Laden...
Chocolade als cadeau is meer dan een kwestie van goede smaak De feestdagen zijn een tijd van cadeaus en lekkere chocolade. Deze delicatesse van cacao wordt misschien gemaakt in Nederland, maar er is een lange productieketen die aan het eindproduct voorafgaat.
Dankzij IBM Food Trust krijgen consumenten meer informatie over en inzicht in de ingrediënten en het creatieproces van voedsel en snacks. Het gaat hierbij niet alleen om voedselveiligheid. In het geval van chocolade gaat het ook om transparantie van de herkomst. Wat zijn de ingrediënten? Waar werd de cacao verbouwd en onder welke omstandigheden? Hoe duurzaam was de productie? En ga zo maar door. Op deze manier wordt aangetoond dat de cacao uit een omgeving komt waar respect is voor het product en de mens prioriteit is.
De klant ziet dan uiteindelijk de origine door in de winkel simpelweg een barcode of QR-code te scannen. Dus wanneer men chocolade koopt, zal men weten dat deze niet alleen lekker smaakt, maar dat ook het proces rond deze chocolade op een correcte manier verlopen is. Dat betekent heel wat meer dan een logo. Deze informatie is steeds vaker essentieel voor klanten en dus steeds waardevoller voor bedrijven die IBM Food Trust gebruiken.
Technologie maakt het de Sint makkelijker Niks mooier dan een kind dat zijn verlanglijstje schrijft in de decembermaanden. Maar hij of zij zal geen seconde stilstaan bij de gevolgen die zo’n verlanglijst heeft voor de supply chain. Daar is het van vitaal belang dat fabrikanten en retailers de marktvraag van kinderen en hun ouders begrijpen.
Speelgoedwinkels kunnen tot 75% van jaaromzet en winst maken in deze korte periode. Dit maakt het voor merken een hele uitdaging om de exacte (aantallen) producten te produceren en retailers moeten juist inschatten wat en hoeveel ze ter beschikking hebben. Geen enkel bedrijf wil namelijk een te grote voorraad van het verkeerde product. Daarom is zowel een grondige marktkennis vereist, alsmede inzicht in vraag en aanbod per kanaal. Technologie helpt hier om een goede analyse te maken.
Samen met IBM maakte Forrester recent een studie over uitdagingen voor vraag- en assortimentplanning en voorspellende analyses. Lees hier de studie.
Technologie helpt om gegevens te verzamelen, inzichten te geven en om te anticiperen op toekomstige trends. Wat wordt de hype volgend jaar? Dat zal de goede man vertellen, geholpen door technologie.
Sublieme klantenervaring in schoonheid De klantenverwachting verandert, dit is een feit. Hoe groter een bedrijf, hoe groter de uitdaging om een klant te benaderen alsof het je beste vriend is. Ook in de decembermaanden is het geen sinecure om elke klant de sublieme klantenervaring te bieden. Technologie speelt een belangrijke rol om deze doelstelling te bereiken, en hier kunnen bedrijven leren van elkaar.
Kijk naar Sephora; zij gebruiken artificiële intelligentie om klanten make-up virtueel uit te proberen door middel van een augmented reality-app. Klanten ervaren zo welk product het beste past simpelweg door hun foto te sturen naar een AI-gebaseerd systeem. Volgens Sephora is er geen betere manier om relaties met klanten te creëren dan door deze individuele en aangepaste benadering van schoonheid.
RetailTrends Media - Lindelaan 8, 6721 VC Bennekom |
Laden...
Laden...
© 2025