetten, dan zal zij zich dus ook moeten focussen op hun grootste kapitaal: de mensen binnen de organisatie, hun kennis en kunde en hun netwerken. Tijdens een middag Aan de Slag met Social Business leer ik je dan ook, hoe jij jouw collega’s kan helpen om echte zakelijke resultaten te boeken met behulp van hun eigen sociale media accounts.  Lees verder.


Kijk voor het complete trainingsaanbod op de site van [De Redactie] Trainingen.


23-09-2014


[Masterclass ]


Contentmarketing voor professionals


 


Op 30 oktober en 6 november is de tweedaagse masterclass Contentstrategie voor professionals. Hoe maak je het hele jaar door relevante content van hoog niveau voor   meerdere digitale platforms en diverse bereiksgroepen? Op welke manier en via welke kanalen verspreid je die content? Hoe organiseer je dit, wie maakt het, en hoe draagt de strategie bij aan een sterke reputatie en uitstraling van je merk? Er is bijzondere aandacht voor de vertaling van de juiste strategie voor je merk naar een efficiënte implementatie van de productie van hoogwaardige content voor de langere termijn.


Voor deze masterclass bundelen twee trainers Ebele Wybenga en John Verhoeven hun krachten. Wat zeggen zij over deze masterclass?


John: Wat is content marketing?


Dat is het bedenken en uitrollen van een content strategie waarmee je je de relatie met je bereiksgroep versterkt en verrijkt.


Ebele: Hoe verhoudt dit zich ten opzichte van branded content?


Content marketing is het vak: verleiden met relevante inhoud. Branded content is die inhoud: mediaproducties gemaakt in opdracht van merken.


John: Hoe kijk jij als bladenmaker aan tegen Contentstrategie? En waarom is het belangrijk?


Dit werkveld wordt vooral gedomineerd door marketing-denkers. Ik denk dat er veel winst te behalen is door er vooral ook inhoudelijk en met een langetermijn-blik naar te kijken. Als bladenmaker denk ik minstens een jaar vooruit, je gebruikt inhoudelijke pijlers om content evenwichtig, gevarieerd, prikkelend en leuk te maken. Dat levert uiteindelijk meer op dan het kortebaan-denken dat nu nog vaak dominant is, zoals de lawine aan ‘link bait’ en flauwekul-dingetjes waarmee je als social media gebruiker wordt geconfronteerd. Dat werkt uiteindelijk voor elk merk averechts.


Ebele: Hoe kijk jij als journalist aan tegen Contentstrategie? En waarom is het belangrijk? 


Merken en organisaties willen dankzij verhalen mensen aan zich binden. Journalisten zijn als geen ander in staat goede verhalen te maken. Met hun storytelling vaardigheden en kritische afstand zorgen zij voor een geloofwaardig geluid dat vertrouwen kweekt.  Lees verder.


 
© De
Redactie Trainingen 2013
 


Klik hier als u geen e-mails van [De Redactie] Trainingen en Opleidingen meer wilt ontvangen:
http://www.deredactie.nl/?ACT=5&id=xv8eZEmMxA


Deredactie.nl

Categorieën: Gemeente Informatie Lokaal
Leeftijd: 19 t/m 30 jaar 31 t/m 64 jaar 65 jaar en ouder

Deel deze nieuwsbrief op

© 2018