Zes tips voor content die blijft hangen
Online retail groeit al jarenlang veel harder dan fysieke retail. Online platforms nemen daarbij een steeds belangrijkere positie in. Retailers en merken staan voor de keuze of ze wel of niet met deze platforms gaan samenwerken. Een juiste afweging is maatwerk en vraagt om een strategische, operationele en financiële analyse.
Voor de een is technologie een vriend die het dagelijks leven eenvoudiger maakt, de ander vreest voor zijn privacy. Techexpert Sally Eaves behoort tot het eerste kamp. Sterker nog: technologie en de daaruit voortkomende data kunnen een belangrijke rol spelen in het oplossen van de complexe problemen van onze tijd, stelt ze. Dit is hoe.
In het februarinummer van RetailTrends onder meer interviews met EasyToys en Intersport, de retaillessen van Blokker-topvrouw Jeanine Holscher en een duik in de toekomst van het voedselsysteem.
Het Amerikaanse techbedrijf Instacart bezorgt boodschappen van lokale supermarkten thuis bij de consument, binnen een paar uur. Hoe groeide Instacart uit tot een bedrijf met een waarde van 18 miljard dollar? Dat zie je in deze video.
Goede, waardevolle content kan zorgen voor meer brand awareness en betrokkenheid onder je doelgroep. Maar hoe zorg je ervoor dat jouw content blijft hangen bij je klanten, die elke dag al zoveel informatie op zich afgevuurd krijgen? Dat zie je in deze infographic.
Advertorial
Reflexis spreekt in dit webinar over digitalisering op de winkelvloer en hoe dit retailers helpt, juist in deze tijd, om snel te anticiperen op veranderende omstandigheden.
Service
In deze podcastaflevering spreken we met Cora Kleinhout, directeur van Gamma.
Is er in deze heftige tijden nog plek voor de fysieke winkel? "Absoluut, maar dan wel de phygital versie", aldus retailexpert Carin Frijters. In dit RetailTrends-webinar bespreekt Frijters een aantal stappen die nodig zijn om de koopknop van jouw klanten te blijven prikkelen.
Gedachtelezen klinkt futuristisch en abstract, maar niets is minder waar. Neurowetenschapper en marketeer Roeland Dietvorst weet er alles van en deelt zijn inzichten in dit RetailTrends-webinar.
In het februarinummer van RetailTrends
» Intersport: 'Wij blijven goud waard voor Nike'
» AliExpress past verkoopvoorwaarden aan na ingrijpen ACM
» Eigenaren Coolblue overwegen beursgang
» Recordstijging voor betalingen met iDeal, pinbetalingen lopen terug
» Albert Heijn houdt pilot met 'statiegeld-automaat' voor kleding
Events save the date
Fans Love Brands - 8 april
The Eataly Experience - 3 juni
Stores That Wow - 1 juli
RetailTrends Live - 9 september
Next Gen Retail in Berlijn - september
Changemakers in Retail - 7 oktober
What's Next in Retail Tech - 11 november
RetailTrends Media - Lindelaan 8, 6721 VC Bennekom
E-mailadres - info@retailtrends.nl
Geen nieuwsbrief meer ontvangen? Klik hier om u af te melden.