Twinkle Weekly - Week 16 | 20 april 2025‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ 
Twinkle

Bekijk online

Download de tips!

Twinkle Weekly:

Paasbrunch met Flink, Picnic en Joybuy

De tafels zijn goed gevuld, eieren gelegd en de lente aangebroken. Wij doen ook een duit in het zakje: met meerdere interessante foodverhalen. Welke richting gaat Flink – de enige overgebleven flitsbezorger – bijvoorbeeld op? Benelux-chef Robin Kiesler sprak er onlangs over op de WWV. We spreken Michiel Muller over 10 jaar Picnic, nemen een kijkje bij de Britse Ochama-kloon Joybuy, bespreken de zware kost van de DSA en zien de wisseling aan de top bij PostNL.


redactie@twinklemagazine.nl

20 april 2025

 Upcoming Events 

15 mei 2025
Retail Media Day

12 juni 2025
NIMA Marketing Day


Magazine

Flink bleef als enige over en vindt zichzelf nu opnieuw uit

[Nieuws] Waar staat flitsbezorger Flink nu? Het bedrijf bleef als enige over in Nederland, nadat investeerders miljarden in de quick commerce markt staken. Tegenwoordig ligt de focus anders. Over die ontwikkeling sprak managing director Robin Kiesler onlangs tijdens de Webwinkel Vakdagen.

Waarom doet dit ertoe?

Nog maar een paar jaar geleden stonden de media dagelijks vol met nieuws over flitsbezorgers. Inmiddels is dat beeld veranderd. Getir en Gorillas gingen samen verder en verlieten Nederland. Het Britse Zapp kwam hier niet van de grond.

Lees meer

Picnic: 10 jaar disruptie in online food

[Interview] Je staat er niet zo snel bij stel, maar de bekende elektrische wagentjes van Picnic rijden toch alweer tien jaar door de straten. De online super werd onlangs tot DHL Beste Webwinkel van het Jaar gekroond. Tijd voor een bezoek aan medeoprichter Michiel Muller.

Waarom doet dit ertoe?

In tien jaar tijd is Picnic uitgegroeid tot een van de grootste online supermarkten van ons land. Inmiddels rijden de wagentjes ook al in Duitsland en Frankrijk. ‘You ain’t seen nothing yet’, aldus Muller.

Lees meer

Paasactie Retail Media Day: tickets met extra korting

[Advertorial] Dat retailmedia zich razendsnel ontwikkelt weten we. Maar er is ook nog veel onduidelijk. Wat is er mogelijk? Hoe werkt het? Dat vertellen de sprekers van Jumbo, HEMA, Ahold Delhaize, Coca-cola, Unilever, bol en MediaMarkt tijdens Retail Media Day op donderdag 15 mei. Profiteer nu van onze Paasactie en ontvang maar liefst 100 euro korting op je ticket. Deze is actie is t/m Tweede Paasdag geldig.

Bestel hier je ticket

Retail Media Day

Dit is JD.com’s Ochama-kloon Joybuy

[Nieuws] Het Chinese platform JD.com breidt zijn voetafdruk in Europa steeds verder uit. Dat doet het onder meer al enige tijd via Ochama. Dat platform krijgt nu een Brits zusje: Joybuy. Het ‘nieuwe’ platform wordt momenteel getest in Londen en omgeving.

Waarom doet dit ertoe?

‘Joybuy bevindt zich momenteel in een testfase van zijn zelf geëxploiteerde online retailmodel. De bedoeling is dat het Joybuy-platform officieel wordt gelanceerd tegen het einde van 2025’, aldus een woordvoerder van JD.com.

Lees meer

Wat je moet weten over de DSA

[Visie] Met de DSA wil de Europese wetgever internet veiliger, betrouwbaarder en voorspelbaarder maken. De regels uit de DSA gaan onder meer over de bescherming van minderjarigen, het tegengaan van illegale inhoud, dark patterns en onveilige producten.

Waarom doet dit ertoe?

De DSA zou het antwoord zijn op alle problemen die worden veroorzaakt door big tech. Anderen noemen de DSA een vorm van censuur. Wat is feit en wat fictie, wat is de DSA en wat betekent deze wet voor Nederlandse online retailers? Je leest het in dit artikel van Dries Cuijpers van de ACM.

Lees meer

Wil jij leren van de e-commerce top? Bestel dan nu de Twinkle100

[Advertorial] De nieuwste editie van de Twinkle100 staat boordevol waardevolle inzichten over de grootste webshops in Nederland. Met gedetailleerde rankings, een duurzaamheidsscore en profielen, inspireert de Twinkle100 jou om verder te groeien. Perfect voor iedereen in de e-commerce die wil leren van de top van de markt.

Zorg dat je bijblijft op e-commerce gebied en bestel hem nu!

NIMA Marketing Day

Van Herna Verhagen naar Pim Berendsen: PostNL presenteert nieuwe ceo

[Nieuws] Na dertien jaar aan het roer van PostNL gaf Herna Verhagen afgelopen week officieel het leiderschap door aan haar opvolger Pim Berendsen.

Waarom doet dit ertoe?

Verhagen sluit een dienstverband van 34 jaar af bij het post- en pakketbedrijf, waarin zij een sleutelrol speelde in de transformatie van PostNL tot moderne logistieke speler. Berendsen, sinds 2015 CFO en bestuurslid, geldt als een vertrouwd gezicht binnen de organisatie. Hij wordt door betrokkenen gezien als de juiste persoon om de ingezette koers voort te zetten.

Lees meer

Wij zijn op zoek naar een Campagne Manager

[Advertorial] Kom werken bij BBP Media! Het leukste B2B mediabedrijf met sterke merken als MarketingTribune, Marketingfacts, Twinkle en CustomerFirst. Als Campagne Manager ben jij de schakel tussen onze klanten en het succes van hun campagnes. Van het plaatsen van campagnemateriaal tot het coördineren van branded content artikelen en leadcampagnes. Jij zorgt ervoor dat alles op rolletjes loopt. Solliciteer nu!

Lees verder

Vacatures:

Ervaren Database Marketeer (24-36 uur)

De Hersenstichting, Den Haag

Help je graag anderen en wil jij met jouw expertise grote maatschappelijke impact maken?

Client Services Director - Media

Scheepens, Tilburg

Ben jij de strategische én hands-on leider die media, creatie en klantrelaties laat samensmelten tot impact? Bouw mee aan een groeiend topteam bij Scheepens. Jouw plek? Die...

Adjunct-directeur Publiek & Markt

Residentie Orkest via Colourful people, Den Haag

Ben jij een strategisch denker met praktische ervaring in de culturele sector? Dan komen wij graag met jou in gesprek!