Toerisme Utrecht Connect Nieuwsbrief

5 jaren geleden


Text only:

Nieuwsbrief niet goed leesbaar? Bekijk de online versie CONNECT NIEUWSBRIEF

Nieuws voor het toeristisch netwerk van de stad Utrecht
december 2011

 

OP NAAR 2012
Alvast een doorkijkje
Het afgelopen jaar is er hard gewerkt aan verbeteringen in de toeristische infrastructuur. Zo verschijnen er begin 2012 een aantal nieuwe producten. We starten het jaar met de lancering van de Utrecht City App. Deze applicatie voor de smartphone geeft bezoekers en bewoners uitgebreide toeristische informatie op locatie. Daarnaast wordt er hard gewerkt aan een compleet nieuwe look en feel van de website bezoek-utrecht.nl met mooie presentatiemogelijkheden voor onze partners. Het Utrecht Convention Bureau kijkt er naar uit om de website te verrijken met de online venue-finder. Graag maken wij samen met u van 2012 een mooi en succesvol jaar.   UTRECHT IN DE 
MEDIA 
AD UTRECHT
19.000 lezers
Basischolieren: zet lift in de Dom
Download artikel
NEDERLANDS DAGBLAD
44.520 lezers
Tijdmachine onder het Domplein
Download artikel
DE STANDAARD
306.000 lezers
Utrecht onverwacht charmant
Download artikel
MAIN ECHO
129.028 lezers
Alles ist erleuchtet
Download artikel
Bekijk alle perspublicaties over Utrecht hier.

GEZOCHT:
Stagiair(e) Marketing en Promotie

We zoeken een stagiair(e) die vanaf 1 februari voor minimaal 4 maanden stage wil komen lopen op de afdeling  Marke-ting en Promotie. Tijdens de afwisselende (meeloop-)stage helpt de stagiair(e) bij de uitvoering van diverse toeristische marketing- en promotiepro-jecten.
Kijk voor meer informatie op de website.


BEELDBANK
Rechtenvrije Utrecht fotografie

Goede fotografie is belangrijk bij de promotie van onze stad. Daarom hebben wij top- fotograaf Jurjen Drenth gevraagd om Utrecht als toeristische bestemming in beeld te brengen. Het resultaat is een prachtige selectie van kwaliteits-fotografie. De foto’s zijn vanaf januari 2012 voor onze partners rechtenvrij beschikbaar via de online beeldbank voor promotionele doeleinden. Een voorproefje vind je hier.

 

FLINKE GROEI INKOMEND TOERISME
2011: goed jaar voor Utrecht
De eerste 7 maanden van 2011 is het inkomend toerisme in Utrecht flink gegroeid. CBS rapporteert een groei van maar liefst 35% meer overnachtingen ten op zichte van dezelfde periode vorig jaar. Dit is relatief gezien de grootste stijging van alle grote steden in Nederland.
Op meerdere punten heeft Utrecht een succesvol jaar achter de rug. Utrecht staat voor het eerst in de top 5 meest gastvrije steden van Nederland. Daarnaast is Utrecht evenementenstad van het jaar 2011.

EIBTM
Nieuws van het Utrecht Convention Bureau

Van 29 november t/m 1 december 2011 vond in Barcelona de jaarlijkse EIBTM plaats, een internationale zakelijke vakbeurs waarvoor decision makers uit de meetingindustrie worden uitgenodigd volgens het Hosted Buyer systeem.
Het NBTC bood 32 Nederlandse participanten de mogelijkheid om Nederland te vertegenwoordigen op het Holland Meeting Point. Grand Hotel Karel V en het Utrecht Convention Bureau, met naast zich de Jaarbeurs, vertegenwoordigden de stad Utrecht. Gedurende 3 intensieve dagen werd Utrecht onder de aandacht gebracht als uitstekende vergader- en congresbestemming. Met 80 “contacten”, en een aantal serieuze aanvragen in de tas kan het UCB terugblikken op zeer succesvolle beursdagen.

  NIEUW KUNSTWERK TRAJECTUM LUMEN
Pausdam onderdeel Trajectum Lumen

Op dit moment wordt hard gewerkt aan de realisatie van een lichtkunstwerk in twee historische panden op de Pausdam. Het werk van kunstenaars Jan Hein Daniëls en Willem Hoebink zal naar verwachting eind januari geopend worden.
De Pausdam wordt gedomineerd door twee historische gebouwen: Paushuize en het Universiteitspand op de kop van de Trans. In de vensters wordt stuurbaar LED-licht aangebracht. De panden krijgen als het ware een bezieling van binnenuit, door een zacht ‘ademend’ en langzaam verschuivend lichtschijnsel. Het programma is in wezen abstract, maar levert tegelijkertijd een scala aan suggestieve, associatieve en poëtische lichtbeelden op. De apotheose volgt in het raam boven de twee voordeuren. Daar zal een iconografische voorstelling van een kerkuil en een witte duif verschijnen, waarmee wordt verwezen naar de identiteit van ieder pand.
Bekijk een video impressie van het kunstwerk en lees meer over Trajectum Lumen .

KOOPJESJAGERS!
Onderzoek Stroom

Kortingssites schieten als paddenstoelen uit de grond. Nadat kortingssites zoals Groupon de V.S. hebben veroverd, lijkt er ook voor Nederland geen ontkomen meer aan. Inmiddels zijn ook in Nederland een behoorlijk aantal aanbieders actief en lijken er nog steeds veel aanbieders bij te komen. Vraag is dan ook hoe de Nederlandse consument denkt over deze kortingssites en of men ook daadwerkelijk zit te wachten op deze kortingssites. Stroom heeft hiernaar een grootschalig consumentenonderzoek gedaan. De resultaten hiervan zijn samengevat in een whitepaper, welke hier te downloaden is.

 
         
  KENNISCENTRUM   PERS & PR   PARTNER WORDEN
   voor meer informatie www.toerisme-utrecht.nl Contact Archief Afmelden Doorsturen   Utrecht is ook partner van:                Afmelden / Unsubscribe  Klik hier om u af te melden. / Click here to unsubscribe.
Toerisme Utrecht Domplein 9-10 3512JC Utrecht
Powered by
www.klantenbinder.nl
Probeer het 30 dagen  

Domtoren.nl

Categorieën: Gemeente Informatie Lokaal
Leeftijd: 19 t/m 30 jaar 31 t/m 64 jaar 65 jaar en ouder

Deel deze nieuwsbrief op

© 2017