Tegenwoordig wordt er meer strategisch gekeken; waar openen we winkels om naast de noodzakelijke omzet de brand-awareness en beleving het beste tot uiting te laten komen om ons online platform zo goed mogelijk te ondersteunen?
In deze context ligt de expansiestrategie naar de grootste landen niet meer direct voor de hand. Een plekje veroveren in iemands leven, een inspiratiebron zijn en een thuishaven: dát moeten de nieuwe doelstellingen zijn. En dat betekent niet automatisch aanwezig zijn op elke hoek van de straat, maar zichtbaar zijn op een goede bereikbare plek waar veel mensen komen en wíllen komen. Geassocieerd worden met de leuke dingen van het leven. Een verschuiving van kwantiteit naar kwaliteit.
Nederland heeft een cultuur die openstaat voor nieuwe producten en nieuwe ervaringen. We bekleden niet voor niets allerlei topposities op tal van ranglijstjes op gebied van innovatiekracht tot aan de kwaliteit van leven. Daarom is Nederland een sterke springplank voor retailers die hun expansie vorm en inhoud willen geven. Meer feiten en cijfers waarom de Nederlandse steden van deze ontwikkeling kunnen profiteren staan in dit rapport beschreven.
Wilt u meer weten of het rapport graag ontvangen? Neem dan contact op met
Arjen Boesveldt, International Partner, Head of Retail