Nog 25 plekken beschikbaar! Changemakers in Retail - the business case for sustainability Nog maar drie dagen tot de derde editie van Changemakers in Retail, het RetailTrends-event over sociale impact, duurzame innovatie en betekenisvolle merken. Stel nog snel je ticket veilig en laat je samen met 175 professionals in retail & brands informeren en inspireren door mondiale koplopers en innovators. Koop vandaag nog 1 van de laatste kaarten. Bekijk hier het programma en bestel je tickets! Kom op donderdag 23 mei ook naar de Metaal Kathedraal in Utrecht.
Ook reiken we de Changemaker in Retail Award uit. Van de tientallen inzendingen zijn de volgende 5 retailmerken genomineerd: Ahold Delhaize Coffee Company Tony’s Chocolonely Gerrard Street Fairf Lush De genomineerden presenteren zich tijdens Changemakers in Retail in de Final Pitch voor een vakjury. Hier vind je meer informatie over de award. Vijf vragen aan Ahold Delhaize Coffee Company Koffie verkopen die fairtrade is, maar daarbij ook inzetten op het enthousiasmeren van jonge boeren om de koffiebranche te waarborgen. Dat is kort samengevat de reden dat Ahold Delhaize Coffee Company eind vorig jaar het koffiemerk Join the Cup lanceerde. Het merk behoort tot een van de vijf genomineerden voor de Changemaker in Retail Award die deze week wordt uitgereikt tijdens het evenement Changemakers in Retail in Utrecht. Stephanie Hamilton, trade marketeer, beantwoordt vijf vragen over dit duurzame koffiemerk. Lees hier het interview. Vijf vragen aan Changemaker Tony's Chocolonely Chocolade 100 procent slaafvrij maken. Dat is de missie van Tony's Chocolonely. Wereldwijd welteverstaan. Het merk wil laten zien dat chocolade maken anders kan: in smaak, verpakking en de manier waarop ze zaken doen met cacaoboeren en de grote spelers in de industrie. Tony's Chocolonely is een van de vijf genomineerden voor de Changemaker in Retail Award die op 23 mei wordt uitgereikt tijdens het evenement Changemakers in Retail in Utrecht. Vijf vragen aan het chocolademerk. Lees hier het interview. Vijf vragen aan Changemaker Gerrard Street Muziekliefhebbers willen natuurlijk naar muziek kunnen luisteren. Maar moeten ze ook per se een koptelefoon bezitten? Nee, dachten Tom Leenders en Dorus Galama. Daarom zetten zij het concept Gerrard Street in de markt: een koptelefoon die je niet kunt kopen, maar waarbij je betaalt voor het gebruik. Gaat hij kapot, dan neemt Gerrard Street hem weer in en worden onderdelen waar mogelijk gerecycled. Met die aanpak komt het concept als een van de vijf genomineerden in aanmerking voor de Changemaker in Retail Award, die op 23 mei wordt uitgereikt tijdens het event Changemakers in Retail in Utrecht. Vijf vragen aan Leenders over de kansen en uitdagingen van het concept. Lees hier het interview. Vijf vragen aan Changemaker Fairf We eten steeds bewuster, kleden ons duurzamer en er worden steeds meer elektrische auto’s verkocht. Maar er zijn ook veel producten die nog enkele stappen moeten zetten op het gebied van duurzaamheid, zoals bijvoorbeeld verf. Daar bedacht Laurens van Dort, oprichter van Fairf, een oplossing voor. Met zijn duurzame verf komt Fairf in aanmerking voor de Changemaker in Retail Award die op 23 mei wordt uitgereikt tijdens het evenement Changemakers in Retail in Utrecht. Vijf vragen aan Van Dort over het onderscheidend vermogen van een duurzaam verfmerk. Lees hier het interview. RetailTrends Media - Lindelaan 8, 6721 VC Bennekom Geen nieuwsbrief meer ontvangen? Klik hier om u af te melden. |