Merken vinden geen klanten, klanten vinden merken
De komst van een nieuwe bouwmarkt in Nederland zorgt nog steeds voor de nodige ophef en bezwaren. Daar kan Bauhaus over meepraten. Algemeen directeur Herwin Oost blikt tevreden terug op de eerste vijf jaar van de formule in ons land, maar hij had graag vijf vestigingen van Bauhaus gerealiseerd willen hebben in plaats van drie. “Expansie is een van de uitdagendste onderdelen van het werk.”
Elke klant is gevoelig voor goede service. Daarom is het extra zuur als je een klant de verkeerde service verleent. Maar geen zorgen: hoe loyaler de klant is, hoe sneller hij je dat ene foutje zal vergeten. Bekijk alle voordelen van loyale klanten in deze infographic.
RetailTrends licht elke vrijdag een winnaar en een verliezer uit, gebaseerd op het nieuws van de afgelopen week. Deze keer: vanHaren en De Bazaar.
Dus doe jezelf een plezier en zorg dat je merk staat als een huis! De consument kiest zelf waar hij/zij een aankoop doet. En die keuze kan jij beïnvloeden. Dat kan bijvoorbeeld door een sterke actie op prijs, maar het zou natuurlijk beter zijn als de klant kiest op basis van merkvoorkeur.
Service
Al het goede van het RetailTrends-magazine, maar dan op het podium. Op de planken staan ceo's van onder meer Rituals, Hunkemöller, Ahold Delhaize, Blokker en Spar. Ook de RetailTrends-columnisten en de verkiezing RetailRookie of the Year staan op het programma.
In deze podcastaflevering gaan we in gesprek met Ed van de Weerd, ceo van A.S. Watson Benelux. We bespreken de vernieuwingen in de Kruidvat-formule, zijn aversie tegen het woord ‘personeel’ en zijn managementstijl. Uiteraard komen de rol van e-commerce en de coronatijd uitgebreid aan bod.
In het juninummer van RetailTrends:
» 'Zonder ingrijpen was HEMA in oktober failliet gegaan'
» TOM opent achtste distributiecentrum
» Amazon lanceert eerste gezondheidstracker
» Moederbedrijf GrandVision ziet winst halveren
» HEMA lanceert webshop in Mexico
Events save the date
Steve Dennis: Hoe kun je je groei weer aanwakkeren in een tijd van digitale disruptie? - 3 september
RetailTrends Live! - 10 september
Catch the Shopper - 14 september
Changemakers in Retail - 7 oktober
What's Next in Retail Tech - 12 november
RetailTrends Media - Lindelaan 8, 6721 VC Bennekom
E-mailadres - info@retailtrends.nl
Geen nieuwsbrief meer ontvangen? Klik hier om u af te melden.