Twinkle Weekly - Week 26 | 29 juni 2025‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ 
Twinkle

Bekijk online

Shopping Today

Twinkle Weekly:

Bol verlegt grenzen voor verkopers, Kruidvat pakt slimmer in en webwinkels moeten nu toegankelijker zijn

Bol opent zijn platform voor verkopers van buiten de EU. Geen vrij spel à la Temu: producten moeten lokaal op voorraad zijn. Verder besparen Kruidvat en Trekpleister duizenden transportkilometers met slimme verpakkingen. AI-agents duiken op in paskamers en klantenservice, en sinds dit weekend geldt de wettelijke plicht om je webshop toegankelijk te maken voor iedereen. Intussen verliest de winkelstraat een bekende speler: Rivièra Maison is failliet verklaard.


redactie@twinklemagazine.nl

29 juni 2025

 Upcoming Events 

9 oktober 2025
Shopping Today

6 november 2025
Grand Prix Content Marketing


Magazine

Bol laat verkopers buiten de EU toe, maar wordt geen nieuwe Temu

[Nieuws] Bol laat voor het eerst verkopers van buiten de EU toe op zijn platform. Een selecte groep van honderd internationale partijen mag aftrappen, op voorwaarde dat zij hun voorraad lokaal aanhouden. Het experiment moet bol helpen zijn assortiment te verbreden én beter te concurreren met internationale platforms.

Waarom doet dit ertoe?

Deze stap markeert een strategiewending bij bol, die inspeelt op de steeds internationaler shoppende consument. Door verkopers van buiten de EU toe te laten – maar wel onder strikte voorwaarden – hoopt bol de voordelen van globalisering te combineren met de betrouwbaarheid van lokale levering.

Lees meer

Kruidvat en Trekpleister besparen 2.500 vrachtwagenritten met slimme inpakmachines

[Nieuws] AS Watson (moederbedrijf van Kruidvat en Trekpleister) reduceert verpakkingslucht en plastic dankzij slimme inpakmachines. Daarmee besparen ze jaarlijks tot 2.500 vrachtwagenritten. Ook winkels, verpakkingen én mensen profiteren mee in een breed verduurzamingsoffensief.

Waarom doet dit ertoe?

De inzet van technologie leidt hier direct tot minder uitstoot en afval. In een sector waar duurzaamheid vaak onder druk staat door hoge volumes en snelle leveringen, laat AS Watson zien dat schaal en verantwoordelijkheid wél kunnen samengaan.

Lees meer

NIEUW: de NIMA Masterclass AI-Geletterdheid

[Advertorial] Het AI-Geletterdheid Certificaat is broodnodig. Wist je dat vanaf 2 februari 2025 AI-geletterdheid verplicht is in Nederland? Iedereen die met AI werkt, moet basiskennis hebben van de technologie, risico’s en ethiek. Volg daarom nu de NIMA Masterclass AI-Geletterdheid en behaal het officiële NIMA Marketing AI-Geletterdheid Certificaat conform de richtlijnen van de AI-Act van de EU. Investering: 595 euro incl. lunch en NIMA AI-Geletterdheid Certificaat.

Schrijf je nu in!

AI in Marketing

‘Zet in op AI-geletterdheid binnen je organisatie’

[Interview] Cool Investments experimenteert volop met AI Agents. Tijdens het Agentforce-event van Salesforce deelde Tineke Haandrikman (Manager Data & Webshop Development) hoe haar team in recordtijd een digitale assistent ontwikkelde voor America Today – en wat retailers daarvan kunnen leren.

Waarom doet dit ertoe?

AI Agents zijn geen toekomstmuziek meer: ze staan op het punt de klantreis radicaal te veranderen. Haandrikman laat zien hoe je op een veilige manier kunt experimenteren met deze technologie, en onderstreept het belang van datakwaliteit en merkbewaking. Voor wie nog twijfelt: nu instappen is straks winnen.

Lees meer

E-commerce moet nu voor iedereen toegankelijk zijn

[Visie] Op 28 juni is de European Accessibility Act in werking getreden. Webshops en digitale diensten moeten vanaf nu voldoen aan strenge toegankelijkheidseisen. De ACM gaat handhaven, en waarschuwt: wie nu nog moet beginnen, is eigenlijk al te laat.

Waarom doet dit ertoe?

25 procent van de Europeanen heeft een vorm van beperking. Toegankelijkheid is dus geen niche, maar een randvoorwaarde voor goede digitale dienstverlening. Naast wettelijke verplichting biedt het bedrijven ook de kans om klantgerichter én inclusiever te worden.

Lees meer

Nu Early Bird korting voor Shopping Today

[Advertorial] Op 9 oktober is het weer tijd voor het grootste e-commerce-kennisevent van Nederland. Op deze komen meer dan 1.400 professionals uit de sector bij elkaar. Of je nu een retailer, brand, techbedrijf, consultant of solution provider bent, dit wordt weer een editie die je niet wilt missen. Bestel nu je Early Bird ticket met 75 euro korting.

Bestel je ticket hier

CustomerFirst Congres

Rivièra Maison failliet verklaard

[Nieuws] De bekende interieurketen Rivièra Maison is failliet verklaard. Het bedrijf had zeven winkels in Nederland en een webshop, en was ook actief in landen als Duitsland en Polen. Wat er met de winkels gebeurt, is nog onduidelijk.

Waarom doet dit ertoe?

Het faillissement van Rivièra Maison markeert opnieuw het wegvallen van een gevestigd merk in de woonbranche. Ondanks internationale ambities blijkt schaalgrootte geen garantie voor overleving in een competitieve markt waar e-commerce en kosten drukken op marges.

Lees meer

CFC 2025: de kracht van menselijk contact

[Advertorial] In een wereld waarin AI, digitalisering en automatisering razendsnel evolueren, blijft één ding onveranderd: de kracht van menselijk contact. Dit congres draait om die balans—tussen high tech en high touch. Het CustomerFirst Congres is er voor iedereen die met klanten werkt – van klantenservice en CX tot marketing en operations. Of je nu werkt aan strategie, uitvoering of innovatie: dit is jouw dag. Mis het niet en bestel je ticket met 75 euro Early Bird korting.

Bestel hier je ticket

Vacatures:

Aftersales manager

BBP Media, Woerden

Ben jij stressbestendig, klantgericht en op zoek naar een leuke, dynamische maar vooral uitdagende baan? Dan is deze functie echt iets voor jou!

Sales & Marketing Manager

Strong Viking Group, Cuijk

Bouw mee aan het succes van Strong Viking en Styrekx! Ben je opzoek naar een nieuwe uitdaging op het gebied van Sales en Marketing? Dan zijn wij opzoek naar jou?

Ervaren Database Marketeer (24-36 uur)

De Hersenstichting, Den Haag

Ben jij op zoek naar en afwisselende, uitdagende en zelfstandige functie binnen een groeiende organisatie waarin je de ruimte krijgt om jezelf te blijven ontwikkelen? Kom dan...