Zo vestigt Louis Vuitton zich permanent in Rotterdam
Door de coronacrisis moesten bijna alle 850 winkels en 2500 verkooppunten van Rituals de deuren sluiten. En de omzet kwam dus grotendeels stil te liggen. Wat moet je dan? Rituals besloot een klein deel van het assortiment via supermarkten te verkopen. In Nederland gaat het om zevenhonderd winkels van Albert Heijn en Jumbo. Een logische of een gevaarlijke zet?
Vraag: wie koopt er in godsnaam een peperdure parka die beschermt tegen temperaturen van -30 graden? Antwoord: miljoenen mensen in Noord-Amerika, Europa en Azië. Ook als het er bloedheet is. Het succes van Canada Goose en van zijn zéér eigenwijze ceo Dani Reiss.
Een website die perfect aansluit bij de wensen van elke individuele klant is nu misschien wel belangrijker dan ooit. Deze infographic van e-Spirit helpt je bij het personaliseren van je website.
Met deze boetiek vestigt Louis Vuitton zich permanent in Rotterdam
Kort na de opening van een tweede filiaal in Amsterdam, is ook Rotterdam nu een Louis Vuitton-winkel rijker. De boetiek, gevestigd in de Bijenkorf, is het eerste permanente filiaal van het Franse luxehuis voor de Maasstad.
Service
Trendwatcher Cate Trotter weet het zeker: retailers die erin slagen goed te reageren op de huidige situatie zullen niet alleen overleven, maar ook succesvoller zijn als die achter de rug is. In haar webinar voor RetailTrends inspireert ze je om zelf een van die post-corona succesverhalen te worden.
In deze podcastaflevering spreken we Piet en Arthur Feenstra. Vader en zoon, samen eigenaar van mannenmodeketen Only for Men. We hebben het over de kracht van hun samenwerking, de onderlinge botsingen en over de retaillessen die ze van elkaar hebben geleerd.
In het aprilnummer van RetailTrends:
» Jumbo zet reorganisatie door ondanks coronadrukte
» 'Transformatie winkelcentra nog urgenter door coronacrisis'
» Groothandels per 1 juni weer alleen voor pashouders
» SNS sluit alle geldautomaten bij Spar en HEMA
» Gucci sluit zich aan bij hervorming mode-industrie
Events save the date
Webinar: hoe word je een post-corona succesverhaal? - 28 mei
Webinar: De winkelruimte van straks - 2 juni
Webinar: Ontketen de aantrekkingskracht van je merk - 9 juni
Webinar: De post-corona experience economy - 16 juni
RetailTrends Live! - 10 september
Catch the Shopper - 14 september
Changemakers in Retail - 7 oktober
RetailTrends Media - Lindelaan 8, 6721 VC Bennekom
E-mailadres - info@retailtrends.nl
Geen nieuwsbrief meer ontvangen? Klik hier om u af te melden.