Line-up met Primark, Eataly, IKEA en de Bijenkorf

 
Image
 
Image

Stores That Wow - The best insights for a future proof store

Het RetailTrends-events duikt in de succesfactoren van de winkel van morgen; van storedesign tot nieuwe businessmodellen en van experience tot instore technologie. Stores That Wow is een dag met nationale en internationale sprekers en biedt inspirerende voorbeelden en praktische inzichten voor een toekomstbestendige fysieke winkel. Koop hier je tickets >> www.storesthatwow.nl

Image

Giovanni Colauto - CEO de Bijenkorf
Live interview door dagvoorzitter Jort Kelder: 150 jaar de Bijenkorf


Warenhuizen hebben het wereldwijd moeilijk en ook in Nederland is het een gevaarlijk concept, getuige de val van V&D én de snelle ondergang van opvolger Hudson’s Bay. De Bijenkorf is er na een herpositionering de afgelopen jaren juist in geslaagd groei te combineren met winst, door fors te investeren in zijn winkels en een luxe shopervaring te creëren. Het 150-jarig jubileum kan daardoor echt gevierd worden, maar is de Bijenkorf ook klaar voor de komende 150 jaar? Een live interview met ceo Giovanni Colauto.

Image

Oscar Farinetti - CEO Eataly
Zo maakt Eataly van boodschappen doen een belevenis


Oscar Farinetti krabbelde in 2002 op een kladblaadje een eenvoudige plattegrond met het idee voor een baanbrekend retailconcept dat hij wilde neerzetten. Kort gezegd: een voedselbeleving waar bezoekers onder één dak kunnen eten, boodschappen doen en leren over de Italiaanse keuken. Dat plan groeide uit tot een internationale keten van locaties, waar iedere supermarkt inspiratie uit zou kunnen halen. Met als absolute hoogtepunt het twee jaar terug geopende voedselpretpark Fico Eataly World, het ‘Disneyland voor de culinaire liefhebber’ in Bologna. Een lesje beleving in foodretail van Farinetti zelf.

Image

Cate Trotter - Trendwatcher 
Hoe je de klant nu écht centraal zet


Wie denkt met diensten als click & collect en de mogelijkheid om kortingscoupons zowel on- als offline te gebruiken aardig op weg te zijn, loopt een stukje achter. De toekomst van unified commerce draait om zoveel meer. Nieuwe, verbonden devices en interfaces zullen de manier waarop merken klanten bedienen volledig op zijn kop zetten. Ze zullen niet alleen nieuwe klantinteracties faciliteren, maar retailers in staat stellen producten, diensten en berichten op een extreem geavanceerde manier te personaliseren. Wat betekent dat voor je retailoperatie? Head of trends bij Insider Trends Cate Trotter hielp merken als Nike, Chanel en Lego al op weg en inspireert ook jou graag tot het verbeteren van je retailpropositie.

Image

  Businesspartners 2020

Image
 

Businesspartner worden?

Mail dan naar Gideon ten Holte (gideon@retailtrends.nl) voor meer informatie.

Facebook Twitter YouTube LinkedIn

RetailTrends Media - Lindelaan 8, 6721 VC Bennekom

Geen nieuwsbrief meer ontvangen? Klik hier om u af te melden.