Marketingboodschap Barbie: you can be anything | Marketingdirecteur Roel Welsing vertrekt bij Triodos Bank Online versie
Data Driven Commerce
MarketingTribune
      Bureaus Design Online Marketing
      Business-to-Business Food en Retail Sponsoring
  Algemeen Contentmarketing Media
Stelling van de week: kosteloos pitchen voor bureaus is de normaalste zaak van de wereld
 Content  Documentairemaker Teun van de Keuken is op z'n zachtst gezegd niet blij. Maar bureau eigenaar Jasper van Zandbeek ook niet. Eerstgenoemde beschuldigt het bureau ervan te moeten betalen voor een pitch, terwijl Zandbeek Van de Keuken slechts heeft gevraagd of hij open zou staan voor een mogelijke samenwerking.
Lees verder »
Nieuwe sprekers Data Driven Commerce
Advertorial - Met nieuwe sprekers van Wasco, Marktplaats/eBay, Google, Go Data Driven, Oogst, IBM en ISM, is het programma van het Data Driven Commerce event compleet! Kom op 9 februari naar DeFabrique in Utrecht om samen met andere digital commerce experts te ontdekken hoe jij de beste (marketing)beslissingen neemt op basis van data.
Koop je tickets »
Marketingboodschap Barbie: you can be anything
 Food-en-retail  Barbie is niet zomaar een speelgoedpop. Anno 2017 is Barbie volgens producent Mattel uitgegroeid tot een krachtige, slimme vrouw met een sterke persoonlijkheid die precies weet wat ze wil en daarmee het juiste voorbeeld wil geven. Esther ter Braak, Brand Activation Manager bij Mattel: ‘Wanneer een meisje met Barbie speelt verbeeldt zij zich alles wat ze later kan worden: dierenarts, docent of misschien wel zakenvrouw.’ Barbie laat de komende jaren haar pr verzorgen door Het PR Bureau.
Lees verder »
Hoofd Marketing Roel Welsing vertrekt bij Triodos Bank
 Algemeen  Roel Welsing gaat Triodos Bank verlaten. Welsing in een eerste reactie: 'Na een dienstverband van 12,5 jaar is het een passend moment voor een nieuwe stap naar een ander mooi initiatief. Dat zal wederom bij een maatschappelijk betrokken organisatie zijn, want ik wil graag een zinnige bijdrage blijven leveren aan de maatschappij.’
Lees verder »
Modernisering van jouw marketing organisatie
Advertorial - Maak kennis met de marketing leiders van onder andere Comerica, Lenovo, RCI, SAS en Visa - en leer hoe zij een nieuwe marketing-cultuur creëerden door het toevoegen van data en analyse. Je krijgt praktische tips over hoe zij hun bedrijf hebben gemoderniseerd met marketing analytics, door de grenzen van digitale marketing op te zoeken en het herdefiniëren van hun marketing strategieën.
Lees meer »
ADE opnieuw grootste publieksevenement van Nederland
 Sponsoring  Het Amsterdam Dance Event is met 375.000 bezoekers het best bezochte entreeheffende evenement van afgelopen jaar. Dat staat in het door onderzoeksbureau Respons samengestelde rapport Top-100 Evenementen Monitor, dat jaarlijks verschijnt.
Lees verder »
Marketeers lopen omzet mis door gedateerde MarTech
 B2b  Bynder brengt een content strategy rapport uit: de Retail Marketer’s Guide to Accelerating e-Commerce. Het concern, gespecialiseerd in digital asset management (DAM) oplossingen, heeft onderzoek gedaan onder 400 e-Commerce- en retail-marketeers. Deze groep professionals licht in het rapport toe hoe zij content uploaden, delen en beheren. Daarnaast geeft het onderzoek inzicht in de grootste uitdagingen bij het activeren van klanten en het realiseren van omnichannel consistentie.
Lees verder »
De nieuwe marketing reality!
Advertorial - Terwijl de nieuwe technologieën en datapunten het potentieel hebben om een omnichannel customer experience te creëren, gebruiken veel marketeers nog steeds dezelfde verouderde en verzuilde processen. Dit rapport onderzoekt de uitdagingen waarmee marketeers worden geconfronteerd in de drie slagvelden van data, customer experience en resultaten, en biedt belangrijke speerpunten voor succes.
Download hier jouw gratis exemplaar! »
Fabrique en Studio Dumbar winnen iF Design Awards
 Design  De iF Design Awards zijn weer uitgereikt. Zoals elk jaar is Philips de Nederlandse grootinzender en dus grootwinnaar. met dit keer 40 bekroningen (in 2016 waren dat er nog 48). Philips beschouwt een iF Design Award – samen met de Red Dots – als een soort keurmerk voor zijn producten. Deze editie waren er 5.575 inzendingen uit 59 landen en dat leverde 74 Nederlandse winnaars op. 10 maart wordt bekend welke van deze winnaars het label mag inwisselen voor een gouden bekroning. Een overzicht.
Lees verder »
 
