Kom je ook naar Catch the Shopper op 25 april 2019 in Maarssen? Laat je inspireren door de successen van Rumag, Only for Men, Bever, en Jumbo Supermarkten. Ook staat influencermarketing, het mediamerk &C, het Allerhande-platform, de (online)folderstrategie van Gamma, neuromarketing en de shoppable video-lessen van Alibaba en Amazon op het programma.
Ook dit jaar met de uitreiking van de Beste Folder Awards! Kom je ook met je collega's? Check hier het gehele programma. Hoe Bever opereert als contentbureau van zijn eigen merk Bijna twaalfduizend volgers op Instagram, een Facebook-community van meer dan 45 duizend mensen en 175 duizend pageviews per maand op zijn blog. Bever timmert flink aan de weg om zijn content, die allemaal in house gecreëerd wordt, onder een steeds breder publiek te verspreiden. Rutger Houweling werkt een jaar als head of content bij de Nederlandse buitenwinkelketen. Op het evenement Catch the Shopper vertelt hij onder meer over de contentstrategie van het merk en over het net gelanceerde magazine Buitentijd. RetailTrends ging met Houweling kort in gesprek over deze onderwerpen om alvast een indruk te krijgen.
Lees hier het hele interview met Bever op RetailTrends.nl
Dit kunnen retailers van Rumag leren 1,7 miljoen volgers op social media, anderhalf miljoen likes per maand, een bereik van twaalf miljoen mensen per week en prijzen op zak van beste entertainmentpagina en European Excellence Award in Viral Communications. En dat allemaal binnen de eerste vijf jaar na oprichting. Dat Rumag iets goed doet, is duidelijk.
Het merk is uitgegroeid tot een imperium dat zijn sporen heeft uitgezet in alle vlakken van de media. Youtube, TV, Instagram, Facebook, Influencers, Webshop. Noem. Maar. Op. Merken willen samenwerken, influencers willen samenwerken. Stiekem wil iedereen zijn naam koppelen aan het uitdagende imago.
De webshop is inmiddels uitgegroeid tot een gigantisch onderdeel van het bedrijf met een mooie verzameling aan merchandise en fashion items. Wat kunnen retailers daarvan leren? De oprichters vertellen over hun succesverhaal.
Check hier het gehele programma.
Hoe Balr influencers inzet (en nu anderen helpt) Balr besloot van Instagram het ‘heilige kanaal’ te maken. “Zo’n twee jaar terug is het kwartje gevallen en hebben we een team hier actief op gezet. In het begin werkten we vooral met profvoetballers, basketballers of American Football-spelers, tegenwoordig benaderen we ook de huis-tuin-en-keuken-influencers. Ze hebben misschien minder bereik, maar wel veel loyale volgers. Sinds we daar gas op geven, gaat het ontzettend hard.” Lees hier het hele interview met Michael Joustra op RetailTrends.nl Dit kunnen retailers leren van &C Een magazine, een platform, tv-maken, live events en binnenkort ook een eerste fysieke winkel: dat valt allemaal binnen het merk &C. Na oprichting in 2017 door Bram de Leeuw en Chantal Janzen is het merk in relatief korte tijd uitgegroeid tot een totaalconcept met een grote community. Op het evenement Catch The Shopper vertelt De Leeuw daar alles over. Voorafgaand aan het evenement ging RetailTrends met hem in gesprek, want wat kan een retailer leren van &C? Bram de Leeuw is creative strategy director bij &C. Op Catch the Shopper gaat hij dieper in op hoe &C uitgegroeid is tot een 360-graden mediamerk en wat de rol van branded contentcampagnes daarbinnen is. Lees hier het hele interview met &C op RetailTrends.nl Only for Men: Mannelijke klanten vangen doe je zo De Nederlandse mannenmodeketen Only for Men doet er alles aan om mannelijk Nederland naar zijn winkels te trekken. De winkelketen is inmiddels met zeventien winkels vertegenwoordigd in het retaillandschap. Op het event Catch the Shopper vertelt marketingmanager Rens Drost over het geheim achter de formule van Only for Men. RetailTrends ging met hem in gesprek en vroeg hem of hij alvast een tipje van de sluier kon oplichten. Lees hier het interview met Rens Drost van RetailTrends.nl
Hoe Jumbo zich profileert in het veranderende winkellandschap Met het veranderde winkellandschap is het voor retailers en merken zoeken naar de juiste tools om klanten aan zich te binden. Via online en offline kanalen proberen zij dit te doen. Sander van de Gevel is marketingmanager content offline bij Jumbo en spreker op het event Catch the Shopper. Volgens hem is de winkel nog altijd de krachtigste plek om de klant te bereiken. “Dat is de plek waar het moet gebeuren.” Lees hier het hele interview met Jumbo op RetailTrends.nl Onze businesspartners RetailTrends Media - Lindelaan 8, 6721 VC Bennekom Geen nieuwsbrief meer ontvangen? Klik hier om u af te melden. |