Image
 
Image
 

Vijf vragen over het nieuwe franchiseconflict bij Intertoys

Green Swan is nog geen maand eigenaar van Intertoys en het rommelt al. De nieuwe afspraken die zijn voorgelegd aan de franchisenemers, vallen bij een grote groep niet in goede aarde. Dertig ondernemers hebben nu zelfs het plan opgevat om onder de vleugels van Euretco een eigen formule te starten. Waar wringt het precies?

 
Image
 
Image
 
 
Image
 
 
Image
 
Biologisch eten en shoppen in de flagshipstore van Muji
 

Biologisch eten en shoppen in de flagshipstore van Muji

 

In Tokio opende Muji deze maand zijn flagshipstore. Het vlaggenschip, dat zich onder het hotel van de Japanse warenhuisketen bevindt, is uitgerust met vier verdiepingen en heeft onder meer een restaurant, grote etage voor kleding en een aparte sectie voor boeken. 

Waarom niet elke innovatie een succesvolle customer experience garandeert
 

Waarom niet elke innovatie een succesvolle customer experience garandeert

 

Een slechte klantervaring is onvergeeflijk, want er zijn genoeg concurrenten die consumenten proberen binnen te halen met uitverkopen en speciale aanbiedingen. Dat betekent dat retailers extra hun best moeten doen om de aandacht van een klant vast te houden en op te vallen. Wouter Bakker laat zien hoe technologie daarbij kan helpen, mits goed ingezet.

 
Image
 
 
Image
 
 
Image
 
Waarom steeds meer beautymerken chatbots inzetten
 

Waarom steeds meer beautymerken chatbots inzetten

 

Net als veel andere retailers spelen ook beautymerken in op de trend van chatbots. Meer dan 25 cosmeticamerken hebben deze manier van klantbenadering inmiddels op hun website geïntrigeerd. In deze infographic vind je meer informatie over hoe beautymerken chatbots inzetten en wat het hen oplevert.

RetailTrends 4: Rumag, Scotch & Soda en het Retail Merkenonderzoek
 

RetailTrends 4: Rumag, Scotch & Soda en het Retail Merkenonderzoek

 

Met brutale, herkenbare teksten claimt het Amsterdamse lifestylemerk Rumag een vaste positie in de timeline van steeds meer millennials.

Advertorial

BALR. beveiligt winkels zonder concessies voor de (merk)beleving 
 

BALR. beveiligt winkels zonder concessies voor de (merk)beleving 

 

Het internationaal luxe lifestyle-merk BALR. heeft zijn drie winkels in Amsterdam, Utrecht en Maasmechelen beveiligd samen met Checkpoint Systems, wereldleider in dervingpreventie voor de retail. 

Advertorial

Een goede verzendverpakking leidt tot betere reviews
 

Een goede verzendverpakking leidt tot betere reviews

 

Voor veel klanten zijn reviews bepalend bij de keuze voor een webshop. Volgens Robert Jan Peters, eigenaar Sportshop.com, spelen verzendverpakkingen een belangrijke rol bij het verkrijgen van positieve reviews. “Mede dankzij de verzendoplossingen van Paardekooper scoren we goed.” 

Image

Whitepapers

» Last-mile delivery challenge

 

» BrandzTop 30 meest waardevolle Nederlandse merken

 

» Datagedreven besluitvorming dankzij advanced analytics

 

» Shopper-first retailing

 

» Omzet ligt voor het oprapen als je aan de juiste knoppen draait 

» Meer whitepapers

 
Image
 
Open het magazine
Image
 
Image
 

» 'Meer vraag naar merken die zich inzetten voor betere wereld'

» Albert Heijn maakt de versketen inzichtelijk met podcasts

» Gerry Weber sluit 120 winkels in Duitsland

» Asos deactiveert accounts van 'serieretourneerders'

» 'Groep Intertoys-franchisers wil eigen keten starten'

Events save the date

Catch the Shopper 25 april 2019

Changemakers in Retail 23 mei 2019

Retail & Brands Festival 12 september 2019

What's Next in Retail Tech 12 november 2019

Image
Facebook Twitter YouTube LinkedIn

RetailTrends Media - Lindelaan 8, 6721 VC Bennekom

Geen nieuwsbrief meer ontvangen? Klik hier om u af te melden.