Spraakopdrachten binden klanten in de retail
Van een kleine onderneming een succesvol bedrijf maken. Dat is de gemeenschappelijke deler van de retailers die woensdag spraken op het evenement BusinessBoost Live. Soms is het een kwestie van een lange adem, soms komt er een beetje geluk bij kijken, maar feit blijft dat ze van succes kunnen spreken. Vijf inzichten van Rituals, Jumbo en Takeaway.
"Ik denk dat wij zo succesvol zijn omdat wij als merk een heel eigen identiteit hebben, uitstralen wie we zijn en heel veel plezier hebben in wat we doen", stelt Ewout Rameijer, directeur van Amsterdenim. In deze video vertelt Rameijer meer over zijn merkidentiteit en strategie.
Wat is de impact van spraaktechnologie in de retail. Een blog van Paul van Keeken, senior manager Experience Cloud Marketing bij Adobe.
Steeds meer bedrijven werken samen met micro-influencers om hun doelgroep te bereiken. Maar waarom zou je niet gaan voor een mega-influencer, met een nóg groter aantal volgers? En hoe haal je het maximale uit je samenwerking? One Productions legt het uit in deze infographic.
In het maartnummer van RetailTrends een groot interview met VanMoof-broers Ties en Taco Carlier, alles over hoe je een 'global brand' wordt en de retaillessen van Elise Vanaudenhove (Bristol).
Advertorial
Veel mensen bekijken aankopen online, maar 73% shopt uiteindelijk in store. Leer hoe je die klanten in je winkel overtuigt, met de hulp van technologie.
De verandering in koopgedrag van consumenten is en blijft een uitdaging voor de retail branche. Enerzijds komt er steeds meer kennis over het gedrag van de klanten en hoe je daar efficiënt op kan inspelen en aan de andere kant leveren die ontwikkelingen steeds meer manieren op om alle verschillende klantbehoeftes 24/7 te bedienen.
In het maartnummer van RetailTrends:
» Onderzoek: voordeelacties leveren supermarkten (bijna) niets op
» Kruidvat-moeder opent kantoor in Leidsche Rijn Centrum
» Colruyt verkoopt kruiden uit zelfontwikkelde 'vertical farm'
» Hunkemöller zet verder in op personalisatie
» 'Metro in gesprek met Amerikaanse overnamekandidaat'
Events save the date
Next Gen Retail in Berlijn - 2&3 april
Catch the Shopper - 23 april
Changemakers in Retail - 28 mei
The Eataly Experience - 17 & 18 juni
Fans Love Brands - 23 juni
RetailTrends Live! - 10 september
What's Next in Retail Tech - 12 november
RetailTrends Media - Lindelaan 8, 6721 VC Bennekom
E-mailadres - info@retailtrends.nl
Geen nieuwsbrief meer ontvangen? Klik hier om u af te melden.