TikTok, het razend populaire platform waar je korte filmpjes van vaak nog geen 30 seconden achter elkaar kunt bekijken, heeft vooral onder jongeren een enorme aanhang. Voor veel recruiters is het echter onbekend terrein.
| Beste **vornaam**, TikTok, het razend populaire platform waar je korte filmpjes van vaak nog geen 30 seconden achter elkaar kunt bekijken, heeft vooral onder jongeren een enorme aanhang. Voor veel recruiters is het echter onbekend terrein. Niet voor recruiter Pamela de Man ('s Heeren Loo). In 2020 besloot ze bij wijze van experiment een paar filmpjes te uploaden om nieuwe werknemers voor zorginstelling 's Heeren Loo te werven. Het werkte: kandidaten laten haar regelmatig weten haar filmpjes te hebben gezien. “TikTok dwingt je je boodschap kernachtig te vertellen en maakt je als recruiter benaderbaar.” vertelt ze aan Bas Westland in deze video voor de Recruitment Collectie. Deze en andere video’s kun je gaan bekijken in de Recruitment Collection van Emerce TV. Registreer je nu alvast, dan kun je een kijklijst samenstellen en krijg je 7 september een seintje als de video’s online staan. |
| |
|