'On-demand tv-kijken via internet is de beste vinding sinds ge sneden brood'

3 jaren geleden


Text only:

Klik hier voor de online versie van deze nieuwsbrief
De Redactie
Gooische Kaai 15-16
1141 TV Monnickendam
Tel: 0299-653853
Home
Opdrachtgevers
Kandidaten
Vacatures
Cursussen
Over Ons
Contact
Nieuws

[‘On-demand tv-kijken via internet is de beste vinding sinds gesneden brood’]


Conceptontwikkeling voor leftbrainers


Dick Holzhaus: Conceptueel Denken met de 4WaardenMethode


Conceptueel Denken van Dick Holzhaus is een compacte handleiding die marketeers, communicatieprofessionals en ondernemers helpt een sterk concept te ontwikkelen. Zijn 4WaardenMethode is gebaseerd op logisch en systematisch nadenken. ‘Iedere logisch denkende professional kan het’ is Holzhaus’ stelling. Met zijn boek presenteert Holzhaus een methode voor leftbrainers, professionals die liever logisch denken dan vertrouwen op inspiratie. Hij zet zich af tegen de gangbare opvatting dat conceptontwikkeling is voor behouden aan rightbrainers.


Conceptontwikkeling wordt altijd geassocieerd met geniale (of goddelijke) ingevingen, een vorm van creativiteit die niet voor gewone stervelingen is weggelegd.


Dick Holzhaus heeft in de ruim 30 jaar die hij in de creatieve industrie heeft doorgebracht (hij was onder meer art director bij grote reclamebureaus), vastgesteld dat achter alle succesvolle ideeën een concept zit dat door logisch denken tot stand is gekomen. Jan Rijkenberg, oprichter en directeur van bsur, neemt het eerste exemplaar in ontvangst. Jan publiceerde in 1998 zijn boek Concepting; ‘het managen van Conceptmerken in het communicatie-georiënteerde tijdperk’.


CONCEPTUEEL DENKEN, DICK HOLZHAUS | ISBN 978-90-79624-09-6 124 BLADZIJDEN, GEÏLLUSTREERD, € 17,95 | LEPORELLO UITGEVERS, AMSTELVEEN


Op dinsdag 3 februari 2015 verzorgt Dick Holzhaus de workshop Conceptueel denken in Amsterdam. Inschrijven kan via de website van [De Redactie] Trainingen.


Waarom bedrijven geen uitgevers (moeten willen) zijn


Cor Hospes: De Contentbijbel


Bedrijven zijn geen uitgevers. De meeste van hen zullen dat ook nooit worden. Maar ze proberen het wel te zijn. In groten getale. Zie daar misschien wel het grootste probleem in marketingland anno 2014. Opgehitst door de contentmarketingindustrie is er een zondvloed van zinloze content op gang gekomen. Exemplarisch is de inhakeritis van merken op social media, die zich als een virale ziekte heeft verspreid. Grappen en grollen waarbij leukdoenerij tot doel op zich verheven lijkt. Een ‘Competitie Leuk’, zoals Cor Hospes het noemt. Hij veegt er de vloer mee aan in zijn nieuwe boek, de ‘Contentbijbel’. De titel doet vermoeden dat het hier om het zoveelste geval van evangelistische eigenpijperij gaat. Maar zo’n omschrijving doet de Contentbijbel geen recht. Hospes probeert juist een uitweg uit het contentcircus te bieden. Dat doet hij in klare en kleurrijke taal, in een boek gelardeerd met voorbeelden. Toch weet de Contentbijbel niet volledig te ontsnappen aan het probleem waarvoor het een oplossing wil bieden. Lees meer.


Bron: Marketingfacts


Op donderdag 5 maart 2015 verzorgt Cor Hospes de workshop Corporate storytelling in Amsterdam. Inschrijven kan via de website van [De Redactie] Trainingen.


19 november 2014


[Online met...]


Bram Koster is community manager bij Marketingfacts


Wat doet de community manager bij Marketingfacts eigenlijk?


Simpel gezegd: ik ben verantwoordelijk voor de inhoudelijke kant van Marketingfacts. Dan gaat het in eerste instantie over het blog, maar ook om de invulling van de opleidingen die wij doen, de Marketingfacts Updates, de masterclasses die we verzorgen, enzovoorts. Dus ik onderhoud de relatie met de bloggers om ervoor te zorgen dat we zo goed mogelijke artikelen aangeleverd krijgen en ik nodig veel sprekers uit voor diverse sessies. En daarnaast is onze organisatie klein genoeg (3 fulltimers en 1 stagiair) dat er nog heel veel kleine zaken bij komen kijken. Alles bij elkaar zorgt dat ervoor dat ik de leukste baan heb die ik me kan voorstellen!


Welk boek uit jouw boekenkast zou jij nooit inruilen tegen een e-book?


Mijn boek met origamibladen. Zo’n Ipad vouwt verdomd lastig.


Wat is jouw laatst aangeschafte app?


Forgotten Shores, de uitbreiding van Monument Valley, een fraaie, heel sferische game voor de telefoon en tablet. Het spel is eigenlijk niet eens zo heel interessant (te makkelijk), maar ik verbaas me wel over hoe knap en mooi het gemaakt is.


Wie was jouw leermeester?


M’n ouders. Lees verder.


 
© De Redactie 2013
 


Klik hier als u geen e-mails van [De Redactie] Trainingen en Opleidingen meer wilt ontvangen:
http://www.deredactie.nl/?ACT=5&id=xv8eZEmMxA


Deredactie.nl

Categorieën: Gemeente Informatie Lokaal
Leeftijd: 19 t/m 30 jaar 31 t/m 64 jaar 65 jaar en ouder

Deel deze nieuwsbrief op

© 2018