Toerisme Utrecht Connect Nieuwsbrief mei

5 jaren geleden


Text only:

Nieuwsbrief niet goed leesbaar? Bekijk de online versie CONNECT NIEUWSBRIEF

Nieuws voor het toeristisch netwerk van de stad Utrecht
Mei 2012, jaargang 2, nr. 2

 

CONNECT NETWERKEVENEMENT
Opening van het toerismeseizoen
Met een druk bezocht Connect Netwerkevenement in het nieuwe Business Center Nederland aan de Catharijnesingel werd op 28 maart jl. het nieuwe toeristisch seizoen geopend. Ruim 100 beleidsmakers uit de toeristische bedrijfstak werden bijgepraat over de laatste actualiteiten en ontwikkelingen, waaronder de lancering van de nieuwe Utrecht City Guide App, de opening van de unieke Pop-Up Expo, nieuwe websites en de indrukwekkende groeicijfers van het Utrechtse toerisme; zowel het aantal zakelijke bezoekers als het verblijfstoerisme groeide in 2011 fors.
Wethouder Mirjam de Rijk vertelde haar gehoor blij te zijn met het steeds breder wordende platform dat de marketing en promotie van Utrecht draagt, terwijl de projectorganisatie Stationsgebied de ontwikkelingen rond Vredenburg toelichtte en Azzugia in ging op het snel toenemende belang van mobiele content en applicaties. Tijdens de afsluitende netwerkborrel in het BCN-restaurant zorgde de Utrechtse brouwer De Leckere vor de inwendige mens en konden diverse informatie-stands worden bezocht.
U kunt hier de presentaties van het afgelopen evenement downloaden. Op woensdag 12 september a.s. vindt het volgende Connect Netwerkevenement plaats.
  UTRECHT IN DE 
MEDIA 
AD AMERSFOORTSE COURANT
Oplage: 20.852
Utrecht City App
Download Artikel
STADSBLAD UTRECHT
Oplage: 221.600
City Guide App voor de stad Utrecht
Download artikel
HIGH PROFILE
Online artikel
Utrecht meest aantrekkelijke zakenbestemming
Download artikel
NRC HANDELSBLAD
Oplage: 199.335
Dankzij Lonely Planet de Dom op
Download artikel
STADSBLAD UTRECHT
Oplage: 221.600
Onthulling van 19e lichtkunstwerk Trajectum Lumen
Download artikel
L'ECHO TOURISTIQUE
Oplage: 6.270
Utrecht : sur un petit nuage
Download artikel
LEGGO MILANO
Oplage: 31.800
Weekend a Utrecht
Download artikel
UTRECHTSE GRACHTEN EN WERVEN
Persontvangst NDR
Toerisme Utrecht organiseert regelmatig ontvangsten voor de pers. 29 april jl. waren bijvoorbeeld de mooie grachten en werven van Utrecht te bewonderen op de Duitse televisie naar aanleiding van het persbezoek  van de Norddeutsche Rundfunk (NDR). De Noordduitse omroep heeft onder andere een tocht met de Gondelier gemaakt en Trajectum Lumen kunnen bewonderen tijdens de nachtkanotocht. Bekijk de uitzending van NDR over de Utrechtse grachten werven hier terug.
  AMBASSADEURSDAG
Onontdekt Utrecht
Voor 50 front-office medewerkers van hotels en B&B’s organiseerde Toerisme Utrecht op 12 april jl. de Ambassadeursdag met als thema ‘onontdekt Utrecht’. In de verborgen St. Willibrordkerk ontving men de laatste informatie over het nieuwe toeristisch seizoen. Daarna nam een VVV gids de ambassadeurs mee langs de onontdekte parels van de noordelijke binnenstad. Onderweg werd een bezoek gebracht aan het Nederlands Volksbuurt museum, het Museum van Kruideniersbedrijf Betje Boerhave en aan brouwerij Oudaen. De dag werd afgesloten met een netwerkborrel voor onderlinge informatie-uitwisseling. Conclusie: er is nog veel te ontdekken in Utrecht, dus volgend jaar weer. Lees meer...
 
UNIEKE POP-UP EXPO IN HOOG CATHARIJNE
Arts Meets Shopping in Hoog Catharijne
Onder het motto ‘Art Meets Shopping’ is 12 april de unieke en vrij toegankelijke Pop-Up Expo Utrecht geopend. Het winkelend publiek in winkelcentrum Hoog Catharijne kan een tentoonstelling van historische 3D-foto’s bekijken uit de tentoonstelling van Het Utrechts Archief. Met de welbekende rood-blauwe 3D-brillen kan naar binnen worden gekeken. De Pop-Up expo is gevestigd nabij de roltrap naar het Vredenburgplein.
Dit bijzondere concept is een samenwerking van Musea Utrecht, Corio, Hoog Catharijne en Toerisme Utrecht en is tot 1 juni te zien. Lees meer...
EUROPESE CITYBREAK CAMPAGNE
Campagne 2012 van start
Samen met het NBTC en de andere grote steden werkt Toerisme Utrecht aan de bevordering van het stedentoerisme naar Nederland. De campagne van 2012 concentreert zich op pan-Europese activiteiten met internationale partijen zoals Expedia, Hotels.com, KLM-UK, Easyjet en Ryanair. Via social media lanceerde KLM UK op 18 april de Facebook game “WIN a Dutch city break!”. Met boekingsplatformen Expedia en Hotels.com loopt momenteel een online campagne in 7 landen. De activiteiten worden ondersteund met een microsite van het NBTC. Later dit voorjaar zullen ook de campagnes met Easyjet en Ryanair worden ingezet. NIEUWE WEBSITE
Met speciale presentatie voor partners
Om bewoners en bezoekers van Utrecht doorlopend te kunnen informeren over het toeristische en recreatieve aanbod heeft Toerisme Utrecht de afgelopen tijd gebouwd aan een nieuwe, mooie en  gebruiksvriendelijke website. Deze nieuwe website is inmiddels live en biedt uitgebreide mogelijkheden voor partners om zich te presenteren, zoals een (tijdelijke) vermelding in de sliders en de tip aanduidingen die bij zoekresultaten boven aan komen te staan. De toeristische, zakelijke en perswebsites zijn in middels omgezet. De andere websites van Toerisme Utrecht volgen binnenkort.
ONDERNEMERSDAG
Hollandse waterlinie
De Stichting Liniebreed Ondernemen en het Projectbureau Nieuwe Hollandse Waterlinie nodigen u uit voor een ondernemersdag in het Nederlands Vestingmuseum in Naarden. We sluiten het Europese Interreg Project Collabor8 af en laten zien wat dit 3-jarige programma voor de Waterlinie heeft opgeleverd. Lees meer...        
  TOERISME UTRECHT   PERS & PR   PARTNER WORDEN    voor meer informatie www.bezoek-utrecht.nl Contact Archief Afmelden Doorsturen   Utrecht is ook partner van:                Afmelden / Unsubscribe  Klik hier om u af te melden. / Click here to unsubscribe.
Toerisme Utrecht Domplein 9-10 3512JC Utrecht
Powered by
www.klantenbinder.nl
Probeer het 30 dagen  

Domtoren.nl

Categorieën: Gemeente Informatie Lokaal
Leeftijd: 19 t/m 30 jaar 31 t/m 64 jaar 65 jaar en ouder

Deel deze nieuwsbrief op

© 2017