De Universitaire Medische Centra (UMC’s ) voorzien voor dit jaar magere financiële resultaten van rond of net boven nihil. Ook de definitieve afrekening over 2019 moet -nu de boeken gesloten zijn- in sommige UMC’s naar beneden worden bijgesteld. Eén en ander blijkt uit een inventarisatie van Skipr.
Een onafhankelijke werkwijze door uw klachtenfunctionaris is voor cliënten een belangrijke factor om vertrouwen te hebben in het proces en de uitkomst van klachtenbemiddeling. Quasir ontzorgt organisaties in zorg en welzijn op dit vlak.
De druk op de verpleeghuissector is groot. Te groot. Dat kwam ook duidelijk naar voren in het debat over de wachttijden voor verpleeghuizen deze week in de Tweede Kamer.
Niet elk team functioneert optimaal en daar zijn verschillende oorzaken voor, zoals spanningen, een hoge werkdruk of ‘team-gedoe’. Uw coachende rol als manager is hierin van groot belang. Hoe u daarmee omgaat, leert u op 30 januari.
Hoe kunt u als leidinggevende anders denken over uw team en rol? Hoe kunt u oud-of-the box kijken naar uw eigen organisatie? Doe het eens compleet anders!