Nog 7 dagen Early Bird: 2 for 1 - Stores That Wow Het nieuwe RetailTrends-event Stores That Wow duikt in de succesfactoren van de winkel van morgen; van storedesign tot nieuwe businessmodellen en van experience tot instore technologie. Vergroot je kennis en krijg nieuwe inzichten samen met de 230 deelnemende professionals in retail & brands. Maak gebruik van onze 2=1-actie voor het nieuwe RetailTrends-event: Stores That Wow, the best insights for a future proof store. Economische, demografische en technologische ontwikkelingen doen de traditionele retail op zijn grondvesten schudden. De rol van de winkel verandert en fysieke retail duikt vaker op buiten de traditionele winkelomgeving. Het biedt retailers en merken een kansrijk perspectief. Stores That Wow is een dag met nationale en internationale sprekers en biedt inspirerende voorbeelden en praktische inzichten voor een toekomstbestendige fysieke winkel. Wanneer: 12 februari 2019 Waar: Pakhuis de Zwijger, Amsterdam Prijs: € 295,- excl. btw Meer info: storesthatwow.nl
De eerste sprekers: Berit Burema - Ace & Tate Elke store een uniek design Ace & Tate begon in 2013 online, maar heeft inmiddels 38 winkels in acht landen. De offline beleving moet een bijzondere extensie van online zijn, is de visie van het brillenlabel. Zo is iedere winkel uniek, met een eigen concept en een link naar de stad of de lokale creatieve scene. Retail design manager Berit Burema vertelt hoe zij keer op keer een unieke Ace & Tate-winkel ontwerpt, die toch onmiskenbaar Ace & Tate is. Wim Jan Petersen - Rapha Cycle Club De winkel als ontmoetingsplaats Rapha Cycle Club heeft eigenlijk geen winkels, maar clubhuizen voor fietsfanaten. Ze zijn toegankelijk voor iedereen, maar wie zich online aanmeldt voor de Rapha Cycle Club gaat deel uitmaken van een wielergemeenschap. Voor 150 euro per jaar kunnen leden naar exclusieve evenementen, mag je mee op toertochten en kan er bij elke Rapha-vestiging ter wereld een fiets worden geleend. “We willen alleen leden met liefde voor wielrennen.” Over de kracht van community en hoe Rapha die aan zich bindt. René Repko - merkstrateeg New Retail in China Op zoek naar innovaties op het snijvlak van retail en digital bezocht merkbouwer René Repko afgelopen zomer China. Volgens de marketeer een omgeving die radicaal anders is, wordt gedicteerd door techgiganten en waar geen enkele serieuze speler nog spreekt over gescheiden kanalen. De focus ligt op een perfecte vervlechting van ervaringen. De Chinezen noemen het New Retail. Een presentatie vol verwondering en inspirerende voorbeelden. Pieter Kool - Ex-creative director G-Star Raw Waarom de winkel steeds fysieker én flexibeler moet worden In een steeds verder digitaliserende wereld moeten winkels juist steeds fysieker worden en tegelijkertijd veel flexibeler, stelt design strateeg en voormalig creative director van G-Star Raw Pieter Kool. Kool gaat in zijn presentatie in op de vijf belangrijkste trends voor de ontwikkeling van retail en hoe hier mee om te gaan. Op basis van de vijf trends heeft Kool een ontwerpmodel ontwikkeld; hoe ‘bakstenen’ te ontwerpen, terwijl de wereld eigenlijk te snel veranderd om met enige zekerheid in iets permanents te investeren. Robert-Jan Rietveld - Schorem Haarsnijder & Barbier Het vette verhaal van Schorem Uit alle hoeken van de wereld komen mannen naar de Nieuwe Binnenweg in Rotterdam voor een ‘signaturecoupe’ à la James Dean, met precisie in de pommade gebeiteld. Daar willen ze best voor wachten. Vijf uur desnoods, buiten voor de winkelruit. Het is een plek waar iedereen zich thuis voelt, weet Robert-Jan (‘Bertus’) Rietveld, ‘ook al maken wij elkaar de hele dag voor rotte vis uit’. Schorem Haarsnijder & Barbier strijkt tegen alle haren in. Antonio Nieto-Rodriguez - World champion projectmanagement Waarom retailers projecten moeten verkopen
De marathon van New York of Rotterdam lopen. Tien kilo kwijtraken. Of gitaar leren spelen. De retailers van de toekomst verkopen niet alleen producten, maar helpen dromen waar te maken. Als coach, in een project. De Spaanse strategie-expert Antonio Nieto-Rodriguez gelooft er heilig in. En een merk als Nike is al zo ver. Wie volgt? Antonio gaat in zijn presentatie in op de kansen van deze nieuwe vorm van fysieke retail en reikt handvatten aan hoe dit model toe te passen binnen jouw retail- of merkorganisatie. RetailTrends Media - Lindelaan 8, 6721 VC Bennekom Geen nieuwsbrief meer ontvangen? Klik hier om u af te melden. |