woensdag 8 februari 2017 @MTribune t f
Headlines
 » Terugblik van Persgroep LIVE op...
 » Yakult kiest reclamebureau One Shoe
 » Mediahuis heeft akkoord over...
 » RTL en Renault starten vervolg...
 » HowardsHome introduceert Sales...
DDC
Blogs
Top 3 Trends in programmatic in 2017
Programmatic heeft de afgelopen jaren een enorme vlucht gemaakt. Volgens ZenithOptimedia Programmatic Marketing Forecasts, zal programmatic in 2017 met maar liefst 31% groeien – sneller dan social media (25%) en online video (20%). Tegelijkertijd neemt ook het gebruik van automation onder marketeers toe: Dun & Bradstreet Report voorspelt dat zelfs van de B2B marketeers bijna 70% van plan is om de uitgaven aan programmatic advertising in 2017 te vergroten. Wat kunnen we verwachten van het komend jaar en hoe kan je als adverteerder ervoor zorgen dat je profiteert van de laatste ontwikkelingen op het vlak van programmatic? RTB House – een wereldwijde aanbieder van retargeting technologie op basis van deep learning algoritmes – heeft drie grote trends voor dit jaar voor je op een rij gezet.
tCyril WesterhofLees verder »
Eerlijke marketing en politiek
We leven in verkiezingstijd. Eerst werden we meegezogen in de platte en absurde verkiezingsstrijd in de Verenigde Staten. Ondertussen zijn we in Nederland op weg naar onze eigen stembus. Op 15 maart stemmen we voor de Tweede Kamer. Ga jij stemmen beste lezer? En heb je de indruk dat jouw stem een verschil maakt? Of ga je stemmen omdat het een verworven recht is en niet-stemmen not done is. Heb je nog vertrouwen in de politiek? Dat de partij en de man/vrouw op wie je stemt jouw belangen echt behartigt? Of is het een groot marketingcircus ter meerdere eer en glorie van politici?
tLaura HamerLees verder »
De betekenisvolle inhaker
Een paar uur nadat president Donald Trump de grenzen van Amerika had gesloten voor inwoners uit een zevental moslimlanden, kwam Airbnb op de proppen met het initiatief om gestrande reizigers te voorzien van gratis onderdak. Het initiatief ging binnen de kortste tijd viral en kon op veel enthousiaste reacties en internationale bijval rekenen. Hier zeven sterke cases van betekenisvolle inhakers.
tKees KlompLees verder »
Magazine
  MarketingTribune  
  In MarketingTribune 02 »  
Vacatures Exenzo
 » Branche Marketeer
 » Manager Digital & Content
 » Product marketeer
 » Senior Marketeer Acquisitie & Branding
 » B2B Marketeer (tijdelijk) bij BBP...
 » Senior Marketing Project Manager
 » Global Marketing Manager
 » Product Manager Customer Service &...
IBM
Service
 » Abonneren op MarketingTribune
 » Adverteren
 » Profiel wijzigen / afmelden van de nieuwsbrief
 » Colofon
 » Informeer de redactie
Zijtribune
Get personal
Ultra-verfijnde personalisatie: de nieuwste trend in marketing. Lees over de mogelijkheden en onmogelijkheden van deze techniek in de print-editie van MarketingTribune, die exclusief op de mat ploft bij betalende abonnees/vakgenoten. Pak ook deze informatie mee en laat u niet voorbij lopen door de concurrentie. Klik nu voor een persoonlijk abonnement:

www.marketingtribune.nl/abonneren


Zijtribune
BBP Media ©2016 BBP Media B.V.  |  Over MarketingTribune  |  Colofon  |  Contact  |  Partners  |  Privacy Statement  |  Adverteren
 
U bent geabonneerd op de nieuwsbrief van MarketingTribune met dit e-mailadres: newsletter@newslettercollector.com.
Wilt u deze nieuwsbrief niet langer ontvangen dan kunt u hier uw profiel aanpassen.
 

Deze e-mail is verstuurd met de e-mailmarketing software Clang van E-Village.
Wil jij ook meer halen uit jouw e-mailmarketing? Laat je gegevens achter en wij nemen contact met je op.