| |
| |
| ConsumentenClaim wenst u fijne feestdagen en een voorspoedig 2017! |
|
|
|
| NS-Claim: succesvolle actie richting politiek Eind oktober startten wij de actie ‘Schakel de politiek in’. Wij bedanken alle treinreizigers die aan onze oproep gehoor gaven en via onze website een bericht aan één of meer politici verstuurden. De berichten, vaak vergezeld van foto’s, zijn bij de politici afgeleverd. De actie heeft al direct effect gehad: deze maand kondigde staatssecretaris Dijksma aan dat NS voortaan beoordeeld wordt op het aantal zitplaatsen in de spits. Voor reizigers die structureel geen zitplaats wordt geboden, start binnenkort onze rechtszaak tegen NS om een compensatie af te dwingen. |
| |
| Tele2 spant de kroon Wij hebben Tele2 als derde provider gedagvaard vanwege misleidende verkoop van all-in-telefoonabonnementen. Eerder werden al procedures gestart tegen T-Mobile en Vodafone. Onder de noemer “abonnement met gratis toestel” verkocht Tele2 in strijd met wet- en regelgeving mobiele telefoonabonnementen die eigenlijk kredieten waren. De provider liet klanten doorgaan met aflossen nadat ze het krediet al volledig hadden afbetaald. Het kwam zelfs voor dat Tele2 het te betalen maandbedrag na aflossing juist verhoogde. ConsumentenClaim eist dat haar klanten de door hen geleden schade volledig vergoed krijgen: dat komt in de meeste gevallen neer op de nieuwprijs van het toestel. Lees meer >> |
|
| |
|
| Collectieve procedures Woekerpolisdossier Voor de woekerpolisaffaire verwachten wij in 2017 de eerste uitspraken in de collectieve procedures waarvan er drie in een eindfase zitten. Aegon: In januari vindt pleidooi plaats (dit is gewoonlijk de laatste stap in een procedure), waarna de rechter uitspraak doet. Nationale-Nederlanden: In april wordt hier het pleidooi gehouden, waarna de rechter uitspraak doet. Reaal: Hier verwachten wij in juni het pleidooi. Tegen ASR komen eerst nog een aantal schriftelijke rondes. Op zijn vroegst kan eind 2017/begin 2018 een uitspraak worden verwacht. Met Allianz worden gesprekken gevoerd. Mochten die niet het gewenste resultaat opleveren dan wordt ook tegen deze verzekeraar geprocedeerd. |
|
| Collectieve rechtszaak Dieselclaim Wij hebben Volkswagen aansprakelijk gesteld en aangedrongen op een overleg. Volkswagen is hier niet op ingegaan. Het moment is daarom aangebroken om de zaak aan de rechter voor te leggen. Wij hebben besloten om collectief te procederen in Duitsland. Dit doen wij in samenwerking met het advocatenkantoor Strick - Rechtsanwalte & Steuerberater uit Kleve. Deze collectieve procedure, die samen met een aantal andere belangenbehartigers wordt gevoerd, start binnenkort bij de rechtbank in Braunschweig. |
|
|
|
|
| Hoorzitting inzake Fortisclaim Op 16 maart jl. presenteerde Ageas een compensatieregeling voor alle gedupeerde Fortis-beleggers. Wij hebben deze regeling door een gerenommeerd bureau laten onderzoeken en narekenen. De werkelijke schade die beleggers hebben geleden én volledig kan worden toegerekend aan het onrechtmatig handelen van Fortis is een factor 10 hoger dan wat nu volgens de regeling gecompenseerd wordt. Wij gaan daarom maximaal verweer voeren tegen de in onze ogen slechte compensatieregeling. Dit doen wij onder andere tijdens de hoorzitting op 24 maart 2017. Deelnemers aan de Fortisclaim ontvangen binnenkort van ons informatie over de regeling en wat wij daaraan gaan doen. |
|
|
|
| Succes MKB-Claim in renteswap-dossier Op 19 december jl. is het herstelkader gepresenteerd waarmee gedupeerde MKB’ers met een renteswap worden gecompenseerd voor de door hen geleden schade. Ons zusterbedrijf MKB-Claim heeft een belangrijke bijdrage geleverd aan dit onderhandelingsresultaat wat o.l.v. de derivatencommissie met de banken tot stand is gekomen. Uit hoofde van de regeling krijgen ondernemers gemiddeld 80 tot 100 duizend euro gecompenseerd. In de meeste zaken is dat een adequate vergoeding. In overige zaken procedeert MKB-Claim verder.
|
|
|
|
| Klantenpanel Meedoen? Log in en meld u aan! Liever geen nieuwsbrief ontvangen? Klik hier. |
|
|
|
|
|