Hoe je met data science de online klantreis verbetert
“Ik ben de eerste om toe te geven dat duurzaamheid een ontzettend breed en lastig begrip is." Aldus Eva Ronhaar, director innovation & sustainability van HEMA. Toch probeerde ze tijdens Changemakers in Retail enig inzicht te verschaffen in hoe HEMA er invulling aan geeft.
Door het coronavirus heeft digitalisering een enorme vlucht genomen. Er is alleen één grote maar: persoonlijk contact met consumenten is via digitale kanalen een stuk lastiger. De uitdaging om relevant te blijven is daarom groter en urgenter dan ooit. Deze blog legt uit hoe je dat doet door middel van data science.
Hoewel je zou verwachten dat winkels die videogames verkopen nu gouden tijden beleven, is niets minder waar voor GameStop. CNBC heeft een mooie video gemaakt over de geschiedenis van deze retailer.
Dit is de vernieuwde flagshipstore van C&A in Zürich
Modern, elegant en eigentijds. Dat geldt volgens C&A voor de vernieuwde flagshipstore aan de Gerbergasse in het centrum van Zürich. C&A zit daar al sinds 1969.
Advertorial
Nog steeds staat social distancing voorop in de strijd tegen COVID-19. Het beperken van het aantal personen in je winkel, is alvast één belangrijke maatregel in deze nieuwe realiteit. Decathlon zet de digitale klantenteller in om de veiligheid voor klant en medewerker te garanderen.
Als ondernemer in de retail loop je verschillende risico’s. Zo kun je aansprakelijk worden gesteld voor het leveren van een verkeerd, of bijvoorbeeld een ondeugdelijk product.
In het oktobernummer van RetailTrends:
» Betalingsproblemen bij opvolger van Blokker in België
» Ekoplaza test met elektronische schapkaarten
» MediaMarkt begint met live shopping in België
» Faillissementen in september meer dan verdubbeld
» 'Doorstart onder dezelfde eigenaar moet kunnen'
Events save the date
What's Next in Retail Tech - 12 november
Stores That Wow 2021 - 9 februari
Fans Love Brands - 8 april
Next Gen Retail in Berlijn - 22 april
RetailTrends Media - Lindelaan 8, 6721 VC Bennekom
E-mailadres - info@retailtrends.nl
Geen nieuwsbrief meer ontvangen? Klik hier om u af te melden.