NYC: wie heb ik aan de lijn, hallo hallo

7 jaren geleden


Text only:

DDMA | Lees on-line | Voeg toe aan adresboek | Afmelden | Doorsturen
Telemarketing
Wie heb ik aan de lijn, hallo hallo
Voor het bellen binnen Amerika heb ik een Amerikaanse nummer aangevraagd. Een telefoonnummer dat welgeteld twintig mensen kent. Ik stond er dan ook van te kijken dat ik zo vaak werd gebeld door Amerikaanse nummers buiten de de staat New York. Aangezien ik opensta voor alles wat met Amerikaanse dialoogmarketing te maken heeft, nam ik iedere keer gretig de telefoon op. Alle keren dat ik opnam hoorde ik een callcenter op de achtergrond, maar kreeg niemand aan de lijn.
Toen dit ritueel zich ongeveer 7x per dag herhaalde, heb ik mij ingeschreven bij het National Do not call Register. Dit register werkt als een zonnetje. De belofte was dat ik na vier weken niet meer gebeld zou worden en dit zijn ze volledig nagekomen. Maar als ik in Florida had gewoond dan was ik een illusie armer geweest. In deze staat liep ik nog steeds het risico uit bed gebeld te worden door politicus Newt Gingrich.
Delen
Lees verder >
Privacy
Het beloofde land van Silicon Valley
Online en offline trending topics uit New York: Superbowlhysterie, wie wordt de Republikeinse kandidaat en hangt de vuilste was buiten, semi-positieve berichten over een stijgende US economie en last but not least SOPA, Google en de Europese privacywetgeving. Op zich thema’s die direct te spiegelen zijn aan Nederland; sport, politiek en economie. Echter de laatste topics – ik schaar ze even onder technologie/marketing – staan in totaal andere verhouding tot Nederland als het gaat om media-aandacht. 
De media hebben beperkte invloed op hoe de ontvanger moet denken, maar grote invloed op waar zij aan moeten denken. Nou, daar slagen ze in hoor. Ik woon nu ruim vier maanden in New York en mijn grootste beroepsmatige verbazing is tot nu toe de positie die de technologie- en marketingindustrie in Amerika heeft verworven. Zowel PR-wise als politiek-economisch. 
Delen
Lees verder op MarketingFacts >
Social Media
Banken en social. Vloekt of matcht dit?
Wonen in een nieuw land betekent bankieren bij een nieuwe bank. Althans, als je een Amerikaans salaris ontvangt. Dit is op mij niet van toepassing maar wel op mijn vriend. De keuze welke bank dit zou worden was eenvoudig; de werkgever bankiert bij Chase dus vriendlief ook een account bij Chase. Ik dacht, nu komt het. We zijn klant dus nu start de marketingserenade. Brieven, telefoontjes, e-mails etc. Ze willen natuurlijk weten via welke kanaal hij het liefst in contact staat met zijn bank. Ze wijzen hem per e-mail op hun Facebookpagina en laten per sms weten dat hij voor vragen altijd terecht kan bij #Chase op Twitter, maar het bleef stil.
Enkele poststukken over rechten en plichten, een e-mail over internetbankieren en toen bleef het voorgoed stil. De marketingmachine van Chase profileert zich met massamedia en start geen één-op-één gesprek via e-mail of social media.
Delen
Lees verder over banken en social >
NYC in beeld
NYC Snapshots
Vanaf oktober 2011 woon ik, Monique Rutten, voor 1 jaar in NYC. Tijdens de wandelingen door de stad maak ik snapshots van zaken waar ik mij over verbaas. Een beeldblog van mijn nuchtere kijk op een wereldstad waar de “marketingsky is the limit”.
Delen
Bekijk de foto's >
Inhoud
>
Wie heb ik aan de lijn, hallo, hallo
>
Het beloofde land van Silicon Valley
>
Banken en social. Vloekt of matcht dit?
>
NYC Snapshots
Contact
W.G. Plein 507/508
1054 SJ Amsterdam
Routebeschrijving - pdf
T 020 - 4528413
F 020 - 4528395
E info@ddma.nl
Blogs
Volg ons
 
 
Wat is DDMA
DDMA is de branchevereniging voor dialoogmarketing en omvat alle vormen van directe communicatie; van social marketing tot direct mail. DDMA biedt deskundige en praktische kennis over datadriven marketing. Als service aan onze leden (opdrachtgevers & dienstverleners), als gesprekspartner van Den Haag en Brussel en als promotor van kwaliteit in de sector.
 
Delen
Visie DDMA >
Wat doet DDMA
Leden
Wat doet DDMA?
Voordelen lidmaatschap
Privacy Waarborg
 
 
DDMA | Reageren | Doorsturen | Uw gegevens | Aanmelden | Afmelden
U ontvangt deze e-mail op het volgende adres: Nnewsletter@newslettercollector.com

Ddma.nl

Categorieën: Overige | Diversen
Leeftijd: 19 t/m 30 jaar 31 t/m 64 jaar 65 jaar en ouder

Deel deze nieuwsbrief op

© 2019