De medewerkers van V-tron wensen alle relaties fantastische feestdagen en een grandioze jaarwisseling. Van 27 tot en met 30 december is ons kantoor gesloten. Vanaf 2 januari zijn wij weer bereikbaar. Ook sturen we u in januari 2023 onze volgende nieuwsbrief.
V-tron is key-innovator in Innovatieradar van Europese Commissie
De Innovatieradar, een initiatief en platform van de Europese Commissie beoordeelde de "Tele-operatieoplossingen voor vrachtwagens met behulp van 5G" - zoals ontwikkeld binnen het project 5G-Blueprint - als "key innovatie". Juist aan deze tele-operatieoplossingen heeft V-tron haar diensten verleend.
De Radar zette deze kenmerken in de marktrijpheidscategorie "Tech Ready". De Innovatieradar omvat innovaties die zich in een technologisch ontwikkelingsproces bevinden (bv. pilots, prototypes, demonstraties), die worden beschouwd als "Geavanceerd op het gebied van technologische voorbereiding". Volgens de radar heeft de innovatie 5G-Blueprint ook een groot marktpotentieel. Dit is wederom een belangrijke prestatie voor het hele consortium, en in het bijzonder voor de rechtstreeks betrokken partners V-Tron en Roboauto, die in de analyse van de EC "Key Innovators" worden genoemd. De informatie over de innovatie zal vóór eind 2022 op het platform worden gepubliceerd en toegevoegd worden aan de meer dan 9000 door de EU gefinancierde innovaties die daar al te zien zijn. Meer informatie: Rakshith Kusumakar
Volgens onze projectleider, Steven Herskamp, voor het project ISA (Intelligente Snelheid Assistent) heeft de inbouw van de units de afgelopen twee maanden al veel inzicht gegeven. Ook heeft V-tron van de (aanstaande) gebruikers veel geleerd.
Foto: deelauto Provincie Overijssel waarin ISA én datalogger gebouwd zijn
“De laatste twee maanden zijn veel voertuigen voorzien van de ISA-units. Er rijden ook al participanten rond die waardevolle data ophalen en gebruikerservaringen op doen.”, aldus Steven, “De analyse van de pilots is nog niet eens begonnen, maar we hebben nu al enorm veel van elkaar geleerd. Tijdens het inbouwproces, maar ook dankzij de inbreng die de participanten leveren.”
In 2023 gaan we door met ISA en zullen we het systeem nog verder uitbreiden en verbeteren!
Tijdens het evenement liet chauffeur Johan (foto boven rechts) zien dat ook zeer ervaren chauffeurs open staan voor nieuwe ontwikkelingen. "Met de app op de tablet zet ik de truck in één keer recht voor de dockdeur.", stelt Johan, "Alleen al het feit dat de camera's mij laten zien wat er achter de truck en in mijn dode hoeken gebeurt, is een grote winst. Ook geeft de app exact aan hoe dicht ik bij het dock ben, zodat ik op tijd kan stoppen. Minder schade, sneller docken én sneller weer onderweg!" Met deze woorden beschrijft Johan VISTA kort en bondig. Na de demonstratie van Johan gingen de deelnemers aan het evenement naar de praktijkruimte van de HAN op de campus. Hier hielden achtereenvolgens lector Dennis Moeke, Jan Benders, Hubert Benneker en Karel Kural presentaties. Na de presentaties was er een demo-markt met diverse innovaties die tijdens VISTA ontstaan zijn.
Dennis Moeke (foto boven links) liet zien dat moderne transportbedrijven voor hun efficiëntie (lees: rendement) moeten investeren in data-gedreven analyses, waarbij AI (Kunstmatige Intelligentie) een belangrijke rol kan spelen. De projectleider van VISTA, Jan Benders (HAN), gaf aan hoe VISTA ontstaan was uit het project Intralog en het Europese project 5G Blueprint van informatie voorziet. Dat VISTA echt toegepast wetenschappelijk onderzoek is, werd wel duidelijk toen Hubert Benneker (foto boven rechts) van projectpartner Bricklog de groep meenam door een groot scala aan use cases, value cases én business cases van de oplossingen die VISTA opgeleverd heeft. Om er een paar te noemen: sneller docken én sneller vertrekken, minder rangeerruimte, beter just-in-time, minder schade en tevreden chauffeurs. Tenslotte nam Karel Kural (HAN) het publiek mee in het project 5G Blueprint, dat eveneens door V-tron gesteund wordt, dat dankbaar gebruik maakt van VISTA om het rangeren met tele-operations mogelijk te maken. De chauffeur als een kantoorbaan, wat een bijdrage kan leveren aan het huidige personeelstekort. VISTA is nu afgesloten, maar het onderzoek en innovatie gaan door. Meer informatie: Rakshith Kusumakar
Inflatie? Niet bij ons. Alleen maar goed nieuws hier!
Om zo aan het eind van het jaar gelijk even met de deur in huis te vallen; wij gaan onze prijzen voor 2023 NIET verhogen. Ondanks de alomtegenwoordige inflatie is het V-tron gelukt de prijzen van producten en diensten voor komend jaar gelijk te houden aan 2022. Dit lijkt ons wel een contactmomentje waard, nietwaar?!
En als we elkaar dan toch spreken, hebben we u als klant nog meer goed nieuws te melden. In de afgelopen jaren is onze software voor Connected Car, Driver Safety en Carsharing flink doorontwikkeld. Er zijn allerlei nieuwe, handige functionaliteiten aan de software toegevoegd, waarvoor u vaak niet eens extra behoeft te betalen. Wij merken echter dat veel wagenparkbeheerders niet alle functionaliteiten gebruiken. Dat kan natuurlijk, want wellicht had u een deel daarvan ook helemaal niet nodig. Het kan ook zijn dat u niet bekend bent met deze extra functies. Dat is zonde, want u kunt ze wel krijgen! Het lijkt ons dus goed als we weer eens samen bij u of bij ons om de tafel gaan zitten en onder het genot van een kop koffie of thee uw mogelijkheden met onze software doornemen. Onze accountmanagers Marien Baan, Vincent van Beek en Mark Feringa staan voor u klaar om hierover tekst en uitleg te geven. Meer informatie of contact: info@v-tron.eu
Contact via Whatsapp
V-tron is nu ook bereikbaar via Whatsapp! Heeft u een vraag, opmerking, idee of ander bericht dat u graag met ons wilt delen? Schrijf ons gerust. Voor onze klanten: extra snelle ondersteuning voor al onze diensten.