Persoonlijke top 3 van Bart | Zone Verkopen | Bart is algemeen eindredacteur van het museum voor Beeld & Geluid. Hij werkt inhoudelijk aan de samenstelling van de zone ‘Verkopen’ van het Mediamuseum. Vandaag vertelt hij alles over zijn persoonlijke top 3 en gaat hij dieper op zijn rol binnen de zone 'Informeren' in. |
|
---|
1. Rolmodellen en Stereotypen | "De exhibit Rolmodellen en Stereotypen is een goed voorbeeld van welke boodschap we willen vertellen in de zone Verkopen. In deze zone staan reclame en propaganda in de media centraal. Hoe wordt jij als kijker beïnvloed door de boodschap van reclamemakers? Je wordt op allerlei manieren verleid in de media en dat kan onder andere door gebruik te maken van rolmodellen en stereotypen die in onze samenleving bestaan. Van de krachtige uitstraling van een topsporter tot de deskundigheid van iemand in een witte jas. Het werkt echt!" |
|
---|
2. Mijlpalen | "Hier heb ik zelf lang aan gewerkt. Aan de hand van Mijlpalen laten we in ons nieuwe mediamuseum zien hoe de geschiedenis van een bepaald terrein is verlopen. In de zone Verkopen tonen we aan de hand van sprekende voorbeelden door de tijd hoe de reclamewereld is veranderd. Het begon ooit in de 19e eeuw met simpele advertenties in een krant via nieuwe media als radio en televisie naar interactieve reclames in augmented reality in het heden." |
|
---|
3. Verborgen Verleiders | "Als nummer drie noem ik het interactieve spel Verborgen Verleiders dat gaat over verborgen reclameboodschappen in de media. We hebben een prachtige interactive ontwikkeld waar je in een soort sushibar op zoek moet gaan naar product placement en sluikreclame in de media. Dat lijkt makkelijk, maar wordt steeds moeilijker. Het spel zit technisch heel ingenieus in elkaar, dat moet je echt een keer spelen." |
|
---|
Rol van Bart in zone Verkopen | "Ik ben algemeen eindredacteur van het museum en verder inhoudsontwikkelaar in de zone Verkopen. Voor diverse onderdelen van deze zone heb ik samen met Verkopen-eindredacteur Valentine Kuypers de research gedaan en de inhoud van de interactives bedacht en uitgewerkt." |
|
---|
|
|
|
|
|