De opkomst en ondergang van schoenenmerk Toms
Na acht weken strenge coronamaatregelen is maandag een eerste reeks versoepelingen ingegaan. Hoewel winkels nooit verplicht hebben hoeven sluiten, is de impact op de sector groot. We maken de balans op van bijna twee maanden ‘intelligente lockdown’.
Het streetwearmerk Relic heeft in Melbourne een nieuwe winkel geopend. Op 122 vierkante meter, verspreid over twee verdiepingen, combineert het merk het ruwe van streetwear met Japanse rust.
Toms, de schoenverkoper die voor elk verkocht paar één ander paar doneert aan een kind dat ze nodig heeft, behaalde in 2013 nog een omzet van 250 miljoen dollar. Maar net zo snel als de vraag naar de schoenen opkwam, ging deze ook weer ten onder. Wat ging er mis?
De coronacrisis zorgt ervoor dat consumenten minder merkvast zijn dan dat ze eerder waren. Wat er is veranderd zie je in deze infographic.
Service
De Amerikaanse merkstrateeg Alain Sylvain zal in de RetailTrends-webinar laten zien dat je instincten moet activeren die niet vanzelf komen in tijden van crisis. Eén ding is zeker: de tijd van loze woorden is voorbij, het écht omarmen van je merkdoel om in de fundamentele behoeften van consumenten te voorzien begint.
Advertorial
Social distancing blijft een belangrijke maatregel in de strijd tegen Corona. Maar hoe beperk jij het aantal personen in je winkel? Met de digitale klantenteller verloopt dit volledig automatisch en krijgen klanten aan de ingang van je winkel een ‘stop’ of ‘go’ bericht op basis van het maximaal aantal toegelaten bezoekers.
Sandenburg Concept Creation en RetailTrends verzorgen woensdag 13 mei van 9.00 – 10.00 uur opnieuw een livestream met foodretailers.
In het aprilnummer van RetailTrends:
» Hudson’s Bay beschuldigt Nederlandse verhuurders van ‘verboden kartelvorming’
» Drukte in winkelstraten neemt sneller toe
» Apple gaat temperatuur van winkelbezoekers meten
» Zooplus verhoogt winstverwachting
» Bristol wil deurbeleid versoepelen
Events save the date
RetailTrends Live! - 10 september
Catch the Shopper - 14 september
Changemakers in Retail - 7 oktober
What's Next in Retail Tech - 12 november
Stores That Wow- 9 februari 2021
Fans Love Brands - 8 april 2021
RetailTrends Media - Lindelaan 8, 6721 VC Bennekom
E-mailadres - info@retailtrends.nl
Geen nieuwsbrief meer ontvangen? Klik hier om u af te melden.