December Direct Mail Maand! De afgelopen maanden waren we bij Happy Horizon Non-profit dubbel druk met direct mails voor diverse klanten. Het Nederlands Bijbelgenootschap vraagt in een speciale kerstmailing aandacht voor de christelijke minderheid in Jordanië. Voor VluchtelingenWerk maakten we een DM die aansluit bij de najaarscampagne ‘Nederland is meer dan dit’. Wilde Ganzen doet een dringend beroep op de donateurs om bij te dragen aan schoolspullen voor jongeren in Guatemala. Het Cultuurfonds luidt de noodklok naar aanleiding van de kabinetsplannen. Terwijl Greenpeace het jaar afsluit met een aangrijpend verhaal over de schade die diepzeemijnbouw kan aanrichten. |
|
Wat we dachten toen we hoorden over een projectmanager die de studie Media, Informatie & Communicatie had gedaan, gewerkt had bij een gerenommeerd reclamebureau, gek is op de serie Mad Men, blij wordt van blije klanten, ruimte creëert voor creativiteit en door iedereen ‘empatisch en sociaal’ wordt genoemd…? Dat moet onze nieuwe collega worden, natuurlijk! Haar naam is Zillah Abreu de Lima (prachtige naam, Portugese wortels) en ze houdt - naast haar werk - van muziek, eten en gezelligheid. |
|
De zorg voor elkaar-pas Niet iedereen is dol op een wortelkanaalbehandeling of uitstrijkje. En een trauma herbeleven doe je ook niet voor je lol. Toch is het belangrijk dat iedereen in Nederland bij een (tand)arts terecht kan. Met deze campagne voor Dokters van de Wereld vragen we mensen om een zorgbehandeling mogelijk te maken voor mensen zonder toegang tot ons zorgsysteem. Eye catcher is de ‘zorg voor elkaar-pas’ die je ontvangt na een donatie. De pas is een reminder dat jij goed voor jezelf én voor een ander zorgt! |
|
Shinrin-yoku betekent letterlijk ‘baden in het bos’. Je stelt je zintuigen bloot aan de bosatmosfeer (lees: je wandelt of ligt languit in het bos, luistert naar de geluiden en raakt de takken aan). Uit onderzoek blijkt dat deze uit Japan overgewaaide therapievorm helpt tegen zo ongeveer alle welvaartsziekten (gek woord eigenlijk, 'welvaartsziekte'…). |
|
De groene wensactie van Edukans Jong geleerd is oud gedaan. Daarom steunt Edukans groen onderwijs in Afrikaanse landen. Door kinderen goed voor te bereiden op de gevolgen van klimaatverandering leren ze om er slim mee om te gaan. In de (online) kerstcampagne die wij maakten voor Edukans staan kinderen en hun ‘groene wens’ daarom centraal! |
|
Wandelgangenwoord van de Maand Youniverse [yo͞onəvərs] (zelfst. nwd.) Onwankelbare overtuiging dat het universum (ook wel genoemd kosmos, heelal, schepping, hemelruim) volledig om jou draait. |
|
|
|