|
|
| Compensatie voor achterblijvende treinreizigers
Treinreizigers die door overvolle treinen achterblijven op het station krijgen geen vergoeding voor hun vertraging. ConsumentenClaim en de Maatschappij voor Beter OV vinden dit onacceptabel. Zij hebben bij staatssecretaris Dijksma een voorstel ingediend waarmee deze reizigers eenvoudig hun vertraging kunnen aantonen en claimen. Dit terwijl onafhankelijke deskundigen bevestigen dat de voorgestelde oplossing goed uitvoerbaar is en op korte termijn kan worden ingevoerd. Lees meer |
|
|
|
|
| Collectieve procedure tegen ASR gestart Namens Vereniging Woekerpolis.nl hebben wij ASR een week voor de aangekondigde beursgang gedagvaard. U zult begrijpen dat dit bij ASR de nodige onrust heeft veroorzaakt! Aangemeld bij ConsumentenClaim met een woekerpolis? Dan doet u automatisch mee met deze collectieve procedure en/of andere procedures die al lopen tegen Aegon, Nationale-Nederlanden en Reaal. Meer woekerpolisnieuws >> |
|
|
|
| KPN berekent woekerrente aan klanten Uit onderzoek van ConsumentenClaim blijkt dat KPN woekerrentes in rekening brengt bij de verkoop van all-in-abonnementen. Het gaat om rentes die het wettelijk maximum van 14% overschrijden en oplopen tot boven de 100%. Dit is in strijd met de regels voor kredieten. Op 8 juli sommeerde ConsumentenClaim KPN per direct hiermee te stoppen. KPN heeft op 11 juli het aanbod op haar website aangepast. Desondanks vermeldt zij nog steeds niet de hoogte van de rente die in rekening wordt gebracht. Hierdoor kunnen klanten alle betaalde rente terugvorderen. Op de website van ConsumentenClaim kan de teveel betaalde rente worden berekend en is een gratis brief te downloaden. Lees meer >> |
|
|
| |
| ConsumentenClaim start met afhandeling letselschade ConsumentenClaim start met het verlenen van juridische bijstand voor gedupeerden met letselschade. Dit zijn voornamelijk slachtoffers die gewond zijn geraakt in het verkeer of op het werk. Het slachtoffer hoeft voor de juridische bijstand niets te betalen, omdat de kosten op de aansprakelijke partij worden verhaald. ConsumentenClaim wil voor slachtoffers het beste resultaat bereiken door zo nodig zaken uit te procederen. Lees meer >>
|
|
|
|
|
| Beeldbuisclaim Beeldbuisproducenten hebben jarenlang te veel gerekend voor televisies en computers met een beeldbuis. Samen met de Consumentenbond hebben wij de afgelopen maanden intensief met Philips overlegd over een schadevergoeding. Zonder het gewenste resultaat, want Philips wil slechts een klein deel van de schade vergoeden. We gaan daarom de zaak aan de rechter voorleggen. Wordt vervolgd…
|
| | |
| Breed onderzoek naar bestuur Volkswagen Volgens Bafin, de Duitse financiële waakhond, was het hele bestuur van Volkswagen op de hoogte over de gevolgen van het dieselschandaal voordat op 22 september naar buiten werd getreden. Daarbij hebben zij niet tijdig openheid van zaken gegeven. Lees meer >> | |
|
| |
|
| Ook teveel rente betaald? Heeft u een lening (persoonlijke lening of doorlopend krediet) afgesloten bij dezelfde geldverstrekker als waar u een hypotheek had lopen? Dan komen wij graag in contact met u. Mogelijk kunnen wij een deel van de betaalde rente voor u terughalen. Voor meer informatie of aanmelden, stuurt u een e-mail naar services@consumentenclaim.nl o.v.v. uw dossiernummer. |
|
|
|
|
|
|
| |
| Bescherming klokkenluiders Op 1 juli is de nieuwe Wet Huis voor Klokkenluiders in werking getreden. Deze wet biedt bescherming en hulp aan mensen die misstanden binnen organisaties bekendmaken. In Utrecht is het klokkenluidershuis opgezet waar men in gesprek kan gaan en eventueel een onderzoek ingesteld kan worden. ConsumentenClaim biedt deze mogelijkheid ook middels de Tiplijn. Heeft u informatie over een misstand? Laat het ons weten via tiplijn@consumentenclaim.nl en neem contact op met het klokkenluidershuis. |
|
|
|
|
|
| Klantenpanel Meedoen? Log in en meld u aan! Liever geen nieuwsbrief ontvangen? Klik hier. |
|
|
|
|
|