‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ 
 

Vernieuwde website opmaat naar meer verdieping en actualiteit  eerstelijsnzorg
 

De website van De Eerstelijns is sinds deze maand vernieuwd. Niet alleen heeft www.de-eerstelijns.nl een prachtig eigentijds online uiterlijk, ook qua inhoud varen we een moderne koers. Concreet: een koers die het mogelijk maakt dieper en uitvoeriger in te gaan op ontwikkelingen in de eerstelijnsgezondheidszorg, maar ook een koers die nadrukkelijk mede door de bezoekers wordt bepaald.
 

Met de vernieuwde website is namelijk ook de eerste stap gezet op weg naar de online community van De Eerstelijns. Tot het eind van het jaar werken we stapsgewijs toe naar ons nieuwe doel: een kennisplatform voor strategie waar professionals uit de eerste lijnszorg gelegenheid hebben om de voor hén belangrijke ontwikkelingen te agenderen, waar zij informatie delen en waar zij de aanzet geven tot onderwerpen waarover onze redactie gaat berichten. Wat houdt de bezoekers bezig? Waarover zouden zij meer willen weten? We vernemen het graag, zodat wij en onze kennispartners u nog beter van dienst kunnen zijn.
 
Zelf dossiers verrijken
‘Samenwerking’ en ‘een integrale benadering’ zijn termen die met grote regelmaat klinken in artikelen van De Eerstelijns over strategie en innovatie in de zorg. Is het dan niet logisch dat ze ook leidend zijn op de website en in het magazine zelf? U kunt straks bijvoorbeeld online dossiers verrijken met rapporten, presentaties en andere documenten.
 
Vacatures plaatsen
Vanaf nú is het al mogelijk vacatures in de eerstelijnsgezondheidszorg in te sturen. Stuur uw advertenties naar de redactie van De Eerstelijns via mailadres: secretariaat@de-eerstelijns.nl

Inhoudelijke verdieping
Ter illustratie van de inhoudelijke verdieping wijzen we u graag op onze online zomerserie. De meest uiteenlopende professionals gaan in op de vraag: wat is jouw meest urgente agendapunt voor de eerstelijnsgezondheidszorg als je na de zomervakantie weer aan het gaat? Kijk dus vooral naar de verzameling van artikelen in ons zomerdossier!
 

 

Beeldbellen en chatten met psycholoog

Eén op de tien patiënten met geestelijke gezondheidsklachten wordt in 2021 volledig online behandeld. Dat verwacht zorginhoudelijk adviseur ggz Peter van Zuidam van Zilveren Kruis. De zorgverzekeraar draait sinds begin dit jaar een project met drie aanbieders. De beoogde voordelen: meer regie bij de patiënt, geen wachttijden en uiteindelijk lagere kosten.

Een gz-psycholoog die Nederlandse cliënten behandelt vanachter haar laptop in Boston, Amerika. Een collega die bij wijze van proef besloot therapiegesprekken te voeren op zondagen en die vanaf het eerste moment kon rekenen op enorme animo onder patiënten.
Lees hier verder.