RetailTrends juni-editie: 'crisisspecial' 
Image
Image

Beste ,

 

Het juninummer van RetailTrends staat geheel in het teken van de vraag: hoe verder na de crisis? We spreken experts en retailers, lichten winnaars en verliezers uit en blikken vooruit op de gevolgen van de afgelopen maanden voor de verschillende retailbranches.

 

Lees het magazine hier online. 

Image

Retaillessen: Casper Meijer

Ruim een jaar is-ie nu ceo van Welkoop, na twee turbulente jaren bij Blokker. Casper Meijer over de ego-ceo, slechte grappen en fouten begraven. “Over Blokker zeiden mensen: doe 't niet, Casper, doe ’t niet. Maar eerlijk gezegd: ik wilde wel erg graag ceo worden en dan zie je zaken wat rooskleuriger.”

 

Lees hier de retaillessen van Casper Meijer.

Image

De grote parade van winnaars en verliezers

En toen was het maart 2020. Het was erop of eronder. Niet alleen voor winkels in Nederland, maar wereldwijd. Wie trekken er aan het langste eind? En wie aan het kortste? Een voorlopige tussenstand.

 

Lees hier het achtergrondverhaal.

Image

Van Tilburg: 'Het was spooky in de winkel, echt deprimerend'

Van Tilburg Kleding bestaat dit jaar 135 jaar en Van Tilburg Mode en Sport viert zijn zeventigjarig jubileum. Normaal is het Noord-Brabantse familie - bedrijf wel in voor een feestje, maar ‘toen brak de coronapleuris uit’, vertelt Peter van Tilburg, telg van de vierde generatie die samen met zijn zonen de zaken runt.

 

Lees hier het interview. 

Image

8x sexy met stenen

Shop je nu in een winkel, of toch eigenlijk online? Hier heb je geen idee, zó naadloos is de totaalervaring van clicks & bricks. Laat je inspireren door deze acht winkelconcepten die sowieso één motto delen: Alles kan.

 

Bekijk hier de winkels van Goop, MatchesFashion.com, Glossier, Box Helsinki, Everlane, Camp New York, 3Den, Cartier.

Alternatieve tekst

Krijgt de aarde een aai over z'n bol?

Dieren op plekken waar het normaal zwart ziet van de mensen. Geen smog, maar blauwe luchten rond de Mount Everest. De lockdown bood ons een inkijkje in een andere wereld – ook voor retailers. Wordt duurzaamheid nu écht de nieuwe norm of gaan alle groene beloftes de prullenbak in? Lees hier het artikel.

Image

Kom maar met de gouden regen

“Waren we in 2008 onderdeel van het probleem, nu zijn we onderdeel van de oplossing”, zeggen de banken in koor. Mooie woorden, of – eindelijk – ook mooie daden? Een belrondje langs belangenbehartigers en banken.

 

Lees hier het achtergrondverhaal. 

Image

De strijd om originaliteit

Van sentimentele inhakers tot onverwachte creativiteit. De coronacrisis inspireerde merken tot allerlei acties. De ene geslaagd, de andere, tja, wat minder. Twee merkenmeesters over de do's en don'ts. Lees hier het interview. 

Image

Selfie Björn Kuipers
'Ik wil een familieman zijn maar ben dat niet geweest'

 

Björn Kuipers (47)
Eigenaar Jumbo Kuipers Oldenzaal en Denekamp
Ook: een van de beste scheidsrechters ter wereld, huilt bij films

 

Lees hier het interview.

 

Facebook Twitter YouTube LinkedIn

RetailTrends Media - Lindelaan 8, 6721 VC Bennekom

Geen nieuwsbrief meer ontvangen? Klik hier om u af te melden.