| | Private lease heeft regelmatig de nodige aandacht in de vaderlandse pers. Sinds Leaseplan retailers van buiten de autobranche inzet om private lease contracten aan te bieden, lijkt het dealerbedrijf regelmatig te worden gepasseerd als autoretailer. Leaseplan heeft momenteel een partnernetwerk dat bestaat uit bouwmarkt Gamma, Media Markt, Albert Heijn en ANWB. Recentelijk kondigde D-reizen aan dat zij na de zomer met een private lease aanbieding gaan komen, maar of leaseplan daar ook partner zal zijn, wil D-reizen niet kwijt. Eén ding is zeker, naast enkele importeurs blijft de autobranche zelf achter bij het aanbieden van dergelijke aanbiedingen. Laten zij deze business uit hun handen glippen? Op 4 april aanstaande zal Automotive Insiders een bijeenkomst organiseren over deze thematiek. Renate Hemerik, directeur VNA, laat haar licht schijnen over de impact van private lease op het B2B-leasemodel. Wat gaat er naar haar mening veranderen en wat niet? Ze gebruikt daarbij ook de cijfers en feiten van 2015 over de leasebranche (o.a. de groei van het private lease segment). Andere sprekers zijn Max Erich, senior onderzoeker ING, die zijn analyse geeft op de ontwikkelingen in de leasesector en in het bijzonder private lease. Arnold Koopmans, woordvoerder van Stichting Keurmerk Private Lease, geeft een toelichting op de ontwikkeling van het product private lease en de rol van het keurmerk daarin. Verder spreekt Daan Bieleveld, global mobility manager bij DSM en mobiliteitsmanager van het jaar 2015. Hij heeft met verbazing geconstateerd dat private lease soms betere condities biedt dan een ‘gewoon’ leasecontract. Tot slot wordt de impact van private lease op het distributiemodel van de auto besproken. Dat aan de hand van een bijdrage van Oscar Hollink, die namens de Bovemij de beweegredenen van hun nieuwe initiatief Helder zal toelichten. Wordt de rol van de dealer verder uitgekleed of is private lease juist een kans? Zelf spreekt hij “van auto’s voor klanten naar klanten voor auto’s”. Lees verder >> | |