Kom op donderdag 23 mei ook naar de Metaal Kathedraal in Utrecht voor de derde editie van Changemakers in Retail – the business case for sustainability. Laat je tijdens het RetailTrends-event over social impact, duurzame innovatie en betekenisvolle merken informeren en inspireren door mondiale koplopers en innovators.
Nieuwste aanwinst voor de line-up is Red Bull, en dat is bijzonder! Red Bull hanteert namelijk het strikte beleid ‘the bull never speaks’, maar voor Changemakers in Retail maakt de bull een uitzondering : )
We mogen ook Ecover verwelkomen in de persoon van head of long term innovation Tom Doomen (een uniek merk én uitzonderlijke functie) en je ontvangt de belangrijkste lessen uit het Meaningful brands-onderzoek van Havas.
Koop hier je ticket en/of check de website voor meer informatie over het event en sprekers. Hoe Red Bull sociaal ondernemers vleugels geeft
Red Bull heeft een erfgoed in het geven van vleugels. Sinds de introductie in 1987 geeft het energiedrankmerk vleugels aan jonge, (nog) onbekende atleten en artiesten en het merk zet nu zijn eerste stappen in de wereld van social impact. Vanuit zijn merkwaarden heeft het bedrijf Red Bull Amaphiko ontwikkeld, een wereldwijd programma voor het oppeppen van sociale ondernemers die positieve verandering teweegbrengen. Jarno Middelbosch, head of brand bij Red Bull, over hoe een energiedrank vanuit zijn merkwaarden sociaal ondernemers vleugels geeft. Jarno zal het podium delen met een van de social entrepreneurs die wordt ondersteund door het mondiale ontwikkelprogramma van Red Bull Amaphiko. Tom Domen - Global head of Long Term Innovation - Ecover
Wat pionier en schoonmaakmerk Ecover bedoelt met écht clean Het van oorsprong Belgische schoonmaakmiddelmerk Ecover loopt al meer dan 25 jaar voorop in duurzame innovatie. Ecover innoveert voortdurend en verlegt grenzen om nieuwe en effectievere producten te creëren die een minimaal negatief effect op het milieu hebben. Het merk maakt sinds 1980 producten die strikt voldoen aan de definitie van gezondheid van de Wereldgezondheidsorganisatie, met oog voor het welzijn van de mens en de omgeving waarin hij leeft. Onlangs fuseerde Ecover met het Amerikaanse bedrijf Method en is nu uitgegroeid tot ’s werelds grootste bedrijf voor ecologische was- en schoonmaakproducten. Global head of long term innovation Tom Domen over clean zakendoen en cleane ingrediënten en de zoektocht naar hoe het allemaal nog cleaner kan.
Wendeline Sassen - strategy director Havas Lemz
Waarom de consument het niet erg vindt als jouw merk verdwijnt
Willa Stoutenbeek - dagvoorzitter Changemakers in Retail
Willa is veelgevraagd duurzaamheidsexpert en genomineerd voor de Marie Claire Sustainable Award, de Red Hot Women Award en won de Glamour Woman of the Year– For a Better World Award.
Businesspartner worden? Mail dan naar Gideon ten Holte (gideon@retailtrends.nl) voor meer informatie.
RetailTrends Media - Lindelaan 8, 6721 VC Bennekom |