| Dalende bezoekersstromen en consumenten die alles waarvoor ze vroeger de winkelstraat in gingen nu online kopen. Een bekend beeld voor menig retailer, maar niet voor de winkels op Schiphol. En zo zijn er wel meer verschillen. “De hele wereld heeft impact op ons.” |
| Garçon Wines innoveert in de traditionele wijnbranche, met platte flessen die door de brievenbus kunnen. Meer dan slechts een nieuwigheidje, meent medeoprichter Santiago Navarro, één van de sprekers tijdens het komende e-Delivery Event. "Er zijn genoeg voorbeelden van innovatieve verpakkingen, maar ik zie zelden dat ze op grote schaal worden uitgerold." |
| De missie van Marqt liegt er niet om: het voedselsysteem eerlijker maken. Onder leiding van Joost Leeflang moet de foodformule zijn onderscheidend vermogen weer bewijzen en de scale-upfase achter zich laten. |
| Plantenwinkels hebben het tij mee. Na de stijlvolle boetieks en een veelheid aan direct-to-consumer online plantenwinkels, is er nu Greenery Unlimited, dat zich omschrijft als 'de eerste biofiele designwinkel ter wereld'. |
| RetailTrends tipt wekelijks uitingen op de sociale kanalen, buitenlandse nieuwssites en andere media die een beeld geven van wat zich zoal buiten onze landsgrenzen heeft afgespeeld. Vandaag aandacht voor overnamegeruchten rond onder meer Metro, Carrefour en Sainsbury's. |
| Retailers kunnen kosteloos in het RetailRegister aangeven naar welke locaties ze op zoek zijn om een winkel te openen. |
| Het vinden van de juiste vestigingslocatie is een belangrijke stap voor de startende ondernemer. Hoe pak je dat aan en waar zitten de valkuilen? Erik van Koert van MCR Retailminds weet alles van vestigingsplaatsonderzoeken. |
| De retail is bezig met een grote transformatie, vooral als het gaat om digitale technologieën. Hierbij worden winkelmedewerkers vaak vergeten. Hier lees je hoe je jouw winkelpersoneel productiever maakt. |
RetailTrends Media - Lindelaan 8, 6721 VC Bennekom
Geen nieuwsbrief meer ontvangen? Klik hier om u af te melden. |