Beste John, Nadat we al jaren zakelijk verzenden via DHL, voegen we ‘DHL For You’ toe als expediteur voor particuliere zendingen. Dit betekent tevens dat we afscheid zullen gaan nemen van PostNL. In deze nieuwsbrief zowel de veranderingen als de mogelijkheden die wij bieden. Terug naar één vervoerder:Wanneer kies ik voor welke dienst?Hoe verstuur ik een dropshipment? Terug naar één vervoerder: Om efficiënter en gemakkelijker te kunnen werken hebben we bewust de keuze gemaakt om met één vervoerder te gaan samenwerken. Na meerdere opties te hebben overwogen hebben we voor DHL gekozen. Dit is gebaseerd op een tweetal facetten. Allereerst zijn we al jaren uitermate tevreden over de zakelijke dienstverlening van DHL. Daarnaast biedt het bedrijf met DHL For You een uiterst klantvriendelijke en gebruiksvriendelijke dienstverlening richting consumenten, met onder andere een uitgebreide Track & Trace-functionaliteit en de mogelijkheid tot avond- en zaterdagleveringen. Dit maakt het een ideale dienst voor dropshipments naar consumenten. Meer informatie over beide diensten is verderop in deze nieuwsbrief te vinden. Overgangssituatie PostNL Aangezien we met één vervoerder gaan werken, betekent dit ook dat we afscheid gaan nemen van PostNL. Vanaf aanstaande maandag komt de keuze voor DHL For You (onder de naam DHL Particulier) beschikbaar in onze webshop en gaan we een overgangsperiode in. Omdat dit gepaard gaat met minder volume voor PostNL wordt deze verzendmethode duurder en zijn we genoodzaakt om hier een ander tarief voor te vragen: per 1 februari krijgen bestellingen via PostNL een vast verzendtarief van € 7,50, ongeacht de ordergrootte. De voorwaarden bij DHL blijven ongewijzigd: € 5,25 per bestelling, met gratis verzending vanaf € 250,-. De kosten voor een Expresszending via DHL (de dag er op voor 11.00 bezorgd) worden verlaagd: in plaats van € 10,50 per zending betaalt u vanaf 1 februari nog maar € 7,50 per zending. Alle zendingen zonder specifieke voorkeur worden vanaf maandag via DHL verzonden, bij onmogelijkheden nemen wij contact met u op. Ook als u het afgelopen half jaar met PostNL naar uw eigen postbus heeft verstuurd zullen wij voor 1 februari contact met u opnemen. Als het volume aan zendingen van PostNL is afgebouwd zal deze optie verdwijnen uit onze webshop en zullen we niet langer met PostNL versturen. |
|
Wanneer kies ik voor welke dienst? DHL Zakelijk: DHL Zakelijk (volgens de DHL EuroPlus-dienst) is de dienst van DHL die wij al jaren aanbieden, gericht op zakelijke zendingen. Met deze service wordt uw bestelling de volgende werkdag op locatie aangeboden. Het afleveren gebeurt altijd tijdens werktijden (van 08.00 – 17.00) en is ook geschikt voor zwaardere en meercolli-zendingen. |
|
DHL Particulier: Voor zendingen naar particulieren (bijvoorbeeld bij dropshipments) maken wij gebruik van DHL For You, welke is ingericht voor zendingen naar consumenten. Pakketten worden de volgende dag afgeleverd en worden ingedeeld in één van de drie tijdsvakken (tussen 11.00 – 15.00; 14.00 – 18.00 of in de avond van 18.00 – 21.00). Als de eerste afleverpoging is gemist, ontvangt de klant een kaartje in de bus waarmee de klant zelf kan bepalen wanneer het pakket opnieuw aangeboden dient te worden. Verder ontvangt de klant een uitgebreide track & trace met logboek van de zending. Deze dienst is alleen voor kleinere zendingen geschikt en kent ook geen meercolli-mogelijkheid. DHL For You is de dienst bij uitstek voor dropshipments naar consumenten. |
|
Hoe verstuur ik een dropshipment? Wilt u een bestelling direct van ons naar uw eindklant versturen? Maak gebruik van onze dropshipmentmogelijkheden! Met een dropshipment wordt de bestelling direct vanuit ons magazijn bij uw eindklant geleverd. Hierdoor kunt u uw klanten bedienen met een kortere levertijd en minder handelingen (en de bijbehorende handlingskosten). Dropshipments zijn gemakkelijk via onze webshop te bestellen: 1. Vul de winkelwagen met de artikelen die wij naar uw klant dienen te versturen; 2. Kies de gewenste vervoerder (DHL Zakelijk bij zakelijke ontvangers, DHL For You bij particuliere ontvangers) en vul bij 'gewenst afleveradres' het adres van uw klant in. Het hier ingevulde adres verschijnt op de verzendsticker, dus hier dienen geen fouten in te zitten. 3.Wilt u het dropshipment whitelabeled versturen (vanuit uw eigen naam)? Upload dan uw eigen pakbon. Dit is voor ons de trigger om de zending als een whitelabel te behandelen. Dit betekent dat: - Uw eigen pakbon aan de zending wordt toegevoegd; - U als afzender wordt genoemd op de sticker, in plaats van onszelf; - De doos wordt dichtgeplakt met blanco tape, in plaats van ons eigen SDC-tape; - U als afzender wordt genoemd op de track & trace-pagina van DHL. Voor vragen of meer informatie over onze transportmogelijkheden, neem even contact op met onze verkoopafdeling. |
|
|
|