Loading...
Dit zijn de nieuwe memberships van RetailTrends
Beste ,
RetailTrends heeft nieuwe memberships geïntroduceerd! Hét RetailTrends maand, jaar en business membership. Hiermee bieden we voor alle professionals die op de hoogte willen blijven van de trends en ontwikkelingen in de retailmarkt een passend membership.
Dit membership is maandelijks opzegbaar.
Dit membership is voor één gebruiker.
Business membership: € 450 per jaar, dat is 37,50 per maand. Dit membership kun je delen met 10 collega's. Ja, ik wil graag meer informatie over het RetailTrends-membershipHieronder een greep uit de exclusieve content van RetailTrends. Om je een beeld te geven kun je deze memberartikelen gratis lezen. Retaillessen van Colette Cloosterman Als cco van supermarktketen Jumbo is Colette Cloosterman - van Eerd de motor achter allerlei innovaties en het gezicht naar het winkelend publiek. Een gesprek over de inzichten die ze van huis uit meekreeg en haar lessen van een leven tussen de schappen. Wat retailers moeten weten over Generatie Z Het zijn de consumenten van de toekomst: Generatie Z, oftewel de jongeren geboren tussen 1995 en 2010. Wat moet je als retailer weten over deze groep? Lecyca Curiel (1998) en Jahkini Bisselink (1999) doen onderzoek naar hun eigen generatie en zetten de belangrijkste kenmerken op een rij. Bekijk hier het webinar terug. Retaillessen van Marit van Egmond Na een succesvolle loopbaan binnen Ahold Delhaize is ze nu ruim een jaar de hoogste baas bij Albert Heijn. Marit van Egmond over relativering, verantwoordelijkheid en de zin van in je eentje wandelen in de duinen. “Inmiddels weet ik mijn plannen helder te vertellen en realiseer ik me dat herhalen daar ook bij hoort.” Lees hier het interview. Hoe Expert doorgroeit, ook in tijden van crisis De nieuwe koers van Expert, waarbij de ondernemer centraal staat, legt de elektronicaketen geen windeieren. In vier jaar tijd steeg de omzet per winkel met gemiddeld 25 procent. En ook de naamsbekendheid is gegroeid. "De vruchten van hard werken", zegt algemeen directeur Dik Pijl. Lees hier het interview. Retaillessen van Casper Meijer Ruim een jaar is-ie nu ceo van Welkoop, na twee turbulente jaren bij Blokker. Casper Meijer over de ego-ceo, slechte grappen en fouten begraven. “Over Blokker zeiden mensen: doe 't niet, Casper, doe ’t niet. Maar eerlijk gezegd: ik wilde wel erg graag ceo worden en dan zie je zaken wat rooskleuriger.” Lees hier het interview. Wouter Torfs over corona, de grote jongens, FNG en het lastige Nederland De Vlaamse modegroep FNG die omvalt. De toekomst van Wibra die bij de zuiderburen hoogst onzeker is. Sacha en Manfield in België failliet. De Belgische retail weet de schijnwerpers op zich gericht deze periode. De coronacrisis is niet dé oorzaak van de problemen, maar die heeft ze wel flink verergerd. We peilden de stemming bij Wouter Torfs, die tachtig schoenenwinkels in België heeft. "Nederland is er simpelweg veel slimmer mee omgegaan." Lees hier het interview. Podcast: Retaillessen van Roland Kahn (Coolinvestments) Roland Kahn (68) is vijftig jaar werkzaam in de retail. In 1970 begonnen bij de Bijenkorf, sinds 1976 fashionretailer met vele hoogte- en dieptepunten. Kahn spreekt zeer openhartig over de stormachtige internationale ontwikkeling van CoolCat, de vele overnames van America Today tot MS Mode en van Amici tot Sapph. En over de faillissementen van MS Mode en zijn levenswerk CoolCat. Kahn is opvallend kritisch over zichzelf als het gaat om de te sterke focus op fysieke winkels en het te laat zien van de kracht van e-commerce. “We waren te bureaucratisch geworden”, geeft hij toe. Het faillissement van CoolCat voelde voor hem als een vernedering. Per 1 januari 2021 stopt Kahn als directievoorzitter van Coolinvestments en draagt hij definitief zijn bedrijf over aan zijn zoons Jonathan en Joshua Kahn. Kahn vertelt zeer open over dit overgangsproces. Luister hier de podcast. Hoe damesmodeketen Paprika overeind blijft in barre tijden Damesmodeketens hebben het de laatste jaren moeilijk. Het Belgische Paprika, met 25 winkels in Nederland, lijkt zich aan de malaise te onttrekken. Al voelt het modemerk, dat zich richt op de grotere maten, uiteraard ook de gevolgen van de coronacrisis. Een gesprek met topman Vincent Rousseau. Lees hier het interview. Podcast: Retaillessen van John van der Ent (Spar) Dit keer gaan we in gesprek met John van der Ent, ceo van Spar Holding. Van der Ent is retailer in hart en nieren. Zijn carrière begint bij V&D en vervolgens Makro Maleisië. Als Etos-directeur kwam hij midden in de Ahold-crisis terecht. Daarna volgden onder zijn leiding de ontmanteling van de Postkantoren, de reorganisatie bij de Etam Groep, het definitieve einde van V&D en de focus van Spar op convenience. Van der Ent spreekt uitgebreid over de retaillessen die hij geleerd heeft. Tot slot gaat hij in op het effect van de coronacrisis voor retail en het gemis aan regie door de overheid hierin. Luister hier de podcast. Joe Pine: De post-corona experience economy Consumenten komen niet voor spullen naar je winkel, maar voor een waardevolle besteding van hun tijd. Een onvergetelijke ervaring. Dat is het uitgangspunt van Joe Pines concept van de experience economy. En toen kwam de coronacrisis. Winkelen moet ineens weer doelgericht, snel en met zo min mogelijk contact gebeuren. Wat betekent dit voor de invulling van retail als ervaringsgerichte industrie op de langere termijn? In dit webinar blikt Joe Pine met je vooruit op de experience economy van na de coronacrisis. Schrijf je hier in voor de webinar. Zo is Picnic op weg naar winstgevendheid Picnic heeft in Apeldoorn zijn zesde distributiecentrum geopend. Het is het grootste dc tot nu toe voor de onlinesuper. Medeoprichter Michiel Muller over het nieuwe dc, willen groeien en winstgevendheid. Richard van Hooijdonk: Welkom in de nieuwe retailrealiteit
RetailTrends Media - Lindelaan 8, 6721 VC Bennekom |
Loading...
Loading...