17 juni 2024
Twitter Facebook Linkedin Instagram Online versie
MarketingTribune
CrossBorder Event
image
'Snapchatters kijken naar en praten elke dag over sport'
In aanloop naar een ‘oranje’ sportzomer met grote events als de Olympische Spelen in Parijs, het EK voetbal in Berlijn en het nieuwe Formule 1-seizoen, staan marketeers in de startblokken om in te haken. Sportmarketing en -sponsoring is een kunst op zich, horen we exclusief van marketeer Jacqueline Rutgers namens het populaire social medium Snapchat. 'Hier draait het niet om het perfecte plaatje.'
lees verder
twitter facebook linkedin
image
Els Dijkhuizen - cmo Heineken: 'Onze samenwerking met de KNVB reikt verder dan Oranje'
Voor deel 203 van onze successerie [marketeer] spreken we deze week na de aftrap van het EK 2024 en de oranje sportzomer Els Dijkhuizen. Zij is verantwoordelijk voor alle marketing van de tien biermerken van Heineken Nederland en haakt op alle fronten in. 'Het leven moet gevierd worden! Biertje?'
lees verder
twitter facebook linkedin
De marketing van CoinMart: de zoete smaak van cryptovaluta
[advertorial] CoinMart is een cryptovaluta exchange in Nederland en Spanje en heeft als doel om crypto-investeringen en handel voor iedereen te democratiseren. Actuele uitdaging is om snel meer naamsbekendheid te genereren en de doelgroep te motiveren om ze als merk/bedrijf serieus te overwegen als men in cryptovaluta wil stappen. Voor de marketingstrategie huurde CoinMart het Haarlemse full service digitale marketingbureau Endeavour in en koos voor een gewaagde creatieve aanpak.
image
Intussen in Japan: Op bromvliegsafari in Tokio
Japan is de derde economie van de wereld en een groot deel daarvan concentreert zich in Groot-Tokio, een metropolis met zo’n 40 miljoen inwoners. Daar kun je als Hollandse marketingprofessional dus ongetwijfeld inspiratie opdoen, dacht MarketingTribune. En dat klopt! Observaties over capibara-cafés, scheve zebrapaden en waarom Japanners een Nederlands boek lezen over ‘bromvliegen’.
lees verder
twitter facebook linkedin
image
Protest sportswear: kunst en sport
Protest Sportswear en de Nederlandse kunstenaar Jamel Armand hebben samen een limited edition unisex fietskledingset ontworpen als onderdeel van de Protest Cycling collectie.
lees verder
twitter facebook linkedin
Vind de ideale marketing kandidaat met MarketingTribune Vacatures
[advertorial] Ben je op zoek naar kwalitatieve marketing professionals? Plaats dan je vacature op MarketingTribune.nl, hét platform om marketingprofessionals te bereiken. Je bereikt zowel ambitieuze werkzoekenden als medewerkers die nog niet actief op zoek zijn. Van marketeers tot marketing managers en van marketing directors tot CMO's. Jij weet wie je zoekt. Wij helpen je die persoon te vinden. Kies voor MarketingTribune Vacatures en vind vandaag nog jouw ideale kandidaat!
image
Wim van Slooten verlaat Data & Insights Network
Van Slooten gaat dit jaar nog afscheid nemen van Data & Insights Network. Hij sluit daarmee een periode af van 25 jaar waarin hij de leiding had over de brancheorganisatie voor marktonderzoek en data-science.
lees verder
twitter facebook linkedin
image
Bitonic lanceert campagne voor mensen die wel wat beters te doen hebben
Bitcoin bestaat meer dan vijftien jaar, maar onderzoek laat zien dat men nog steeds denkt dat het gebruik veel tijd en moeite kost. Daarom lanceert Bitonic samen met Natwerk een nieuwe campagne, gericht op mensen die wel de lusten, maar niet de lasten van de e-munt willen hebben.
lees verder
twitter facebook linkedin
Coolblue spreekt op Shopping Today
[advertorial] Pieter Zwart, de eigenaar én beginbaas van Coolblue spreekt op het keynotepodium van Shopping Today op donderdag 10 oktober. Coolblue kennen we als één van Nederlands' grootste webshops in consumentenelektronica. Maar eigenlijk zijn ze meer dan een e-commercebedrijf. Ze bouwen totaaloplossingen voor hun klanten met de ondersteunende infrastructuur. Dit doen ze in Nederland, België en Duitsland, online en in maar liefst 15 fysieke winkels. Kortom het wordt zeker een keynotesessie waarbij je leert van een gevestigde naam in de e-commercesector. Koop nu je ticket en profiteer van 80 euro korting.
image
Jarig nieuwsmerk Metro lanceert tagline 'Waar verhalen nieuws maken'
Nieuwsmerk Metro bestaat deze week 25 jaar. Metro viert het 25-jarig bestaan met mooie (jubileum)verhalen, winacties en de lancering van de nieuwe tagline: ‘Waar verhalen nieuws maken’.
lees verder
twitter facebook linkedin
ABONNEMENT
Deze e-mail is verstuurd met Copernica e-mailmarketingsoftware en is ontworpen door gracious. Wil jij ook meer halen uit jouw e-mailmarketing? Probeer Copernica dan nu gratis.